Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Hedonism skrev (2 minutter siden):

Og du fremstilte det som om AfD stod bak kuppforsøket med flere aktive medlemmer som åpenbart er feil ut ifra dine egne kilder. 

Det er mye feilinformasjon rundt AfD for å prøve å svartmale dem. AfD ønsker å begrense innvandringen til Tyskland og sende tilbake voldelige innvandrere og flyktninger. Dette er sunn fornuft, men blir av liberalister og sosialdemokrater kalt for "fascisme" og "nazisme" når de ser at AfD er populære blant velgerne. Dette gjør igjen at ekte rasisme og nazisme blir ignorert, fordi ordene blir slengt i alle retninger. Det siste jeg har sett nå er kommentarer på internett der man beskylder Zuckerberg (en jøde) for å være nazist fordi han var på Trumps innsettelse og for å gjøre endringer på Facebook.

Det er klassisk hersketeknikk å kalle de man ikke er enige i for skjellsord som nazist, rasist, fascist etc når man går tom for argumenter. Men ordene blir mer og mer vasket ut 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
obygda skrev (3 minutter siden):

Å ytre seg er noe annet enn å ha meninger. Jeg spurte om noen hadde blitt fengslet pga meninger. Hatefulle ytringer er noe mer enn bare å ha en mening. Da utøver man en aktiv handling mot noen andre - så blir man dømt pga handlingen - ikke meningen.

En ytring er en mening. Du kan prøve å vri og vende på det så mye du vil, men i Norge har vi ikke ytringsfrihet og vi dømmer folk til bøter og fengsel fordi staten ikke liker at folk har andre meninger enn det som er mainstream og forhåndsgodkjent av politikerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hele diskusjonen om AfD overser en viktig faktor: Det finnes ingen seriøse alternativer til høyre for SPD-CDU-regjeringen, bortsett fra FDP og AfD. FDPs politikk appellerer dårlig til høyreorienterte arbeiderklassestemmer. Dette betyr i praksis at man forteller disse velgerne at de må støtte en sentrumsregjering som de opplever har sviktet dem, eller stemme på AfD. Det er derfor ikke overraskende at mange ender opp med å velge AfD.

• Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 minutter siden):

En ytring er en mening. Du kan prøve å vri og vende på det så mye du vil, men i Norge har vi ikke ytringsfrihet og vi dømmer folk til bøter og fengsel fordi staten ikke liker at folk har andre meninger enn det som er mainstream og forhåndsgodkjent av politikerne.

Vi har ytringsfrihet i Norge - å komme slengende med noe annet er feil.

Selv regjeringen skriver om dette på sine sider :

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2022-9/id2924020/?ch=4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Når meldte hun seg ut av eller ble kastet ut av partiet..?

Hun tapte gjenvalg, men når meldte hun seg ut?

Og den eneste grunnen til at flere ikke stiller seg bak kuppforsøk er at de ikke har troen på at de kan lykkes -- ikke at de ikke er fascistisme drittsekker som ønsker diktatur.

Du får ta det opp med din egen kilde som du lenket til hvorfor det står hun er tidligere medlem  

Så du innrømmer at de ikke stilte seg bak kuppforsøket og ditt opprinnelige innlegg var feil.   

• Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (4 minutter siden):

Ja, det skjer hele tiden, og Norge er autoritære på mange områder som for eksempel mangel på ytringsfrihet og demokrati, der omtrent alle Stortingsparti er sosialdemokratiske og har få forskjellige meninger. Det er for eksempel ingen parti på Stortinget som ønsker å gå inn for totalforbud for abort eller som ønsker store forandringer i samfunnet, omtrent alle er enige om alt, utenom hvordan det skal gjennomføres.

Her er noen eksempler på mangel på ytringsfrihet i Norge:

En mann fra Telemark må betale 75 000 kroner i bot for hatefulle ytringer mot jøder.
Han ble i Telemark tingrett også dømt til 21 dagers betinget fengsel, skriver Varden.

Kilde: NRK

Sør-Rogaland tingrett fant mannen skyldig etter tiltalen om å ha fremsatt hatefulle ytringer. I tillegg til den betingede fengselsstraffen er mannen fra Stavanger dømt til å betale en bot på 45.000 kroner.

Kilde: VG

Er jeg enig i disse ytringene? Nei, men det trenger jeg ikke være heller for å mene at de skal få si det de mener, uansett hvor lite jeg er enig i uttalelsene og uansett hva ytringene er.

Antisemittisme har økt kraftig i de siste årene, spesielt fra muslimer og venstreekstreme etter at Israel begynte å forsvare seg mot terrorismen fra Gaza. Jeg ser stadig antisemittisme på Facebook fra norske kommunister og muslimer, men anmelder ikke da jeg mener ytringsfrihet er et viktig prinsipp uansett norsk lov.

