Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Ankor said:

Er det fake news at Musk kort tid etter heiet på AfD også?

Det er tatt ut av sammenheng.

Det er det som er teknikken, å gjengi ting ute av sammenheng på en måte som får det til å se mest mulig ille ut.

Måten du manipuleres til å tenke på er: AfD = ille. Musk støtter AfD. Ergo Musk er ille. 

Gå til kilden, finn Musks begrunnelse for sin støtte, og kritiser eventuelt den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ankor skrev (7 minutter siden):

Nei, fordi folk flest ser alle ulempene med det. Dermed blir tvang den eneste måten å innføre det på. Det finnes ekstremister for de fleste ideologier, og felles for dem alle er at de er blinde for en stor del av virkeligheten. Slik er det med de som tror det er mulig å innføre kommunisme i praksis også.

Folk flest har ingen forutsetninger for å kunne gode vurderinger på hva som er de beste politiske systemene. Hovedgrunnen til at kommunismen er så upopulær er ikke på grunn av folk har så dyp forståelse av hvorfor den ikke fungerer, men på grunn av massiv propaganda og at det har blitt brukt (ironisk nok) udemokratiske metoder for å knuse bevegelsene i vesten. Det har selvfølgelig ikke hjulpet at de eneste eksemplene vi har er fra våre gamle autoritære fiender.

Jeg er ikke noen tilhenger av kommunisme, men det har mer med mine politiske overbevisninger å gjøre(for meg er personlig frihet #1). Om det faktisk hadde fungert eller ikke i en demokratisk stat mener jeg er et helt åpent spørsmål.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, rabler said:

Disse latterlige bortforklaringene er virkelig patetiske

Du mener at det er patetisk å se ting i sammenheng, i stedet for å la seg manipulere av bilder og videoer klippet for å fremstille noen dårlig...

Hvordan tror du mellomkrigstyskerne ble manipulert til å hate jøder?

Lenke til kommentar
Just now, Mars2029 said:

Folk flest har ingen forutsetninger for å kunne gode vurderinger på hva som er de beste politiske systemene.

Hvis det var sant så ville ikke demokratiske samfunn i så stor grad vært bedre enn autoritære.

Lenke til kommentar
Just now, Gammel Gubbe said:

Du mener at det er patetisk å se ting i sammenheng, i stedet for å la seg manipulere av bilder og videoer klippet for å fremstille noen dårlig...

Jeg har sett det i sammenheng og jeg har sett de store linjene, både i Musks radikalisering og oppførsel. Det var helt åpoenbart ment som en nazihilsen og det var helt åpenbar med vilje.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (1 minutt siden):

Herregud, du må jo være helt senil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gammel Gubbe said:

Ved at en stor del ignorerte liknende tegn på fascisme og støtte til undertrykkelse som du ignorerer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Ankor said:

Hvis det var sant så ville ikke demokratiske samfunn i så stor grad vært bedre enn autoritære.

Nei, nettopp derfor er demokratiet bedre. For det handler om å ivareta grunnleggende prinsipper, og la samfunnet vokse ut fra disse. I motsetning til å tro man kan styre og skape seg frem.

Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (4 minutter siden):

Hva var det han faktisk sa, før og etter?

Gå til kilden. Analyser sammenhengen.

Det er det eneste redelige før man fordømmer noen.

Kan ikke du gjøre det i stedetfor å komme med disse meningsløse flosklene i samtlige innlegg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gammel Gubbe said:

Hva var det han faktisk sa, før og etter?

Gå til kilden. Analyser sammenhengen.

Det er det eneste redelige før man fordømmer noen.

Jeg skrev jo hva han snakket om rett etter å ha kommet med sin hilsen:

Han takket de fremmøtte for å at de sikret sivilisasjonens fremtid.

"It is thanks to you that the future og the civilization is assured"

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, uname -i said:

Kan ikke du gjøre det i stedetfor å komme med disse meningsløse flosklene i samtlige innlegg.

Det er ikke jeg som kommer med anklagene.

Å være kritisk til grove beskyldninger, sjekke kilder, og å være forsiktig med å fordømme, er ikke meningsløse floskler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (1 minutt siden):

Det er ikke jeg som kommer med anklagene.

Å være kritisk til grove beskyldninger, sjekke kilder, og å være forsiktig med å fordømme, er ikke meningsløse floskler.

Det er barnehageretorikk. Du bør komme deg tilbake til Facebook.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...