Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Camlon skrev (1 time siden): Det egentlige svaret er at ca 20% i begge land er alt-right og norske alt-right synes FRP er godt nok så de starter ikke et nytt parti. Noen alt-right stemmer ikke engang på FRP, men på andre partier som AP og SP. FrP er jo ikke alt-right, de kan overhodet ikke sammenlignes med alt-right. Resinnementet ditt er bare tull. Du starter med konklusjonen, og så lager du et resonnement. Sp og Rødt har mer felles verdigrunnlag enn FrP, men selv ikke de er alt-right. Du har fremdeles tilgode å komme med ett eneste argument for at 20% av velgerne i Norge egentlig alt-right. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 26 minutes ago, Orion666 said: FrP er jo ikke alt-right, de kan overhodet ikke sammenlignes med alt-right. Resinnementet ditt er bare tull. Dette er den andre gangen du kommer med samme stråmann. Jeg har aldri sagt at FRP er alt-right. Hvis du ikke er interessert i å diskutere mot hva jeg faktisk mener, så er ikke jeg interessert i å diskutere med deg. Endret 3 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 54 minutes ago, Camlon said: Mange alt-right politikere er i blandingsekteskap selv, så det er ingen krav om å være imot blandingsekteskap for å være alt-right. Alt-right betyr "alternative right". Det betyr at man har høyrevridde meninger som ikke passer inn med tradisjonelle høyrevridde partier som Moderaterna og CDU. Noen eksempler på dette er tollmurer, skepsis til EU, ikke beskymret for klimaendringer, imot LGBTQ bevegelsen, ikke imot Russland og innvandringstopp. Hvis du seriøst mener CDU og Moderaterna er "høyrevridde", så må jeg bare unnskylde at jeg fort plasserer deg godt ut på venstresiden... Blir som om noen skulle kalle AP for å være "venstrevridd", da er de neppe særlig sentrumsorienterte selv. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 9 minutes ago, Kalle Klo said: Hvis du seriøst mener CDU og Moderaterna er "høyrevridde", så må jeg bare unnskylde at jeg fort plasserer deg godt ut på venstresiden... Blir som om noen skulle kalle AP for å være "venstrevridd", da er de neppe særlig sentrumsorienterte selv. Hvor mener du vi bør plassere CDU og Moderaterna? Endret 3 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Camlon said: Hvor mener du vi bør plassere CDU og Moderaterna? Moderat høyre. "Vridd" insunierer at de er langt ute på skalaen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 5 minutes ago, Kalle Klo said: Moderat høyre. "Vridd" insunierer at de er langt ute på skalaen. Her bruker vi nok forskjellig språk. Høyrevridd for meg (og mange andre) betyr at man er til høyre på den politiske aksen. Quote Så høyrevridde er norske gutter 65,8 prosent vil stemme Frp eller Høyre. Krisetall for Ap. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sa-hoyrevridde-er-norske-gutter/17243315/ Endret 2 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Just now, Camlon said: Her bruker vi nok forskjellig språk. Høyrevridd for meg (og mange andre) betyr at de er til høyre på den politiske aksen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sa-hoyrevridde-er-norske-gutter/17243315/ Mulig det. Hvorfor kalle det vridd i det hele tatt? Gir det noe ekstra informasjon? Det er hvor langt ute man er på skalaen som er interessant, ellers begynner man med tull som å sammenligne AP med NKP eller Høyre med Hvit Valgallianse. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Camlon skrev (24 minutter siden): Dette er den andre gangen du kommer med samme stråmann. Jeg har aldri sagt at FRP er alt-right. Hvis du ikke er interessert i å diskutere mot hva jeg faktisk mener, så er ikke jeg interessert i å diskutere med deg. For å gjenta meg selv: Du har fremdeles tilgode å komme med ett eneste argument for at 20% av velgerne i Norge egentlig er alt-right. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Just now, Kalle Klo said: Mulig det. Hvorfor kalle det vridd i det hele tatt? Gir det noe ekstra informasjon? Det er hvor langt ute man er på skalaen som er interessant, ellers begynner man med tull som å sammenligne AP med NKP eller Høyre med Hvit Valgallianse. "Vridd" betyr å vende mot. Så høyrevridd betyr direkte at man er vendt mot høyre. Uten "vridd" så blir det "jeg er høyre" og det gir ikke mening. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 12 minutes ago, Orion666 said: For å gjenta meg selv: Du har fremdeles tilgode å komme med ett eneste argument for at 20% av velgerne i Norge egentlig er alt-right. Det er ikke korrekt. Jeg har kommet med argumenter og det vet du godt. Det du kanskje mente var at jeg ikke har kommet med noen argumenter som du mener er gode nok? Jeg har ikke svart deg personlig, men det var fordi du ikke svarte på mine spørsmål og kom med stråmenn. Da ender jeg opp med å be deg svare og fortelle deg at jeg ikke mener det du hevder at jeg mener. Endret 2 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Camlon said: "Vridd" betyr å vende mot. Så høyrevridd betyr direkte at man er vendt mot høyre. Uten "vridd" så blir det "jeg er høyre" og det gir ikke mening. Whatever. Gir like mye mening som å bruke "alt right" for norske forhold, altså ikke så mye. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 2 minutes ago, Kalle Klo said: Whatever. Gir like mye mening som å bruke "alt right" for norske forhold, altså ikke så mye. Du får klage til Tv2 og andre medier og fortelle dem at de skal slutte å bruke høyrevridd på den måten. Endret 2 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Camlon said: Du får klage til Tv2 og andre medier og fortelle dem at de skal slutte å bruke høyrevridd på den måten. De deltar ikke på diskusjon.no, men det gjør du Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 24 minutter siden Del Skrevet 24 minutter siden Skremmende utvikling. Høyreekstremisme er i anmarsj i Europa også Frenkrike av alle steder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
4 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå