Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, jallajall said:

Jeg tok en kjapp sjekk hva ukrainske S14 mener.. Ser ikke ut til at det var direkte en nazihilsen, men noe LGBTQ+ opplegg.
This gesture is called "END OF THE ERA OF LGBT GRANTEES". :cool:

Hvis det er ikke en nazi hilsen, hadde du fått juridiske problemer med å gjøre den i Tyskland?

Hva hindrer deg å gjøre den neste gang du leverer barna i skolen, for å vise hvor mye de betyr i hjertet ditt?

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, shockorshot said:

Hvis det er ikke en nazi hilsen, hadde du fått juridiske problemer med å gjøre den i Tyskland?

Hva hindrer deg å gjøre den neste gang du leverer barna i skolen, for å vise hvor mye de betyr i hjertet ditt?

Det er ikke akseptabelt å gjøre tegn som ligner på nazi-hilsen. Det er hva som vil hindre meg i å gi ut hjerter slik Elon Musk gjorde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (13 minutter siden):

Jeg tok en kjapp sjekk hva ukrainske S14 mener.. Ser ikke ut til at det var direkte en nazihilsen, men noe LGBTQ+ opplegg.

Det er jo noe vi vet Musk står for, jeg synes uansett ikke noe om den bevegelsen, det ser definitivt ut som en nazihilsen, og kanskje burde LGTBT-motstanderne tenke gjennom om de ønsker et symbol som så til de grader ligner en nazi-hilsen

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Powertrainer said:

Musk er mange ting men han er såpass oppegående at han vet godt hva en nazihilsen innebærer, og han gjorde en grundig en med markante bevegelser. De som påstår at han gjorde noe annet er vel blåøyd spør du meg.

Den var ikke gjort korrekt. Man skal ikke ta på hjertet slik han gjorde, man skal se rett fram og man skal ikke si "my heart goes out to you". Se på Breivik og du vil se hvordan det faktisk skal gjøres.

Og hvis han er en nazist, hvorfor kastet han ut nazister fra X og besøkte Auschwitz? Var det bare for å lure folk til å tro at han ikke er en nazist? Hvis ja, og han er oppegående som fu hevder, så gir det null mening at han skal avsløre seg selv med å gi en nazihilsen.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 minutt siden):

Den var ikke gjort korrekt. Man skal ikke ta på hjertet slik han gjorde, man skal se rett fram og man skal ikke si "my heart goes out to you". Se på Breivik og du vil se hvordan det faktisk skal gjøres.

Og hvis han er en nazist, hvorfor kastet han ut nazister fra X og besøkte Auschwitz? Var det bare for å lure folk til å tro at han ikke er en nazist?

Han har hatt noen kommentarer på X ift jøder som er mildt sagt mistenksomme

• Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Kommentarer som får deg til å tro at han vil utrydde "dårlige" raser?

Nei, men en slik hilsen sammen med slike uttalelser, eller adorsements er IKKE bra. Tror det var @Snikpellik som delte en X-melding han støttet, men jeg kan ta feil. Så det her på diskusjon idag eller igår

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tussi said:

Nei, men en slik hilsen sammen med slike uttalelser, eller adorsements er IKKE bra. Tror det var @Snikpellik som delte en X-melding han støttet, men jeg kan ta feil. Så det her på diskusjon idag eller igår

Jeg er helt enig at det ikke er bra, men det betyr ikke at jeg tror han vil utrydde andre raser som Hitler.

Og hvis han ikke vil utrydde andre raser, så støtter han naturligvis ikke Hitler.

Endret av Camlon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, shockorshot said:

Ikke nødvendigvis. Et veldig kjapt googlesøk viser det er flere som har gjort "nazihilsen", men blitt frikjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, shockorshot said:

Ville det vært ulovlig i Tyskland?

Om man gjør det en gang etter å ha levert barna på skolen så vil man trolig få beskjed om å ikke gjøre det igjen. Sjansen for konsekvenser er mye større om man sier "Heil Hitler" istedenfor "my heart goes out to you"

Om man gjør det om og om igjen så kan man bli straffet, men det kan man i Norge også. Det er ikke akseptabelt å vise tegn som ligner på ulovlige tegn.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Tussi said:

Det er jo noe vi vet Musk står for, jeg synes uansett ikke noe om den bevegelsen, det ser definitivt ut som en nazihilsen, og kanskje burde LGTBT-motstanderne tenke gjennom om de ønsker et symbol som så til de grader ligner en nazi-hilsen

Vet ikke akkuratt heller om det er så veldig utbredt innenfor anti-LGBTQ bevegelsen, tenkte mer på at S14 kanskje har litt kontroll på om det er nazi eller ei.
Den minner jo også litt om "from heart to the sun" signaturhilsningen til Azovgutta, men de har vel mer knyttet hånd på brystet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (28 minutter siden):

Og hvis han er en nazist, hvorfor kastet han ut nazister fra X og besøkte Auschwitz? Var det bare for å lure folk til å tro at han ikke er en nazist? Hvis ja, og han er oppegående som fu hevder, så gir det null mening at han skal avsløre seg selv med å gi en nazihilsen.

Selv Musk er såpass oppegående at han må ha skjønt hva folk kom til å oppfatte det som uavhengig av hva han ropte ut. Men som noen andre nevnte her så er tydeligvis all pr god pr for den mannen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Powertrainer said:

Selv Musk er såpass oppegående at han må ha skjønt hva folk kom til å oppfatte det som uavhengig av hva han ropte ut. Men som noen andre nevnte her så er tydeligvis all pr god pr for den mannen.

Det kan være at han trollet og gjorde det litt feil med vilje for å skape reaksjoner.

Men det er en del som argumenterer at det var seriøst ment og han er en skjult nazist. Da er det relevant at han sa "my heart goes out to you".

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, jallajall said:

Fascistiske bevegelser har alltid vært dårlige nyheter for LGBTQ folk, det er ikke så veldig enten/eller, det er vel heller ingen annen gruppe som har fått så tydelig kommunisert at de er målgruppen for 'kritikken' denne gangen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (3 minutter siden):

Det kan være at han trollet og gjorde det litt feil med vilje for å skape reaksjoner.

Men det er en del som argumenterer at det var seriøst ment og han er en skjult nazist. Da er det relevant at han sa "my heart goes out to you".

Det kan være at han strekker seg langt for å få tilhengere, også fra den nazivennlige siden. Men det er fortsatt like usmakelig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Powertrainer said:

Det kan være at han strekker seg langt for å få tilhengere, også fra den nazivennlige siden. Men det er fortsatt like usmakelig.

Det er usmakelig, men ikke like usmakelig. Det er mye verre om han faktisk vil utrydde "dårlige" raser

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...