bzzlink Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden 3 hours ago, AtterEnBruker said: Heldigvis har han og hele den republikanske gjengen Israel som den perfekte plausible benektelsen å gjemme seg bak. Synonymt med feighet. EDIT: Og alle i norden som først nå synes det plutselig er interessant å snakke om Rotherham-skandalen igjen, synkront med at "bro"-ligarkene gjør det, er mildt sagt veldig avslørende for hvor dypt de er i kaninhølet. Dette er noe som skjedde i 2014, men først nå, når England på lenge har en regjering som bare er littegrann mindre fascistisk enn vanlig, skal man plutselig begynne å prate om det igjen. Folk har ventet helt til nå med disse tåredryppende hjertesukkene om hvordan England kunne la det skje. Og ikke kontinuerlig fra og med 2014. Det er så feigt og ynkelig. Så jævlig feigt og ynkelig. Starmer har bestemt seg i nyere tid for å vende seg imot trans rettigheter, men det er ikke nok for den reaksjonære bølgen. Det er som Pokemon, "gotta hate'm all". og... Milliardærer skulle aldri ha eksistert. AfD har mye rusk ingen tvil. Men det er jo ikke super kontroversielt å støtte de? 20% av befolkningen i Tyskland ser ut til å gjøre det. Er alle de nazister? 1 Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Er problemet at folk tror Elon Musk er nazist? Mulig han har skjulte agendaer, men de kommer aldri til å skinne gjennom dersom det er av den typen agendaer. Det musk vil er å forenkle byråkrati.. Han har asperger og er hyperfokusert på målene sine, han vet hva han må gjøre for å få gjort de målene, og det er å blande seg i politikken. Han har tidligere sagt at han ikke vil det, men "må" han så vil han gjøre det. Og det er det han gjør nå, bare se all motstand han får når han prøver å gjøre noe. Han slår hardt mot hardt, men som privatperson får han mye av hatet rettet mot seg. Det vi ser er at systemet ikke funker, verken for eller i mot slike entusiaster. Man skal ikke få gjøre som man vil og kjøre på fritt med alt man tror er best, men man skal heller ikke møte på så mye motstand at kun penger og kjennskap med riktige mennesker er det som får deg fremover. Det er en evig drakamp fra begge sider. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden uname -i skrev (39 minutter siden): Jeg har ikke skrevet noe sted at det alene "beviser" at han er nazi-sympatisør. Det er bare en stråmann som du tviholder på. Men det er én av veldig mange ting som peker i den retning. Jeg vet at Musk-apologeter har veldig høye krav til "bevis" for at man skal kunne mene noe negativt om ham. Helst dom i Høyesterett gjerne underskrevet av Kongen sjøl. Men hvis man gjennom flere år med hundrevis av tweets promoterer, sprer og støtter høyreekstremisme, "hvit makt", antisemittiske konspirasjonsteorier og avslutter med Hitler-hilsen i den amerikanske presidentens innsettelse så synes jeg det blir litt teoretisk om han egentlig er nazi.-sympatisør eller om han har en eller annen alvorlig defekt i hjernen. Han er utrolig farlig for verden der han effektivt legitimerer nazi-ideologi og ekstremisme og bidrar til fremgang og innflytelse for disse kreftene. En som bruker sin makt, innflytelse, penger og et stort sosialt medium for å få de mest ytterliggående kreftene i verden en maktposisjon. Det er utrolig viktig at slike folk stoppes og bekjempes. Det mest effektive er at folk slutter å gi ham penger. Fram til for litt siden så kan man hevde at man ikke visste noe og at det kun er et mindretall av nerder som har satt seg inn i og funnet ut at denne fyren er avskyelig på alle områder, men nå er dikene revnet og hans sympatier er førstesidestoff. Man kan ikke lenger bruke uvitenhet som unnskyldning om man putter penger i lommene hans. Jeg har aldri sett Musk promotere noe som helst som faktisk er nazisme. Jeg har ikke sett ham promotere verken "hvit makt" eller antisemitisme. Ja, han promoterer mye ytre-høyre-ideologi, i likhet med mange andre. Og han tweeter veldig mye som virker veldig lite gjennomtenkt. Men å putte ham i samme bås som Hitler er både historieløst, feil og lite konstruktivt for alle parter. Og siden du er så bestemt på at jeg er en Musk-tilhenger: Jeg kan ikke fordra fyren, og som en som selv har aspergers blir jeg flau over måten han oppfører seg på. Men å kalle ham for nazist uten håndfaste bevis blir likevel for drøyt. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Kajac skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri sett Musk promotere noe som helst som faktisk er nazisme. Jeg har ikke sett ham promotere verken "hvit makt" eller antisemitisme. Ja, han promoterer mye ytre-høyre-ideologi, i likhet med mange andre. Og han tweeter veldig mye som virker veldig lite gjennomtenkt. Men å putte ham i samme bås som Hitler er både historieløst, feil og lite konstruktivt for alle parter. Og siden du er så bestemt på at jeg er en Musk-tilhenger: Jeg kan ikke fordra fyren, og som en som selv har aspergers blir jeg flau over måten han oppfører seg på. Men å kalle ham for nazist uten håndfaste bevis blir likevel for drøyt. Han har støttet antijødiske tweets på X 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 8 minutes ago, Kajac said: Jeg har aldri sett Musk promotere noe som helst som faktisk er nazisme. Jeg har ikke sett ham promotere verken "hvit makt" eller antisemitisme. Ja, han promoterer mye ytre-høyre-ideologi, i likhet med mange andre. Og han tweeter veldig mye som virker veldig lite gjennomtenkt. Men å putte ham i samme bås som Hitler er både historieløst, feil og lite konstruktivt for alle parter. Musk er nok ikke tjent med å uten tvil kunne knyttes til ren rasisme, fascisme eller hvit supremasisme, men det er problematisk hvordan han leker seg i periferien av dette, slik denne gesten hans kan sees i sammenheng med. Han gjør veldig mye for å normalisere og tilgjengeliggjøre en del tankegods som tilhører den ytterste høyresiden, samtidig som han demoniserer svært mange på venstresiden, og minoritetsgrupper. Å diskutere om man skal plassere Musk i samme bås som Hitler synes å bomme på problemstillingen, som burde være mer i retning av hvorfor legger han til rette for hatefull retorikk og normalisering av ytterste høyreside? Se fks. dette i sammenheng med dette, så kan det vanskelig avskrives som en bieffekt av yttringsfrihet for alle. 1 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Camlon skrev (15 timer siden): De er 20 - 40% av samfunnet avhengig av land. Det er helt umulig å unngå dem. Hvilke 20-40% utgjør de i Norge? 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Orion666 skrev (5 minutter siden): Hvilke 20-40% utgjør de i Norge? alt-right utgjør en minimal andel i et land, det er nesten frekt å anta at høyrevridde konservative er alt-right, det er de ikke 2 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Kajac skrev (2 timer siden): Det hender at jeg bruker tallene 14 og 88. Er jeg nazist da? Denne typen "argumentasjon" blir rett og slett for dum. Man vil alltid finne en sammenheng dersom man prøver hardt nok. Det er fremdeles ikke en "ekte" nazi-salutt. Om han faktisk mente dette som en "sieg heil", så hadde han gjort det riktig. Det betyr ikke at dette ikke er problematisk, men det beviser ingen ting. Selv om jeg misliker Musk veldig mye, mener jeg vi bør forholde oss til fakta, og ikke minst prinsippet om at man er skyldig til det motsatte er BEVIST. Tallet 88 er IKKE tilfeldig valgt. Det skjønner du også. 1 1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Ser nå fryktelig likt ut spør du meg ihvertfall. m2-res_270p.mp4 5 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Casey skrev (7 minutter siden): Tallet 88 er IKKE tilfeldig valgt. Det skjønner du også. Sant. Det er vitenskapelig valgt. Å estimere en geologisk hendelse til 88 millioner tilbake er nazisme. The more you know. Er ikke universets alder estimert til 14 billioner år? 14 er jo også et nazistisk tall. Skuffende at det er så mye nazister blant vitenskapsfolk. 1 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Han gjør veldig mye for å normalisere og tilgjengeliggjøre en del tankegods som tilhører den ytterste høyresiden, samtidig som han demoniserer svært mange på venstresiden, og minoritetsgrupper. Dette gjør ytterste venstresiden hele tiden også, uten at noen løfter en finger. Og jeg får med meg at folk hele tiden sier at Musk tweetet både nazisme og white supremacy, men så langt har ingen her vist til noe konkret. Det verste jeg har sett fra Musk er i samme kategori som når en FrP-politiker poster noen hjernedøde greier på Facebook om at muslimer er kriminelle. Ille, men ikke nazisme-ille. Casey skrev (2 minutter siden): Tallet 88 er IKKE tilfeldig valgt. Det skjønner du også. Hvor trangt sitter foliehatten din? Spoiler Gammel video, men oppsummerer denne situasjonen ganske spot on. 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Ballalaika skrev (2 minutter siden): Sant. Det er vitenskapelig valgt. Å estimere en geologisk hendelse til 88 millioner tilbake er nazisme. The more you know. Er ikke universets alder estimert til 14 billioner år? 14 er jo også et nazistisk tall. Skuffende at det er så mye nazister blant vitenskapsfolk. Er du like kørka som du virker? 