Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

31 minutes ago, Kajac said:

Frp er på ingen måte alt-right. Sverigedemokratene er i en helt annen liga enn noe vi har i Norge. Frp er et kose-parti i forhold til SD. Vi har for så vidt noe som kan minne om alt-right i Norge, nemlig Norgesdemokratene. Men de er heldigvis i praksis ikke-eksisterende.

Holdningsundersøkelser viser ingen store forskjeller mellom Norge og Sverige.

Teorien om at nordmenn ikke stemmer på Alliansen fordi de er mindre alt-right enn svenske velgere passer ikke inn i virkeligheten.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, Orion666 said:

Nei. Det er forskjell på velgerne i Sverige og Norge, og det vises i partifloraen. De forskjellige partiene i riksforsamlingene speiler velgermassene. Dette er Democracy 101.

Svenske velgere er blant de mest liberale velgerene i verden.

image.thumb.png.b10be81283daa13691f2375cb23cc53f.png

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Camlon skrev (4 minutter siden):

Holdningsundersøkelser viser ingen store forskjeller mellom Norge og Sverige.

Teorien om at nordmenn ikke stemmer på Alliansen fordi de er mindre alt-right enn svenske velgere passer ikke inn i virkeligheten.

Uansett må det være en forklaring. Kanskje det heller er at Sverige ikke har et mer moderat høyre-parti som Frp, som gjør at de som ønsker f.eks. strengere innvandring er nødt til å gå veldig langt til høyre i Sverige.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Kajac said:

Uansett må det være en forklaring. Kanskje det heller er at Sverige ikke har et mer moderat høyre-parti som Frp, som gjør at de som ønsker f.eks. strengere innvandring er nødt til å gå veldig langt til høyre i Sverige.

Moderaterna er idag imot høy innvandring. Det samme gjelder CDU i Tyskland. Allikevel så stemmer folk på AFD som er mye verre enn SD.

Det egentlige svaret er at ca 20% i begge land er alt-right og norske alt-right synes FRP er godt nok så de starter ikke et nytt parti. Noen alt-right stemmer ikke engang på FRP, men på andre partier som AP og SP.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Camlon skrev (24 minutter siden):

Moderaterna er idag imot høy innvandring. Det samme gjelder CDU i Tyskland. Allikevel så stemmer folk på AFD som er mye verre enn SD.

Det egentlige svaret er at ca 20% i begge land er alt-right og norske alt-right synes FRP er godt nok så de starter ikke et nytt parti. Noen alt-right stemmer ikke engang på FRP, men på andre partier som AP og SP.

Du skal ikke mange år tilbake før SD var eneste partiet som var kritisk til innvandring. At andre partier har kommet diltende etter de siste par årene hjelper lite, da SD er og vil være i lang tid fremover det partiet som forbindes med innvandringsstopp.

Akkurat som AP fremdeles blir ansett som et parti for vanlige arbeidere av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kajac said:

Du skal ikke mange år tilbake før SD var eneste partiet som var kritisk til innvandring. At andre partier har kommet diltende etter de siste par årene hjelper lite, da SD er og vil være i lang tid fremover det partiet som forbindes med innvandringsstopp.

Akkurat som AP fremdeles blir ansett som et parti for vanlige arbeidere av en eller annen grunn.

Om du vil ha innvandringstopp så er du trolig alt-right. Selv ikke Elon Musk støtter innvandringstopp.

Den mer tradisjonelle høyrevridde synspunktet er strengere innvandringspolitikk, ikke innvandringstopp.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 minutter siden):

Om du vil ha innvandringstopp så er du trolig alt-right. Selv ikke Elon Musk støtter innvandringstopp.

Den mer tradisjonelle høyrevridde synspunktet er strengere innvandringspolitikk, ikke innvandringstopp.

Jeg tror du forstår hva jeg vil frem til. I Sverige har de ikke hatt et moderat høyrefløysparti, så folk har måtte gå til ekstrem-høyre i form av SD om de vil ha forandring. I Norge har Frp plassert seg akkurat slik at de dekker de fleste som ligger til høyre for Høyre, enten de er moderate eller alt-right. Da har det heller ikke vært noe marked for et ordentlig alt-right-parti i Norge.

Lenke til kommentar

Hele greia om hvorvidt EM er en nazi i hjertet, er egentlig en distraksjon. Først og fremst fra alle konsekvensene de neste fire år med kristofascistisk oligarki vil få for Amerika.

Det er noe som heter oppurtunistisk fascisme. EM passer denne betegnelsen ved at selv om han ikke er helhjertet fascist, så ser han absolutt fascisme som et nødvendig middel for å nå sine mål. Uten den minste omtanke for alle de som kommer til å bli skadet og verre er. Det er de det handler om, ikke det kosteligste omdømmet til den personen som ødelegger livene deres.

Når dette er over en gang i fremtiden, vil EM, DJT og resten av den republikanske banden bli husket som noen av de, hvis ikke de aller verste menneskene i dette århundrets historie. Og de som støttet og forsvarte dem, kommer ikke til å bli husket i positive ordlag heller. Hvordan omdømmet til sistenevnte vil ende opp, avhenger av om hvorvidt de vil fortsette å støtte, forsvare, bagatellisere, ufarliggjøre og normalisere dem. Er dette virkelig noe de ønsker å bli husket for? Akkurat nå har de en sjanse til å snu.

Men jo værre GOP blir, jo vanskeligere blir det for sympatisørene til å bortforklare hvordan de kan støtte disse grusomhetene.

Og når drepingen starter for alvor der borte, blir det et kritisk vendepunkt.

Veien til USAs helvete ble brolagt med bagatellisering om at hvert eneste faresignal var "storm i vannglass". Enten det var bevisst eller ikke, dette er hvor det fører hen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Camlon said:

Alt-right må være ganske tannløse greier hvis alt-right folk stemmer på AP? Eller har man da definert alt-right fra godt ute på venstresida? Alternativ til hva? (Litt som at alt-rock også er en helt meningsløs kategori). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (53 minutter siden):

det er ganske stor forfskjell på å være imot høy innvandring og å være imot blandingsekteskap og mene den hvite rase er utsatt for en jødisk konspi om å erstatet hvite med brune mennesker...

• Liker 2
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Kalle Klo said:

Alt-right må være ganske tannløse greier hvis alt-right folk stemmer på AP? Eller har man da definert alt-right fra godt ute på venstresida? Alternativ til hva? (Litt som at alt-rock også er en helt meningsløs kategori). 

Folk stemmer på partier av alle slags mulige grunner. For eksempel jeg husker jeg jobbet med en svenske i 2014 som konstant snakket negativt om innvandrere og fikk meg til å bli liberal. Jeg spurte om han støttet SD, men da svarte han "Nei, jeg er ikke en rasist". Han stemte på socialdemokratene.

Jeg husker også en svart homofil mann jeg møtte i 2010. Han var veldig redd for at hvite skulle forsvinne i Europa. Det var mye desinformasjon på YouTube på den tiden, så jeg nevnte at man må ikke tro på alt man ser og viste til en video som heter Eurabia. Han synes den videoen var fantastisk. Men han var også en forkjemper for LGBT.

Folk er ikke alltid rasjonelle og de prioriterer mer enn en sak.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Tussi said:

det er ganske stor forfskjell på å være imot høy innvandring og å være imot blandingsekteskap og mene den hvite rase er utsatt for en jødisk konspi om å erstatet hvite med brune mennesker...

Mange alt-right politikere er i blandingsekteskap selv, så det er ingen krav om å være imot blandingsekteskap for å være alt-right.

Alt-right betyr "alternative right". Det betyr at man har høyrevridde meninger som ikke passer inn med tradisjonelle høyrevridde partier som Moderaterna og CDU. Noen eksempler på dette er tollmurer, skepsis til EU, ikke beskymret for klimaendringer, imot LGBTQ bevegelsen, ikke imot Russland og innvandringstopp.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (3 timer siden):

Kunne du delt en screenshot av benektelsen? Jeg har ikke Twitter/X og nekter å skaffe det så jeg er begrenset i hva jeg kan se der.

