Gavekort Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden bzzlink skrev (1 minutt siden): Så statiske bilder ute av kontekst = bad Video ute av kontekst = good Hva slags kontekst mangler i videoene av Elon Musk? Sitat Det irriterer meg at jeg ikke klarer å slutte å diskutere dette. Hele «everyone is hitler» greia er nettopp det du anklager meg for; en måte å styre retorikken. Minn meg på hvem det var som begynte å poste fake news bilder. 9 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, uname -i said: Hæ, hvordan kom du frem til denne morsomme konklusjonen? Hva vil det hjelpe Tesla om bilprodusentene i stedet for å betale til Tesla heller betaler bøter til staten? Fordi de da måtte gjøre det som var intensjonen bak bøtene. Å faktisk lage miljøvennlige biler. Og Tesla er veldig flinke til å lage miljøvennlige biler. Slik at de konkurrerte på like vilkår. Og da ville skiftet til miljøvennlige biler gått raskere, som gagner Tesla siden de ikke lager noe annet. 1 hour ago, uname -i said: Og når det gjelder subsidier så får man opptil $13 000 i føderale og statlige incentiver i California for å kjøpe en Tesla. Du mener salget ville fått en oppgang om dette blir fjernet? Er det noe du har lært på Trump University? Det som er morsomt er at til tross for det gigantiske spleiselaget for å få folk til å kjøpe Tesla-biler så gikk salget i California NED mens andre elbil-merker økte. Hva tror du er grunnen til det? Salget ville fått en oppgang om det ikke gikk an å kjøpe ICE biler / ICE biler ble dyrere enn BEV. Jeg tipper du snakker om prosentvis nedgang og økning? I såfall må du ta noen vekttall i statistikk på ett eller annet universitet. Dersom det er i antall biler, så er det fordi de andre fabrikantene lager bedre biler, eller fordi Tesla hadde leveringsproblemer. Finner det merkelig at jeg må forklare enkel logikk til deg. Men merker meg også at du hele tiden forsøker å angripe meg som person, så det er vel en sammenheng der. 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden 13 minutes ago, Gavekort said: Hva slags kontekst mangler i videoene av Elon Musk? Minn meg på hvem det var som begynte å poste fake news bilder. At Elon var uheldig med kroppspråket sitt. At han både går, prater og har rar mimikk til enhver tid i alle settinger jeg har sett han i At jeg ikke har fått med meg at han har noen nazistiske meninger eller jobber for at noen folkegrupper er bedre enn andre. 2 spørsmål til deg og de som tolker dette som en bevisst nazihilsen: Hva er det han skulle tjent på det? Tror du du at Elon er ute etter å ta over verden? 2 Lenke til kommentar
Fremhevet kommentar Gavekort Skrevet 5 timer siden Fremhevet kommentar Del Skrevet 5 timer siden Splittet ut fra 1 Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden De bildene av Obama og de. Så fake ut. Lenke til kommentar
Ankor Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, bzzlink said: At Elon var uheldig med kroppspråket sitt. Det var neppe noe uhell. Ser man en litt lenger video så gjør han det helt klart en gang mot publikum, og så snur han seg og gjør det en gang mot flagget som hang bak. Det eneste man kan plukke litt på er at det var den hilsenen Mussolini brukte, ikke Hitler. Uansett vet de fleste hva den symboliserer i dag. 1 hour ago, bzzlink said: Hva er det han skulle tjent på det? Tror du du at Elon er ute etter å ta over verden? Man trenger ikke følge veldig godt med på hva han har gjort og sagt de siste årene for å forstå at han ikke er en spesielt rasjonell person som har en gjennomtenkt langtidsplan for alt han gjør. I den grad han har noe mål med alle utfallene sine så er det oppmerksomhet, ved å skape kaos og konflikt. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kan man si at kroppsspråket og beveglsene ikke ligner på en "Hitler hilsen"? Nope Kan han ha vært "uheldig" med bevegelsen og ikke ment det? Jepp (etter min mening) Å derimot se videoen av ham gjøre det (ref. bevegelsen)og mene at det ikke ligner er omtrent like rasjonelt som å si at at et eple er en banan. At han selv ikke klarer å si at det ser uheldig ut og at det ikke var intensjonen/meningen, men i steden skal gå rett på «everyone is hitler» er direkte tragikomisk. Enten så burde han begyne å ta de medisinene han tok før eller så burde han slutte å ta medisinene han tar nå. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Ganske sikker på at det ikke var et uhell. Hva han mente med det blir bare spekulasjon fra den enkelte. Fans vil si "fra hjertet", hatere vil si "nazist!" og en del nøytrale vil kanskje sukke oppgitt og tenke "for en gjøk". Jeg tilhører sistnevnte. Har stor respekt for det Musk har fått til med både Tesla og SpaceX, men som person syntes jeg han virker riv ruskende gal. 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) 56 minutes ago, wampster said: Kan man si at kroppsspråket og beveglsene ikke ligner på en "Hitler hilsen"? Nope Kan han ha vært "uheldig" med bevegelsen og ikke ment det? Jepp (etter min mening) Å derimot se videoen av ham gjøre det (ref. bevegelsen)og mene at det ikke ligner er omtrent like rasjonelt som å si at at et eple er en banan. At han selv ikke klarer å si at det ser uheldig ut og at det ikke var intensjonen/meningen, men i steden skal gå rett på «everyone is hitler» er direkte tragikomisk. Enten så burde han begyne å ta de medisinene han tok før eller så burde han slutte å ta medisinene han tar nå. Ja det ligner på en nazi hilsen. Om jeg tror det var bevisst? Nei. Han kunne helt sikkert forklart det bedre ja, han har en utrolig arroganse, og klarer ikke helt å styre hvordan han fremstår, og når han synes kritikken er helt borti natta virker det som han svarer like tullete som han synes spørsmålet er. I dette intervjuet svarer han med å hoppe opp fra stolen og si "see you on Mars, suckers!" når han blir forelagt legitim kritikk. Jeg liker (no surprise there) måten han ser verden og problemene vi har på, og at han faktisk legger seg i selen for å løse det. Om jeg ville likt å ha han som sjef eller statsoverhode? Nei absolutt ikke! Og han trenger en mye bedre sjef enn Trump. Om jeg synes han har gjort like mye, eller mer for å løse verdensproblemer enn veldig mange politiske ledere? Absolutt. For å skjønne min nesten nesegruse beundring for fyren så kikk på dette intervjuet Apr 15, 2022 AXEL SPRINGER NEUBAU Elon Musk has just announced his intention to buy Twitter, and before that he spoke with Mathias Döpfner, CEO of Axel Springer (WELT, BILD, INSIDER, POLITICO). In a 45-minute interview, Tesla founder Elon Musk gives him some unexpected answers and insights into his thinking. For example his thoughts about the impact of birthrates to the future of human civilization or energy production of the future and other problems keeping him up at night. Endret 2 timer siden av bzzlink 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden bzzlink skrev (5 minutter siden): Ja det ligner på en nazi hilsen. Om jeg tror det var bevisst? Nei. Han kunne helt sikkert forklart det bedre ja, han har en utrolig arroganse, og klarer ikke helt å styre hvordan han fremstår, og når han synes kritikken er helt borti natta virker det som han svarer like tullete som han synes spørsmålet er. I motsetning til nå når kritikken definitivt ikke er "helt borti natta" hvor han også svarer på en tullete/flåsete/arogant måte. Var fan av Elon til for omtrent 5-6 år siden, vet ikke hva han har tatt/gjort/ikke tatt siden den tid, men han er et søppel av et menneske nå. Betaler for stemmer, nazi hilsen under insettelsen av en president, lystløgner om alt mulig rart (alt fra gaming til hva politiske ledere i andre land har sagt) og at han tydeligvis ikke klarer å beklage når det er åpentbart at det er på sin plass. At han har fått til noe med Tesla/SpaceX/Paypal tidligere forandrer ikke på det. 4 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ryuuou skrev (3 timer siden): Det vet jeg ikke noe om men det kan være et poeng ja. Venstre siden er ikke clean heller nei. Men si meg en ting, om jeg vil si noe om massevoldtekt sakene i England så skulle jeg ikke få lov til det ? Fordi ? Og Musk skal ikke få lov å si noe om det fordi han er rik og ikke Engelsk ? Vet du hva ! Ikke pokker ! Saken er en forbannet skandale og alle som har deltatt i den og behandlet den de siste 10 årene har latt det skure å gå og er medskyldige ! Og det trenger faktisk Britene at noe sier rett opp i de arrogante britiske trynene deres ! I stedet for å leke fornærmet fordi de er så til de grader avslørt på berørings angst på ovenfor verdens største tabu ! buuuuuuuuuuuuuuuh sier alle sammen dere gjør en politisk sak ut av et tragisk tema ! Nei for pokker, man gjør en politisk sak ut av en helt vanvittig dårlig håndtering av en skandale. Og nei jeg sitter ikke å holder kjeft fordi det skjer i England. Det bør heller ikke Musk, heller ikke du og heller ikke jeg. 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden wampster skrev (14 minutter siden): I motsetning til nå når kritikken definitivt ikke er "helt borti natta" hvor han også svarer på en tullete/flåsete/arogant måte. Var fan av Elon til for omtrent 5-6 år siden, vet ikke hva han har tatt/gjort/ikke tatt siden den tid, men han er et søppel av et menneske nå. Han har Aaberges og reagerer av og til helt rart. Jeg liker ikke mannen sin fremtoning hele tiden heller ! Men du misliker mannen fordi han ikke har dine politiske standpunkter, og da blir man fort et søppel av et menneske. Men hvem er søppel av et menneske foruten de som faktisk kaller andre mennesker for søppel ? Er du den rette til å kaste den første steinen på Musk ? Gå i deg selv mann ! 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden En Gedi skrev (Akkurat nå): Han har Aaberges og reagerer av og til helt rart. Jeg liker ikke mannen sin fremtoning hele tiden heller ! Men du misliker mannen fordi han ikke har dine politiske standpunkter, og da blir man fort et søppel av et menneske. Men hvem er søppel av et menneske foruten de som faktisk kaller andre mennesker for søppel ? Er du den rette til å kaste den første steinen på Musk ? Gå i deg selv mann ! Jeg driter i hvilken politisk side han er på eller hvilke politisk standpunkt han har. Jeg er heller ikke investert i Tesla/SpaceX eller hvordan det går med USA (med eller uten Musk). Han er (mener jeg) et søppel av et menneske fordi han ikke klarer å beklage en åpenbar nazistisk hilsen under en insettelse av en president, samt at han (som jeg nevnte i posten min) lyver om en god del (både helt trivielle mensingsløse ting og ting politiske ledere sier/mener). På samme måte mener jeg at en del folk på "venstre siden" (om man kan kalle noe i USA for venstre) er "søppel" på måten de snakker på/fremtoner seg Hva med X person, han/hun sa/gjorde også noe dårlig. Ja sikkert... Det er mange "søppelfolk" der ute I denne tråden derimot er det ikke snakk om dem men om Musk og spesifikt det som skjedde under insettelsen, så å begynne å dra inn hele verden/alle andre blir ganske sært. 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) I følge The Intercept er Elon Musk på vei ned i et kaninhull bestående av fascisme og anti-semittisme tilsvarende det som Henry Ford forsvant ned i: https://theintercept.com/2022/12/20/elon-musk-henry-ford-extremism/ Journalisten er en Purlitzer-vinner med fortid NY Times og LA Times og ikke en nedsnødd raddis fra ute i periferien. https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Risen Endret 40 minutter siden av Orion666 3 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Er jo lett å se hvilken hilsen dette er. Om han deler verdier med de han hermer etter er ikke sikkert. Jeg tror dette er en test på hva de kan slippe unna med. Og som man ser så tørr ingen si noe. Endret 1 time siden av leifeinar 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 5 hours ago, uname -i said: Dere med Aspbergers, er det et vanlig symptom med ufrivillige Hitler-hilsener og hvis ikke, hva synes dere om at Aspbergers stadiig brukes av Musk-kulten for å unnskylde det han gjør? Der finnes ingen grunn til å tro Musk har Asbergers syndrom. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden rabler skrev (Akkurat nå): Der finnes ingen grunn til å tro Musk har Asbergers syndrom. Han virker ikke helt A4 ihvertfall Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden rabler skrev (26 minutter siden): Der finnes ingen grunn til å tro Musk har Asbergers syndrom. Ifølge Musk selv jar han Aspergers, men han er ikke diagnostisert https://no.m.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 29 minutter siden Del Skrevet 29 minutter siden Jeg tok en kjapp sjekk hva ukrainske S14 mener.. Ser ikke ut til at det var direkte en nazihilsen, men noe LGBTQ+ opplegg. This gesture is called "END OF THE ERA OF LGBT GRANTEES". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
1 reaksjon
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå