Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gammel Gubbe skrev (2 timer siden):

Nei, det er han ikke. Dette er løgn.

Jeg vil gjerne høre dine påstander om at dette er løgn. Jeg personlig mener man må være blind om man ikke ser Musks klare meninger som trekker mot fascismen.

- Han hater fagforeninger
- Han vil få ting gjort fort og effektivt, kutte ut ting han mener er sløsing av budsjettet, han styrer selskapene sine på samme måte.
- Han mener en liten gruppe elite vil løse ting fortere og bedre enn hva folkevalgte kan
- Han hevder å være for meritokrati men utdyper ikke hvem som skal bestemme hvem som er egnet til hva
- Han hevder å være for ytringsfrihet men hans styring av X tyder på at det ikke er sant. Han ønsker å styre narrativet.

Alt dette og helt sikkert mer jeg ikke har tid til å grave opp nå tyder til sterke fascistiske trekk. Mennesker er kompliserte og det er ikke slik at alt man gjør i livet koker ned til en ideologisk retning, han er nok en blanding av flere, men han har uten tvil trukket mot det autoritære og fascistiske de siste årene.

Kilder: 
Elon Musks handlinger de siste årene mot fagforeninger.
Elon Musk av Walter Isaacson (bok)
https://www.ap.org/news-highlights/spotlights/2024/elon-musk-has-often-inflamed-politically-tense-moments-raising-worries-for-the-us-election/

Selv om jeg tviler på at å legge ved kilder hjelper noe nå, debatten har blitt for grumsete og ingen bryr seg lenger om hva som skjer rett foran dem.

At han i tillegg klarer å trolle og gjøre narr av kritikere er ikke et bevis på det motsatte.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (5 timer siden):

Tydelig at Musk har vansker med sosiale spilleregler på grunn av Asperger syndrom.

Nei, det er ikke tydelig at det er på grunn av Asperger. Det kan ingen andre enn han vite noe om.

PosteMonopolet skrev (4 timer siden):

Jeg spurte ChatGPT "Hvordan blir Elon Musk påvirket av Asperger syndrom?" og fikk dette som svar:

Spør heller "Stemmer det at ingenting Elon Musk gjør eller sier betyr noe som helst siden han har diagnostisert seg selv med Asperger?"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (12 timer siden):

For meg så har høyrevridd og høyreorientert nesten samme betydning. Høyreorientert er litt mer moderat, men ikke mye. For mer ekstreme velgere, så har vi andre ord som ytre høyre og høyrepopulister.

Om vi ser på mediene så bruker de fortsatt høyrevridd og venstrevridd, så hvorfor har det plutselig blitt et ekstremt ord?

https://www.vg.no/nyheter/i/1azEJ/venstrevridd-nrk-humor-det-er-alarm

https://www.vg.no/rampelys/i/o0mdm/kringkastingsraadet-nrk-maa-ha-mer-hoeyrevridd-humor

Fordi de samme mediene og deres alternative motstykker ofte legger til vridd når det omtaler visse folk på en litt mindre flatterende måte.

Høyrevridde demonstranter høres verre og farligere ut enn demonstranter som lener mot høyre.

Samme kan en si om for eks 'en venstrevridd avis som Dagbladet' versus "en venstreorientert avis som Dagbladet' som har temmelig forskjellige klanger.

Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Det hersens woke folket kanselkulturerer igjen....

Eller vent, det var ikke woke folket denne gangen heller...

Helt vilt! Dette har pågått lenge men i mye mildere form. Med en så altomfattende kontroll over media så ligger det an til masse-hjernevask mot ekstreme holdninger. Jeg får Tyskland 1938-vibber av det som skjer nå.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 minutter siden):

Helt vilt! Dette har pågått lenge men i mye mildere form. Med en så altomfattende kontroll over media så ligger det an til masse-hjernevask mot ekstreme holdninger. Jeg får Tyskland 1938-vibber av det som skjer nå.

Ja,synes også det ligner. Trump har jo dratt til seg alle de store teknologi selskapene og dundrer løs med AI. AI er snart på alle telefoner..den lytter,den ser og den analyser snart alle sammen..og hvem sitter i fuhrer posisjon her?  Menneskeheten har trolig aldri i historien vært mer sårbar for manipulering og kontroll enn den perioden vi nå går inn i. Og de som sitter ved roret er høyre ekstreme..Man har alle ingrediensene som.slal til for å ødelegge en hel verden 

Det er faktisk veldig,veldig skremmende.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...