Eneste jeg har fått med meg gjennom andre sider er at han gjør narr av det hele og troller som vanlig.

Nå er det en tweet per 15 minutt fra han, men etter å ha scrollet ned et stykke kom jeg over at han retweeter og takker Benjamin Netanyahu som forsvarer han og forklarer hvorfor Musk ikke er noen nazist. Det ville han åpenbart ikke gjort hvis det var ment som en nazihilsen. Hvis Musk var en nazist så ville han åpenbart heller ikke vært pro-Israel.

https://x.com/elonmusk/status/1882398456557552098

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

Kritiser gjerne noen av Elon Musks mer polemiske poster på X eller innblanding i europeisk politikk, men hva NRK og co har holdt på med de siste dagene, er helt forkastelig. Er det noen som fremdeles tar møkka-nyhetene fra NRK, Dagbladet og co seriøst?

Musk er på spekteret og har Aspergers syndrom, så klart han kan fremstå litt kunstig og rar i sosiale settinger av og til.

Hvis NRK og co ikke var en gjeng med venstrevridde propagandister, så hadde de vist hele klippet hvor Musk sier noe slik som "I thank you from the heart" eller "I give my heart out to you" etter han fikk massiv applaus, for deretter å ta seg på brystet/over hjertet og vinke ut til publikum. Men når man tar en "freeze frame", eller klipper 2 sekunder ut av kontekst, så ser det klart enda verre ut.

Du kan finne klipp av Obama, Hillary, Bush etc. gjøre nesten akkurat den samme bevegelsen, men nå skal selvfølgelig venstremediene "ta rotta" på Elon Musk. Rett og slett skammelig oppførsel fra mediene her.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett, at det er veldig mange i Norge nå som faktisk vil si til Trump og USA "fuck off" og så samtidig eskalere og drive krigen videre mot Russland sammen med Ukraina er det vi bør diskutere ! Da holder det ikke med noen hermetikkbokser i kjelleren og noen liter vann for å si det slik. Den dagen Trump og USA ikke er konstruksjonen i NATO som holder resten av det pillråtne byggverket oppe er vi ferdige ! Neppe som noen invasjon direkte fra Russland med det første, men et Russland som ser EU stå alene uten noe USA bak seg ?  Ting kan begynne å eskalere noe vanvittig fort ! Og Norge har ikke noe som helst å forsvare seg med. Glem tanken på å redde klimaet ! Da må menneskene i Norge tenke på å overleve.

Hvor lenge overlever installasjonene våres da om de er i Nordsjøen eller ligger på land ? Russland ser på alle land som forsyner Ukraina med våpen som deltagere i denne krigen helt garantert. De venter bare på den timen de faktisk kan begynne å slå tilbake, et NATO uten ryggdekning fra USA er den timen.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

I andre tweets latterliggjør Musk at han blir kalt nazist. Jeg vil ikke retweete det fordi da blir jeg ansvarlig og må forsvare de tweetene. Det vil jeg ikke da jeg ikke nødvendigvis er enig i hans form, men han er ikke noen nazist.

"Journalister" fra MSNBC, CNN og co har jo kalt mainstream konservative i USA for "høyreekstreme" og "far-right" over en lav sko, og det er vel det hva Musk her refererer til.

Hadde det vært meg, så hadde jeg gitt et mer detaljert og nyansert tilsvar - fordi det vil alltid være folk der ute som lar seg lure av medienes desinfromasjonskampanje mot Musk og andre mektige pro-konservative personer, men Musk er Musk...

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se når EU skal banke Russland med sine elektriske panservogner, drevet med kraft fra vindmøllene som står stille halve året, og er finansiert med oljepenger som man forbanner og skal kvitte seg med.  blufffffffff så er gassen også vekke, hvem faen var det som knertet den gassledningen ? Men da kan vi jo bare fortsette å skylde på Trump som ikke ville fortsette å betale for vårt forsvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...