At alle partiene på Stortinget ikke ønsker særlige ting har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre, men med folkeviljen. 

Vi har ytringsfrihet i Norge. Etter mitt syn er det som truer den ikke at det er ulovlig med grove hatytringer, men f eks klager til arbeidsgiver til personer med ytringer som provoserer enkelte 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (2 minutter siden):

Du får ta det opp med din egen kilde som du lenket til hvorfor det står hun er tidligere medlem  

Så du innrømmer at de ikke stilte seg bak kuppforsøket og ditt opprinnelige innlegg var feil.   

Hun var tidligere Bundestag-representant for AfD, ikke tidligere AfD.

Når meldte hun seg ut?

Hva sa jeg som var feil?

Og AfD er fascistisk avskum hvis medlemmer kan forventes å befinne seg i slike bevegelser og begå terror.

Det er bare frykt for å ikke lykkes som gjør at flere av dem ikke går hardere til verks.

• Liker 7
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (7 minutter siden):

Det er mye feilinformasjon rundt AfD for å prøve å svartmale dem. AfD ønsker å begrense innvandringen til Tyskland og sende tilbake voldelige innvandrere og flyktninger. Dette er sunn fornuft, men blir av liberalister og sosialdemokrater kalt for "fascisme" og "nazisme" når de ser at AfD er populære blant velgerne. Dette gjør igjen at ekte rasisme og nazisme blir ignorert, fordi ordene blir slengt i alle retninger. Det siste jeg har sett nå er kommentarer på internett der man beskylder Zuckerberg (en jøde) for å være nazist fordi han var på Trumps innsettelse og for å gjøre endringer på Facebook.

Det er klassisk hersketeknikk å kalle de man ikke er enige i for skjellsord som nazist, rasist, fascist etc når man går tom for argumenter. Men ordene blir mer og mer vasket ut 

Du mener at det er hersketeknikk på samme måte som andre veien også da, hvor det også brukes en del negativt ladede ord. Enkelt eksempel er jo at alt er woke.

Men i grunn så er jeg enig at rasist og nazist brukes for enkelt. Jeg er imot dagens innvandringspolitikk da det kommer for mange for raskt og visse grupper har store vanskeligheter med å integreres da de egentlig ikke ønsker det. Men Musk er litt for mye til høyre for min del. Til mer jeg ser og sjekker hva han sier til mer virker han ganske så godt plantet i gruppen jeg ville sagt er rasistiske og han i det minste flørter veldig med nazismen. En håndhilsen i seg selv kunne vært en misforståelse, men kombinert med alt annet han klarer å si og delta på så er jeg veldig usikker på om det var ment som noe annet enn det faktisk var. Musk har alltid vært en merkelig person i mine øyne, men før så jeg han aldri som spesielt rasistisk, men i senere tid har han endret ganske kraftig. At han støtter Trump er derimot ikke en grunn til at jeg har endret hvordan jeg ser dette, det er mer det han gjør og sier og velger å assosieres med.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Hva sa jeg som var feil?

«Medlemmer av AfD planla kupp i Tyskland frem mot 2022» skrev du og lenket til Wikipedia som kun nevner ett tidligere medlem. 

Fint om du redegjør for AfD sitt deltakelse i planlegging av kuppet, kilden du viste til sier ingenting om at noen deltok utenom ett tidligere medlem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (29 minutter siden):

Ja, det skjer hele tiden, og Norge er autoritære på mange områder som for eksempel mangel på ytringsfrihet og demokrati, der omtrent alle Stortingsparti er sosialdemokratiske og har få forskjellige meninger. Det er for eksempel ingen parti på Stortinget som ønsker å gå inn for totalforbud for abort eller som ønsker store forandringer i samfunnet, omtrent alle er enige om alt, utenom hvordan det skal gjennomføres.

Her er noen eksempler på mangel på ytringsfrihet i Norge:

En mann fra Telemark må betale 75 000 kroner i bot for hatefulle ytringer mot jøder.
Han ble i Telemark tingrett også dømt til 21 dagers betinget fengsel, skriver Varden.

Helt greit at hatefulle ytringer straffes når målet er å eskalere en interessekonflikt til voldelige nivåer.
Jeg mener også at brenning av bøker og flagg burde sidestilles med vandalisme og trakassering av privatpersoners integritet.

Ytringsfrihet må brukes med omhu og kløkt.
Helt greit å markedsføre sine egne standpunkter uten at dette går ut over annerledestenkende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (18 minutter siden):

Vi har ytringsfrihet i Norge - å komme slengende med noe annet er feil.

Selv regjeringen skriver om dette på sine sider :

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2022-9/id2924020/?ch=4

Nord Korea og Cuba hevder sikkert på deres nettsider at de også har ytringsfrihet. Det betyr derimot ikke at det er sant. Så lenge nordmenn blir dømt for ytringer i Norge, har ikke Norge ytringsfrihet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 1/22/2025 at 10:01 AM, Gavekort said:

Du er ikke i stand til å se hele konteksten i bevegelser du heller?

Hvorfor har det plutselig blitt et overlapp mellom The Deplorables på politikkforumet og Tesla-fans nå?

On 1/22/2025 at 10:46 AM, En Gedi said:

Hva sier Hitler her da, og hva sier Musk ? Jeg gir mitt hjerte til dere sier han. Hva sier Hitler, og så snakker dere om å ta ting ut av sin kontekst ? Må bare le, okei så er han en nazist da ! Om det hjelper din psykiske helse !

https://x.com/ImMeme0/status/1882083313487434055
https://x.com/visegrad24/status/1882553556093571563
Vet ikke om disse 2 er postet enda 🙃
(macron og tim walz som viser sin nazisme) 🤡

Den relevante forskjellen på disse 3 gutta, er at 2 er globalister, altså er det ikke interessant for journalister å karakter-myrde dem. En annen liten forskjell er at Elon er på spekteret, og var veldig mye mer gira.
Denne situasjonen viser så til de grader journalisters partiskhet, og progressive folks hjerneråte, taking L's all the way to the grave. Jeg har bare smilt og ledd helt siden Elon veivet med armen, og hver gang jeg leser/hører om det 😂
Elon stod i stormen FOR innvandring bare 4 uker før dette.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, FrihetensRegn said:

Nord Korea og Cuba hevder sikkert på deres nettsider at de også har ytringsfrihet. Det betyr derimot ikke at det er sant. Så lenge nordmenn blir dømt for ytringer i Norge, har ikke Norge ytringsfrihet.

Ok. Dette må jo bety at du mener at ytringer som dødstrusler skal være lov.

Det er bred enighet om at vi skal ha begrensninger på ytringsfriheten, og at disse er akseptable i Norge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Man kanske ska självdiagnosera sig på spekteret så man kan göra vad som helst utan att noen bryr sig.

Var den där tweeten med namn på nazister också bara på grund av hans självdiagnoserade diagnos och inte ren trolling?

Hvis det hade varit ett rent misstag kunde han självklart också i efterhand kommenterat det helt forskjelligt. 

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (27 minutter siden):

«Medlemmer av AfD planla kupp i Tyskland frem mot 2022» skrev du og lenket til Wikipedia som kun nevner ett tidligere medlem. 

Fint om du redegjør for AfD sitt deltakelse i planlegging av kuppet, kilden du viste til sier ingenting om at noen deltok utenom ett tidligere medlem. 

Hun var ikke tidligere medlem, hun tidligere representant i der Bundestag, og var fremdeles medlem av AfD og promotert på nettsiden deres til dagen hun ble arrestert.

Den høyreekstreme Reichsburger-bevegelsen som stod bak plottet har langt flere medlemmer fra AfD enn henne.

BERLIN, Nov 6 (Reuters) - The Alternative for Germany, a far-right party polling second nationally, will expel three members arrested for suspected involvement in an extremist group accused by prosecutors of planning an armed revolt, the party said on Wednesday.
The AfD said it would initiate court proceedings to kick out "members affected by the measures taken by the attorney general", after eight people were arrested and 20 properties searched during a police operation on Tuesday.

Totalt ble tre medlemmer utvist for deres involvering. Og flere vil det bli når/om de blir arrestert.

For de kan ikke utvise folk bare fordi de er høyreekstreme anti-demokratiske konspirasjons-idioter -- da ville det ikke vært noe AfD.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (4 minutter siden):

Trolling.

Trolling har utviklet seg parallelt med internett... https://snl.no/nettroll

Hvordan ville Musk ha gjort det før trolling ble oppfunnet?

Du kunne tatt med KI i tillegg.
Musk, som eier X, vet godt hvordan disse verktøyene kan brukes i politisk øyemed. 
Det visste også Trump meget godt da han tok Musk inn i varmen…..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (49 minutter siden):

Du vet veldig godt hva du holder på med. Føler du at du kjemper en slags retorisk kamp?

Det hadde ikke overrasket meg om vedkommende har vært mishandlet og at mishandlingen har gått i arv.

For øvrig:

Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.

Jean-Paul Sartre

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...