Snikpellik Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Musk fortsetter sin stakkarslige blåsing i nazi-hundefløyta på Twitter. Denne møkka kommer altså fra verdens rikeste mann. Med kontor i Det hvite hus. Endret 3 timer siden av Snikpellik 3 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Snikpellik skrev (9 minutter siden): Musk fortsetter sin stakkarslige blåsing i nazi-hundefløyta på Twitter. Denne møkka kommer altså fra verdens rikeste mann. Med kontor i Det hvite hus. Det der er bare ufyselig! 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Camlon skrev (13 minutter siden): Jeg kan ikke bruke Norge, fordi det er ikke noe lignende parti i Norge, men det betyr ikke at menneskene som ville stemt på et slikt parti ikke eksisterer. Dette er nettopp mitt poeng. Norge har ikke et alt-right-parti på Stortinget, for nordmenn stemmer ikke på partier som Alliansen. Dette er ikke en stråmann. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Snikpellik skrev (6 minutter siden): Musk fortsetter sin stakkarslige blåsing i nazi-hundefløyta på Twitter. Denne møkka kommer altså fra verdens rikeste mann. Med kontor i Det hvite hus. Ordspill og satire? Nei nå har jeg aldri..... Det blir ikke mer nazi enn dette! /s Dette er så åpenbar trolling som det er mulig å få det. Av alt det idiotiske tingene Musk har sagt og gjort, så er dette kanskje det som er lengst unna en "smoking gun". En eller annen gang må vi lære å skille mellom høyrevridde edgelords og faktiske nazister. Men frem til da: Spoiler 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 9 minutes ago, Orion666 said: Dette er nettopp mitt poeng. Norge har ikke et alt-right-parti på Stortinget, for nordmenn stemmer ikke på partier som Alliansen. Dette er ikke en stråmann. Basert på den logikken, så vil alt-right velgere i Sverige forsvinne om de forbyr SD og det blir erstattet av et nytt parti som ikke beskrives som alt-right. Alt-right velgere i Norge kan stemme på FRP, de har ingen behov for å stemme på Alliansen. Endret 3 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kajac skrev (8 minutter siden): Ordspill og satire? Nei nå har jeg aldri..... Det blir ikke mer nazi enn dette! /s Dette er så åpenbar trolling som det er mulig å få det. Av alt det idiotiske tingene Musk har sagt og gjort, så er dette kanskje det som er lengst unna en "smoking gun". En eller annen gang må vi lære å skille mellom høyrevridde edgelords og faktiske nazister. Men frem til da: Vis skjult innhold Altså, altså alle skjønner at dette er trolling/forsøk på humor. Det er akkurat derfor det reageres på denne smakløse oppførselen fra en representant for den amerikanske regjeringen. Det er som @Tussi sier; dypt respektløst og ufyselig. Endret 3 timer siden av Snikpellik 6 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kajac skrev (7 minutter siden): Ordspill og satire? Nei nå har jeg aldri..... Det blir ikke mer nazi enn dette! /s Dette er så åpenbar trolling som det er mulig å få det. Av alt det idiotiske tingene Musk har sagt og gjort, så er dette kanskje det som er lengst unna en "smoking gun". En eller annen gang må vi lære å skille mellom høyrevridde edgelords og faktiske nazister. Men frem til da: Skjul innhold Det der er bare dypt, dypt respektløst, og noen i hans posisjon burde holde seg for god til slike barnsligheter 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 8 minutes ago, Kajac said: Ordspill og satire? Nei nå har jeg aldri..... Det blir ikke mer nazi enn dette! /s Dette er så åpenbar trolling som det er mulig å få det. Av alt det idiotiske tingene Musk har sagt og gjort, så er dette kanskje det som er lengst unna en "smoking gun". En eller annen gang må vi lære å skille mellom høyrevridde edgelords og faktiske nazister. Som sagt, tror jeg kanskje ikke man vil finne ut om Elon er nazist med den informasjonen vi har tilgjengelig, den etterlysningen er det nok ingen som kan gi deg på en måte som ikke innebærer tolkning, og dermed tvil. Den ble delt tidligere i tråden, men her har aktivistgruppen led by donkeys samlet en del av assosiasjonene og tweetsene som danner deler av det problematiske bildet flere refererer til, du finner kanskje ikke det du leter etter (er Musk nazist?) men jeg tror den er beskrivende for hvorfor mannen kritiseres for å lefle, tilgjengeliggjøre og normalisere en del av tankegodset. 8 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (1 minutt siden): Altså, altså alle skjønner at dette er trolling/forsøk på humor. Det er akkurat derfor det reageres på denne smakløse oppførselen. Tussi skrev (1 minutt siden): Det der er bare dypt, dypt respektløst, og noen i hans posisjon burde holde seg for god til slike barnsligheter Ja, han oppfører seg akkurat slik som han er kjent for å oppføre seg: som en respektløs idiot. Det gjør ham ikke til en nazist. For de som fremdeles trenger å få det inn med teskje: det jeg reagerer på er påstandene om at Musk er nazist og at Musk bevisst gjorde en nazi-hilsen. Den konklusjonen kan ikke trekkes utifra siste dagers hendelser, likevel er det mange i denne tråden (og generelt) som gjør nettopp det. Uansett hva man måtte synes om Musk, Trump, Twitter og alt-right, så er det ingen som er tjent med verken krisemaksimering eller at det kastes alvorlige anklager veggimellom. Camlon skrev (4 minutter siden): Basert på den logikken, så vil alt-right velgere i Sverige forsvinne om de forbyr SD og ingen andre partier erstatter dem. Alt-right velgere i Norge kan stemme på FRP, de har ingen behov for å stemme på Alliansen. Frp er på ingen måte alt-right. Sverigedemokratene er i en helt annen liga enn noe vi har i Norge. Frp er et kose-parti i forhold til SD. Vi har for så vidt noe som kan minne om alt-right i Norge, nemlig Norgesdemokratene. Men de er heldigvis i praksis ikke-eksisterende. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (4 minutter siden): Det der er bare dypt, dypt respektløst, og noen i hans posisjon burde holde seg for god til slike barnsligheter Man må huske på at Elon Musk finner en utrolig tilfredsstillelse i andres lidelse. Når han gikk på barneskolen(hvit prviligert privatskole aparthied Sør Afrika) så mobbet og ertet han en klassekamerat ustanselig fordi faren hans hadde tatt selvmord. Torturerte han små dyr som liten? Vi vet ikke ennå. 5 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Camlon skrev (13 minutter siden): Basert på den logikken, så vil alt-right velgere i Sverige forsvinne om de forbyr SD og det blir erstattet av et nytt parti som ikke beskrives som alt-right. Alt-right velgere i Norge kan stemme på FRP, de har ingen behov for å stemme på Alliansen. Nei. Det er forskjell på velgerne i Sverige og Norge, og det vises i partifloraen. De forskjellige partiene i riksforsamlingene speiler velgermassene. Dette er Democracy 101. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Man må huske på at Elon Musk finner en utrolig tilfredsstillelse i andres lidelse. Når han gikk på barneskolen(hvit prviligert privatskole aparthied Sør Afrika) så mobbet og ertet han en klassekamerat ustanselig fordi faren hans hadde tatt selvmord. Torturerte han små dyr som liten? Vi vet ikke ennå. Overrasker meg ikke... 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (38 minutter siden): Musk fortsetter sin stakkarslige blåsing i nazi-hundefløyta på Twitter. Denne møkka kommer altså fra verdens rikeste mann. Med kontor i Det hvite hus. Musk eller de andre som slettet? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg skal kanskje være glad til for at det ser ut til å være slettet. Men hva var det? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (15 minutter siden): Som sagt, tror jeg kanskje ikke man vil finne ut om Elon er nazist med den informasjonen vi har tilgjengelig, den etterlysningen er det nok ingen som kan gi deg på en måte som ikke innebærer tolkning, og dermed tvil. Den ble delt tidligere i tråden, men her har aktivistgruppen led by donkeys samlet en del av assosiasjonene og tweetsene som danner deler av det problematiske bildet flere refererer til, du finner kanskje ikke det du leter etter (er Musk nazist?) men jeg tror den er beskrivende for hvorfor mannen kritiseres for å lefle, tilgjengeliggjøre og normalisere en del av tankegodset. Jeg kjenner til mange av tweetsene som blir nevnt i denne aktivist-videoen, og jeg er helt enig i at det slett ikke er bra. Et "normalt" menneske ville aldri oppført seg slik. Men det er likevel et godt stykke frem til at man kan si at Musk er nazist. Det kan godt hende jeg henger meg veldig opp i semantikk her, men når man omtaler noen med alvorlige merkelapper som nazist og nazisme, så bør man ha veldig god dekning for påstandene. Jeg synes ikke man har dekning for å kalle Musk en nazist. I hvert fall ikke enda. :utakt skrev (2 minutter siden): Jeg skal kanskje være glad til for at det ser ut til å være slettet. Men hva var det? Noen ordspill basert på kjente navn fra andre verdenskrig (Hitler, Himmler, Goebbels, osv.). Det avsluttet med "I bet you did nazi that coming" eller noe sånt. Endret 2 timer siden av Kajac Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Der snudde ADL igjen gitt. Hva mener de neste uke? Og hva med Ervin Kohn? Følg med. Endret 2 timer siden av uname -i 7 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Kajac said: Jeg kjenner til mange av tweetsene som blir nevnt i denne aktivist-videoen, og jeg er helt enig i at det slett ikke er bra. Et "normalt" menneske ville aldri oppført seg slik. Men det er likevel et godt stykke frem til at man kan si at Musk er nazist. Det kan godt hende jeg henger meg veldig opp i semantikk her, men når man omtaler noen med alvorlige merkelapper som nazist og nazisme, så bør man ha veldig god dekning for påstandene. Jeg synes ikke man har dekning for å kalle Musk en nazist. I hvert fall ikke enda. For å gjenta meg selv enda en gang, har ikke min hensikt å sannsynliggjøre at Musk er en nazist, er det mange i tråden som egentlig har argumentert for at han faktisk er en nazist, fremfor en som sprer nazistisk propaganda, og muligens gjorde en nazistisk gest? Alt jeg er her for å vise til er at han er veldig aktiv med å spre og normalisere ytterliggående tematikk, som blant annet innebærer hvit supremasisme (white power), når man ser summen av hans handlinger ser man at han ikke tar avstand til slike ting, tvert imot, han trykker det til seg, publiserer og sprer det, og det er bekymringsverdig, og ganske langt fra å bare kalle alle man ikke liker for Hitler. Nøyaktig hvorfor han gjør det, vet vi naturlig nok ikke, men hvis noen deler og gir plattform til masse nazister, så forteller jo det også en historie. 4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kajac skrev (11 minutter siden): Noen ordspill basert på kjente navn fra andre verdenskrig (Hitler, Himmler, Goebbels, osv.). Det avsluttet med "I bet you did nazi that coming" eller noe sånt. Får følelsen av at den selvutnevnte kongen av 4chan, trolling og memes har flyttet inn i storpolitikken. For en premiedust. 3 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (10 minutter siden): Der snudde ADL igjen gitt. Hva mener de neste uke? Og hva med Ervin Kohn? Følg med. Har de snudd? På hva? 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden :utakt skrev (2 minutter siden): Får følelsen av at den selvutnevnte kongen av 4chan, trolling og memes har flyttet inn i storpolitikken. For en premiedust. Det er nøyaktig det som har skjedd ja. Bare Trump kunne være dum nok til å putte ham i regjering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
4 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå