Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt uenig. Er du kommunist har du ikke nødvendigvis noe ønske om å utslette andre mennesker, er du nynazist så har du det.

Jeg vil heller ha Mimir som nabo enn Tore Tvedt for å si det sånn

Javel, begge ideologiene har drept/kommer til å drepe millioner om de får makten
Dette vet man basert på historien/erfaringer fra tidligere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (Akkurat nå):

Finnes det varierende grad av kommunisme?
Eller heter det sosialisme?

Var det ikke nettopp det du poengterte? Nei han er ingen ekte kommunist, han er bare en hipster som er litt for glad i Das Kapital. Ekte kommunister vil utføre folkemord og sultkatastrofer.

Om man ikke ser forskjellen på en marxist og en nynazist så anbefaler jeg å stikke til en optiker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

Javel, begge ideologiene har drept/kommer til å drepe millioner om de får makten
Dette vet man basert på historien/erfaringer fra tidligere

Ja, men den ene ideologien er ondere enn den andre,mer hatefull overfor grupper med såkalt uforanderlig egenskaper

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Var det ikke nettopp det du poengterte? Nei han er ingen ekte kommunist, han er bare en hipster som er litt for glad i Das Kapital. Ekte kommunister vil utføre folkemord og sultkatastrofer.

Om man ikke ser forskjellen på en marxist og en nynazist så anbefaler jeg å stikke til en optiker.

Så hva var poenget med bilde da?
Diskuterer vi ikke ekte kommunisme vs ekte nazisme?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (14 minutter siden):

men alle nazister, slik som Elon Musk

Om Elon Musk er en nazist, så er Jonas Gahr Støre en kommunist. Se bare på de røde flaggene venstresiden i Norge flagger med på 1 mai, det må jo bety at de alle er kommunister, eller? Eller kanskje ikke verden er så enkel.

1280

Selv Anti-Defamation League (ADL), en jødisk organisasjon som jobber for å bekjempe antisemittisme, beskrev det hele som "an awkward gesture in a moment of enthusiasm". Men noen vil alltid se spøkelser på lyse dagen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

Så hva var poenget med bilde da?
Diskuterer vi ikke ekte kommunisme vs ekte nazisme?

Er det en light versjon av nazisme? Hvor i Das Kapital står det om folkemord forøvrig?

FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Om Elon Musk er en nazist, så er Jonas Gahr Støre en kommunist. Se bare på de røde flaggene venstresiden i Norge flagger med på 1 mai, det må jo bety at de alle er kommunister, eller? Eller kanskje ikke verden er så enkel.

Igjen så viser det bare hvor absurd lett dere tar på nazismen. Anbefale å lese en historiebok.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Ja, men den ene ideologien er ondere enn den andre,mer hatefull overfor grupper med såkalt uforanderlig egenskaper

Ok, så den ene gruppen/ideologien dreper målrettet, mens den andre ideologien dreper rund baut.
begge tilfeller er man klar over at ideologien, om satt ut i livet, kommer til å drepe (mange/millioner)

I begge tifeller mener jeg at man da må være idiot/hjernevasket for å støtte ideologien

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Er det en light versjon av nazisme? Hvor i Das Kapital står det om folkemord forøvrig?

Så hvis det hadde eksistert en "light versjon" av nazismen så hadde den vært mer ok?
Eller hva er poenget ditt her?

Det trenger ikke stå om folkemord. Det er resultatet av ideologien, eller er du uenig det basert på tidligere forsøk historisk sett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (18 minutter siden):

Klarer du å se forskjell på disse to folkene? En av dem har en farligere ideologi enn den andre

Vis skjult innhold

Wzory_i_style_brody_na_2024_rok.jpg&f=1&

Vis skjult innhold

nazis-in-florida.jpg?w=1581&h=1054&crop=

Du er bedre enn dette, jeg kan finne bilder med nazister som sitter med familien sin i et nydelig foto tatt i hjemmet deres og en kommunist i Kambodsja eller andre land som dreper barn, men det forandrer ikke det faktum at kommunisme og nazisme begge er horrible drapsideologier, eneste forskjellen er at den ene ideologien har flere liv på samvittigheten enn den andre, der de fleste har omkommet i fredstid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Så hvis det hadde eksistert en "light versjon" av nazismen så hadde den vært mer ok?
Eller hva er poenget ditt her?

Det trenger ikke stå om folkemord. Det er resultatet av ideologien, eller er du uenig det basert på tidligere forsøk historisk sett?

Poenget mitt er at du ikke klarer å se forskjell på ekstremisme og ideologi og ideologi som er ekstremistisk. Må jeg forklare forskjellene på Das Kapital og Mein Kampf til deg også?

FrihetensRegn skrev (Akkurat nå):

Du er bedre enn dette, jeg kan finne bilder med nazister som sitter med familien sin i et nydelig foto tatt i hjemmet deres og en kommunist i Kambodsja eller andre land som dreper barn, men det forandrer ikke det faktum at kommunisme og nazisme begge er horrible drapsideologier, eneste forskjellen er at den ene ideologien har flere liv på samvittigheten enn den andre, der de fleste har omkommet i fredstid.

Ja jøss. Disse nazistene blir virkelig urettferdig behandlet. Alt de vil er å marsjere i fine skinnfrakker.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt greia her.

Vi er (antar jeg) alle enige om at nazister har vært/er/alltid kommer til å være menneskelig avskum basert på ideologi og historisk sett

Hvordan er kommunismen noe annerledes ettersom resultatet av ideologien historisk sett har ført til akkuart det samme bare på en annen måte hver eneste gang?

Hadde kapitalismen ført til massedød hver gang den hadde blitt utprøvd hadde jeg sagt det samme om den, samme med sosialisme.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Igjen så viser det bare hvor absurd lett dere tar på nazismen. Anbefale å lese en historiebok.

Nei, vi tar ikke lett på nazismen. Det er en brutal, autoritær og menneskefiendtlig ideologi basert på utdaterte raseteorier som var en reell trussel på 1930 tallet og som ikke har noen makt eller vellorganisert eksistens i dag.

Men er kommunismen bedre? Nei, tvert imot. Er Musk en nazist? Nei, han er en autistisk milliardær med for mye innflytelse og tid hendene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Poenget mitt er at du ikke klarer å se forskjell på ekstremisme og ideologi og ideologi som er ekstremistisk. Må jeg forklare forskjellene på Das Kapital og Mein Kampf til deg også?

Jo det klarer jeg, men jeg ser ikke relevansen ettersom jeg fokuserer på resultatet.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordn det går ann å forsvare noe som har drept flere titalls/over hundre millioner mennesker historisk sett

Lenke til kommentar

Merklig diskussion, kommunist har väl oftast en rejält negativ betydning i dagens samfund och de gamla kommunistiska partierna har väl ofta tagit bort ordet fra namnet. Hade de ikke revolution i partiprogrammen också? Var väl också en del kommunister som såg upp till Ryssland og Kina. När jag gick i skolen var det Cuba som var deras idealstat, möjligt att det var mer ok der men senare har jag för mig att man förstod att de fick en massa pengar av Ryssland så speciellt självkörande var de ikke. 

Rent idiologiskt er det vel inget problem med marxism/kommunism men hittills har det ikke gått så bra. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Ja jøss. Disse nazistene blir virkelig urettferdig behandlet. Alt de vil er å marsjere i fine skinnfrakker.

Nei, de ble ikke det, de er onde mennesker som ønsket å begrense din frihet, og har ingenting imot å la mange mennesker dø på veien mot det målet, akkurat som kommunistene.

Men kommunistene har hatt mer suksess i sin ødeleggelse og de er i dag en mer reell trussel mot menneskeheten enn noen få skinheads i et undergrunnsmiljø eller Israel og jødehatende antisemmetister på 4Chan.

Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Hvordan er kommunismen noe annerledes ettersom resultatet av ideologien historisk sett har ført til akkuart det samme bare på en annen måte hver eneste gang?

Vet ikke jeg. Hvorfor blir ikke hipstere på grünerløkka til voldelige gjengkriminelle? Kan det ha noe med at det ikke er en del av doktrinen til Marxisme å systematisk utrydde ikke-ariske?

FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Nei, vi tar ikke lett på nazismen. Det er en brutal, autoritær og menneskefiendtlig ideologi basert på utdaterte raseteorier som var en reell trussel på 1930 tallet og som ikke har noen makt eller vellorganisert eksistens i dag.

Men er kommunismen bedre? Nei, tvert imot. Er Musk en nazist? Nei, han er en autistisk milliardær med for mye innflytelse og tid hendene.

wampster skrev (Akkurat nå):

Jo det klarer jeg, men jeg ser ikke relevansen ettersom jeg fokuserer på resultatet.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordn det går ann å forsvare noe som har drept flere titalls/over hundre millioner mennesker historisk sett

Ikke rart det når dere kan projisere hva enn slags menneskerettskatastrofer dere vil på en ideologi som handler om planøkonomi.

• Liker 6
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Rent idiologiskt er det vel inget problem med marxism/kommunism men hittills har det ikke gått så bra. 

Jepp

Teoretisk sett, om alle mennesker var 100% egalitære, så er kommunismen paradis.
ALLE mennesker er derimot, i varierende grad, egoister.
Som betyr at kommunismen som ideologi aldri kan eller kommer til å fungere

Det har man sett hver eneste gang det har blitt prøvd
Og hver eneste gang har millioner dødd/lidd

Og likevel er det folk som mener at det er et alternativ av en eller annen grunn

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (10 minutter siden):

Musk er nazist - han har vel også noe å slekte på skulle jeg mene.

image.thumb.png.86442e220c11dd851157e19d34405e48.png

Endret av obygda
tillegg
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Vet ikke jeg. Hvorfor blir ikke hipstere på grünerløkka til voldelige gjengkriminelle? Kan det ha noe med at det ikke er en del av doktrinen til Marxisme å systematisk utrydde ikke-ariske?

Har kommunister historisk sett vært voldelige gjenkriminelle?

Eller kan det ha noe med at hipsterne på løkka ikke er kommunister? DING DING DING first price

edit: Men en flanelskjorte, tattovering og en latte på tirsdag formiddag mens man leser klassekampen er kanskje nok til å bli klassifisert som kommunist i dine øyne?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
wampster skrev (14 minutter siden):

Ok, så den ene gruppen/ideologien dreper målrettet, mens den andre ideologien dreper rund baut.
begge tilfeller er man klar over at ideologien, om satt ut i livet, kommer til å drepe (mange/millioner)

I begge tifeller mener jeg at man da må være idiot/hjernevasket for å støtte ideologien

Jeg mener kommunisme er lettere å lede i en bedre retning enn nazismen fordi kommunismen i seg selv ikke innehar å drepe masse mennesker, slik nazismen har

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...