Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (På 30.1.2025 den 10.03):

"When fascism comes to America, it will be wrapped in the flag and carrying the cross." - Sinclair Lewis

Den høyreekstreme pastoren Calvin Robinson lot seg inspirere av Elon Musks nazihilsen, og kjørte en slags kopi på National Pro-Life Summit - noe publikum der likte godt.

Robinson er britisk, men dro til USA for å restarte karrieren etter han fikk sparken i ultrakonservative GBNews. Frem til i fjor var han også pastor i Den nordisk-katolske kirke, som har hovedsete i Oslo. Han har gjort seg bemerket tidligere med ekstreme uttalelser om både muslimer og jøder. Nå jobber han som pastor i Michigan.

Men ikke lenge. Hans nåværende arbeidsgiver Anglican Catholic Church, likte i motsetning til publikum ikke Robinsons nazihilsen like godt. Det gikk ikke mange timene før han fikk sparken. Her er uttalelsen, hvor de fordømmer nazihilsenen:

Forkastelig og ekkelt. Imot absolutt alt jeg som pro-lifer står for

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Er du blind?

Som i at det åpenbart er Harris eller at det åpenbart ikke er Harris?

Godt mulig jeg må få testa synet, synes det var vanskelig å si 100% tatt i betraktning belysningen på videoen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Som i at det der åpenbart ikke er i nærheten av det samme Elon Musk gjorde.

Hele videoen: 
https://www.tmz.com/2025/01/31/kamala-harris-doug-emhoff-fireaid-concert-intuit/

Ok, så det er Harris altså.

Tim Walz, visepresidentkandidaten til Harris altså, ble jo også tatt i å gjøre nazi-hilsen nylig. Pussig å tenke på at vi var bare noen tusentalls stemmer unna å få det hvite hus fylt med nazister.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (4 minutter siden):

Tim Walz, visepresidentkandidaten til Harris altså, ble jo også tatt i å gjøre nazi-hilsen nylig. Pussig å tenke på at vi var bare noen tusentalls stemmer unna å få det hvite hus fylt med nazister.

Skjønner at du elsker Trump og sånn, men enhver hilsen og håndbevegelse fra politikere du ikke liker er ikke en nazihilsen selv om QAnon-konspifolk på Twitter sier det.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Skjønner at du elsker Trump og sånn, men enhver hilsen og håndbevegelse fra politikere du ikke liker er ikke en nazihilsen selv om QAnon-konspifolk på Twitter sier det.

Så nær selvinnsikt dog så fjern

• Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Ballalaika said:

Det eneste du oppnår med dette tullet er å fremstå som maga uten evne til å skille mellom stillbilder eller kuttede klipp og fullt gjennomførte fascisthilsener.

Foreslår sporet med at hilsenen var utilsiktet. Whataboutisme på sviktende grunnlag er bare patetisk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (1 minutt siden):

Det eneste du oppnår med dette tullet er å fremstå som maga uten evne til å skille mellom stillbilder eller kuttede klipp og fullt gjennomførte fascisthilsener.

Foreslår sporet med at hilsenen var utilsiktet. Whataboutisme på sviktende grunnlag er bare patetisk.

Dette er sporet med at dere lar dere bruke som nyttige idioter av alt right. Men har kanskje ikke så store ambisjoner om å trenge igjennom TDS lenger...

• Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Ballalaika said:

Dette er sporet med at dere lar dere bruke som nyttige idioter av alt right. Men har kanskje ikke så store ambisjoner om å trenge igjennom TDS lenger...

Jeg har alltid ment at dumskap er en bedre unnskyldning enn uredelighet. Derfor antydet jeg dumskap.

Men vi vet nok begge hva jeg egentlig mener.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (På 1.2.2025 den 1.50):

Noen som vet om det kan bekreftes hvorvidt dette er Kamelia Harris

Kan være at vi har vært heldige og unngått å få en nazist i det hvite hus .

Nei, hun gjør en annnen bevegelse. Hun hilser/vinker. Det gjorde ikke Musk. Se f.eks. på foranledning (hun hilser/vinker på samme måte før hun tar seg til hjertet), armens posisjon (Harris har den rett over hodet, mens Musk strakk den ut i en reell nazi-hilsen), måten hun beveger seg på (hun gjor en rolig bevegelse og "vinker").  

Ballalaika skrev (På 1.2.2025 den 8.13):

Tim Walz, visepresidentkandidaten til Harris altså, ble jo også tatt i å gjøre nazi-hilsen nylig.

Nei, han vinket til en konkret person i publikum.

Enhver form for hilsing/vinking ved å heve hånden er ingen nazi-hilsen, men etter din logikk driver jo kongefamilien med nazihilsen på 17. mai:

https://www.nrk.no/video/her-vinker-kongefamilien-til-folket_6fd75452-9061-4d8c-bfbd-3df395b4ad59

Jeg tror du godt skjønner forskjellen.

Hvorfor må dere alltid lyve så skamløst?

Endret av Markiii
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (På 1.2.2025 den 8.31):

...

Musk er nyttig idiot for alt right.

Derav kontroversen.

Han hadde en tale for og pro AfD via livestream på et av deres show i Tyskland;

"Fresh off a controversy over a gesture many saw as a Nazi salute, tech billionaire Elon Musk appeared virtually at a campaign event for a far-right German political party on Saturday, where he urged listeners not to be ashamed of their country's history."

"I think you really are the best hope for Germany," Musk told them.

https://www.npr.org/2025/01/27/nx-s1-5276084/elon-musk-german-far-right-afd-holocaust

---

Trump selv er nå definitivt høyreradikal, per definisjon, og Musk er del av hans regjering, og pådriver for nettopp dette.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (På 2.2.2025 den 14.48):

Nettopp.

Nei. Det er ikke det samme. Hvorfor lyver dere alltid?

Husk at jeg har ingen store grunner til å anklage Elon Musk for ting han ikke har gjort. Jeg var fan av ham tidligere, og har stadig forsvart ham på dette forumet, når noen har kommet med falske påstander eller anklager. Bare gå gjennom innleggshistorikken min.

Når jeg påpeker at det er løgnaktig å sammenligne bevegelsen Elon Musk gjorde med f.eks. de andre som er drett frem her, så er det fordi det faktisk er slik. Og du vet det godt, selv uten å gå gjennom historikken min her på forumet. Du prøver desperat å forsvare og bortforklare.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...