8 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Kajac skrev (2 minutter siden): Dette gjør ytterste venstresiden hele tiden også, uten at noen løfter en finger. Og jeg får med meg at folk hele tiden sier at Musk tweetet både nazisme og white supremacy, men så langt har ingen her vist til noe konkret. Det verste jeg har sett fra Musk er i samme kategori som når en FrP-politiker poster noen hjernedøde greier på Facebook om at muslimer er kriminelle. Ille, men ikke nazisme-ille. Hvor trangt sitter foliehatten din? Skjul innhold Gammel video, men oppsummerer denne situasjonen ganske spot on. https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_2025_01/m2-res_270p.mp4.c6d1ca4fcaebd0512774c23390049b8d.mp4 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Casey skrev (3 minutter siden): Er du like kørka som du virker? Rart du ikke har fått med deg at 14 er et nazistisk tall om du har fått med deg at 88 er det. De brukes ofte sammen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fourteen_Words Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Lettere nysgjerrig her på en ting. Av dere som mener at det ikke var en nazihilsen, at det bare var trolling, eller at det bare var et uhell, hvor mange av dere mener at Sam Hyde ikke er en neonazist? 3 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Casey skrev (20 minutter siden): https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_2025_01/m2-res_270p.mp4.c6d1ca4fcaebd0512774c23390049b8d.mp4 233.66 kB · 0 Nedlastninger Hva vil du frem til? At det ligner på en nazi-hilsen? Det er det absolutt ingen i hele verden som betviler. Den er kanskje 95 % lik den ekte varen. Det eneste jeg betviler er at det er en bevisst "sieg heil" fra Musk sin side. Om dette gjentar seg etter all furoren som kom i kjølvannet denne gangen, så kan vi nok slå fast at det faktisk var en bevisst hitlerhilsen. Men frem til da bør tvilen komme selv en idiot som Musk til gode. shockorshot skrev (10 minutter siden): Lettere nysgjerrig her på en ting. Av dere som mener at det ikke var en nazihilsen, at det bare var trolling, eller at det bare var et uhell, hvor mange av dere mener at Sam Hyde ikke er en neonazist? Hvem er Sam Hyde? Et kjapt google-søk tyder på at han er en alt-right komiker eller podcaster eller noe sånt. Kan godt være han er nazist, jeg har ikke hørt om ham før nå, så vet ikke hva han har sagt/gjort. Men å være alt-right i seg selv gjør en ikke til (neo)nazist. Om du mener han er nazist må du gjerne komme med noen eksempler. 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 7 minutes ago, Kajac said: Hvem er Sam Hyde? Et kjapt google-søk tyder på at han er en alt-right komiker eller podcaster eller noe sånt. Kan godt være han er nazist, jeg har ikke hørt om ham før nå, så vet ikke hva han har sagt/gjort. Men å være alt-right i seg selv gjør en ikke til (neo)nazist. Om du mener han er nazist må du gjerne komme med noen eksempler. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 1 hour ago, Orion666 said: Hvilke 20-40% utgjør de i Norge? Norge er litt lavere enn andre land på ca 20% og det er mange FRP-ere og litt fra andre partier som Høyre og AP. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Camlon skrev (Akkurat nå): Norge er litt lavere enn andre land på ca 20% og det er mange FRP-ere og litt fra andre partier som Høyre og AP. 20% alt-right? nei, nope. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 31 minutes ago, Kajac said: Dette gjør ytterste venstresiden hele tiden også, uten at noen løfter en finger. Er hva ytterste venstresiden gjør eller ikke gjør, relevant for hva vi diskuterer nå, er det mindre problematisk at Musk normaliserer og legger til rette for ekstremisme hvis også noen andre gjør det samme? Og ikke for å gi dette masse oppmerksomhet, siden jeg håper vi begge kan være enig om at det ikke har noen særlig konsekvens for temaet vi diskuterer, hva innebærer egentlig det? Hva er ytterste venstresidens tankegods, at produksjonsmidlene skal være arbeidereide? Bør det sidestilles med Holocaustfornekstelse? (bare for å bruke et konkret eksempel på syn Elon tilrettelegger for) Quote Og jeg får med meg at folk hele tiden sier at Musk tweetet både nazisme og white supremacy, men så langt har ingen her vist til noe konkret. Det verste jeg har sett fra Musk er i samme kategori som når en FrP-politiker poster noen hjernedøde greier på Facebook om at muslimer er kriminelle. Ille, men ikke nazisme-ille. Jeg viste til noe konkret, jeg viste til hvordan eksplisitt nazistiske kontoer florerer på twitter etter Elon kjøpte det opp, og inkluderte et eksempel på hvordan Musk også har plassert beskrivelsen av samsvarer mellom kjønnsidentitet og biologisk kjønn; Cis, under listen av hva twitter regner som slurs, og bruken av orden vil medføre midlertidig utestengelse, for å illustrere hvordan disse nazist-kontoene ikke bare er et resultat av at Musk har åpnet plattformen for alle. 4 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
4 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå