Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Det der gidder jeg ikke.

Nei, det skjønner jeg. For når du påstår at bevegelsen Musk gjorde er det samme som når kongefamilien vinker på 17. mai så avslørte du bare deg selv enda en gang.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
disarer42 skrev (17 timer siden):

Students_pledging_allegiance_to_the_American_flag_with_the_Bellamy_salute.jpg

Bellamy salute

Ungene sier troskapsløftet til Nazi-flagget 😆

Dette er typisk løgnaktighet som vi ser så mye av fra MAGA.

Din egen link:

"It was officially replaced by the hand-over-heart salute when Congress amended the Flag Code on December 22, 1942."

Bevegelsen må altså ses i den riktige kontekst. "Bellamy salute" var lenge før nazistene begynte med armbevegelsene sine, og ble så endret nettopp på grunn av nazistene.

Men etter din logikk må jo de som brukte solkorset før hakekorset ble tatt i bruk være nazister.

Skjerpings.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jake Broe har et innslag om Elon Musk sin hevn mot byrået som avsluttet apartheid i hjemlandet hans. USAID.

Fra 25:00 til 35:40

Alle som fortsatt noen som tror på den latterlige bortforklaringen "tilfeldig håndveiving", kan rekke opp og frem sin strake høyre arm.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Så i verste fall oppdager korrupte(enda ikke etablert) Musk korrupsjon fra den andre siden(allerede etablert). Det høres ikke akkurat katastrofalt ut. Og ingen tenker vel at dette er svart hvitt uansett. Og å gå igjennom hva et land faktisk bruker penger på burde være uproblematisk og noe som burde vært en selvfølge.

Vi kan også kalle det sløsing viss man skal protestere på korrupsjon. Men jeg stiller store ??? når mengden og antallet er så svære.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå Musk. Virker som det er 3 måter å se det på.

1: Han er faktisk nazi og tror ideologien på alt han gjør

2: Han er et troll. Kanskje han kjeder seg som verdens rikeste mann og er edgy med vilje?

3: Han er mentalt syk og/eller har rar oppførsel grunnet doping, ketamin?

Noen som har noen tanker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (28 minutter siden):

2: Han er et troll. Kanskje han kjeder seg som verdens rikeste mann og er edgy med vilje?

1. Han er faktisk nostalgisk apartheid-tilhenger og det matcher bra med både nazi-, høyreekstremisme og kkk-ideologiene.

2. Han er et troll, kjeder seg som verdens rikeste mann og er edgy med vilje. Dette kan være min mistolkning av hans symptomer fra punkt 3.

3. Den mentale sykdommen heter autisme. Han har stått fram med den diagnosen tidligere. Han har røkt seg stein på tv-show før og har sikkert vært borti mer, men jeg tror ikke det forklarer like mye av oppførselen som punkt 1 og 2. Men ja, han fremstår med korte sosiale antenner, mest sannsynlig på grunn av diagnosen.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han skal ha vært pro-Biden tidligere og nektet å være rådgiver i Trump-1 (trukket seg etter få dager).

Tror diagnosen har mye å si for hele oppførselen nå.

Tror også at han er ganske likegyldig til Tesla (bil-delen) nå - han har uttalt for en del år siden at det for ham ikke er noe problem om de går konk sålenge overgangen til elbil er i gang. Men Tesla er også Optimus (= passasjerer på tidlige mars-ferder) og batterier (voldsom vekst i kraftnettet nå for tiden).

Hele twitter-saken tror jeg må skrives på diagnosen. Har ingen annen forklaring

Ellers kan det tenkes at han jobber veldig for mars-ideen nå - kunne styre NASA, avlede NASA i 'hans retning'. Med spareiveren til Trump kunne det nok tenkes at Artemis blir vraket og SpaceX overtar - tross alt koster en Artemis-start ~ 20 x mer enn en Starship-start.

Kun mine 2 ører

Endret av trikola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

3. Den mentale sykdommen heter autisme. Han har stått fram med den diagnosen tidligere.

Mesteparten av historiene han har fortalt om seg selv er en løgn så det er egentlig ingen grunn til å tro at dette stemmer heller.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (11 timer siden):

Ja.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (11 timer siden):

3. Den mentale sykdommen heter autisme. Han har stått fram med den diagnosen tidligere. Han har røkt seg stein på tv-show før og har sikkert vært borti mer, men jeg tror ikke det forklarer like mye av oppførselen som punkt 1 og 2. Men ja, han fremstår med korte sosiale antenner, mest sannsynlig på grunn av diagnosen.

1. Autisme er ikke en mental sykdom.

2. Han er ikke diagnostisert med autisme, han bare sier at han er autist. 

Personlig blir jeg mer og mer sikker på at han troller. Han er åpenbart ikke nazist, men jeg tror ikke lenger at håndbevegelsen var et uhell. Jeg tror han tester grenser. Det har jo ført til massiv oppmerksomhet, og det fyller sikkert egoet hans å se at han slipper unna med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (15 minutter siden):

1. Autisme er ikke en mental sykdom.

2. Han er ikke diagnostisert med autisme, han bare sier at han er autist. 

Autisme er en mental diagnose og kan godt kalles en sykdom ettersom det ikke er normalen og regnes som en ulempe. Diagnosen er ikke kroppslig eller biokjemisk. Den er mental/psykisk. Jeg sier ikke dette for å snakke ned autister, men for å spekulere i årsaker til at Musk oppfører seg som han har dårlige sosiale antenner. Det er også et kjennetegn for autister.

Jeg har ingen innsikt i om hans påståtte diagnose er reell. En eventuell skriftlig diagnose fra en psykiater er nok taushetsbelagt så den får vi nok aldri innsikt i. Påstanden kan være løgn eller sann. Fasiten får vi neppe skriftlig dokumentert noen gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (27 minutter siden):

Jeg har ingen innsikt i om hans påståtte diagnose er reell. En eventuell skriftlig diagnose fra en psykiater er nok taushetsbelagt så den får vi nok aldri innsikt i. Påstanden kan være løgn eller sann. Fasiten får vi neppe skriftlig dokumentert noen gang.

Han har selv innrømmet å ha selv-diagnosert seg.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Det er de beste diagnosene! Da kan man selv velge hva man vil skylde på. :D

Du kan allerede velge hvilket kjønn du har, flere ganger for dagen om du vil. Så hvorfor ikke velge egne diagnoser også? 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor skal man føle skam av å tilfeldigvis eie en Tesla?

har ikke sansen for aktivister som sprayer ned biler med hakekors, brekker vindusviskere osv. eller Rød Ungdom som legger igjen falske "bøter" på vindu.

99% av Tesla-eiere kjøpe nok bilen lenge før Musk gjorde seg bemerket.

Skjønner forsåvidt heller ikke Tesla-eiere som nå føler det moralsk påtrengende å selge bilen, for "å ta avstand fra Musk"

-det kunne kanskje vært troverdig, hvis de skrotet bilen hos huggeren og lot den bli spiker, men å selge den til noen andre, da lever jo bilen videre hos andre "nazister"

synes vi bør senke skuldrene litt. livet kan være hardt nok som det er, om vi ikke skal oppkonstruere problemer i tillegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...