Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Mener han Trump er det beste som har skjedd verden siden planeten fikk atmosfære og flytende vann?
Nei?

Venstreekstrem, praktisk talt som om Lenin og Stalin klarte å lage et klone-barn som drepte 1 milliard mennesker.

Jeg forsøker å forstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (7 timer siden):

Man kan gjøre det, men da er det ment som trolling.

Og hvis man i tillegg gjør det feil med vilje, så er det et hån mot Hitler og er derfor ikke et nazihilsen.

Snodig oppheng i finmotorikk og kroppskontroll for en strak-arm-hilsen. Hvis Musk er fyllesjuk kan han sikkert bli tatt for å være på laget til Breivik også.

Selv om man er jævlig bevisst så kan man også være jævlig klønete.. Så hva da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Sovna said:

Snodig oppheng i finmotorikk og kroppskontroll for en strak-arm-hilsen. Hvis Musk er fyllesjuk kan han sikkert bli tatt for å være på laget til Breivik også.

Selv om man er jævlig bevisst så kan man også være jævlig klønete.. Så hva da?

Det er også basert på at han sa "my heart goes out to you". Det er ikke hva man skal si når man gjør en nazihilsen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (11 minutter siden):

Må også huske på at Kamala gjorde det samme. Nazi hun og? Har ikke link da en kjenning postet bilde på Facebook 

Sukk. Disse stillbildene som vises er elendige eksempler, fordi de på ingen måte viser bevegelsen. Bla bakover i tråden. 

• Liker 8
Lenke til kommentar

Vanskelig å se for meg at han ikke gjorde det bevisst, det er ikke en naturlig bevegelse akkurat(spesielt med samlede fingrer, asperger eller ikke. 

Men heller mer mot at det var ment som trolling, ikke at han er en fullblods nazist..

Endret av Mars2029
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (21 timer siden):

Som du sier, alle kan bli avbildet i et uheldig øyeblikk. Det var dog ikke tilfellet med Elon Musk, som gjorde en nazihilsen flere ganger.

Og absolutt alle forstår at det du poster her er stillbilder som er tatt ut av kontekst. Du gjør egentlig også det. 

Her er videoene av stillbildene dine:

Posten og brukeren er fjernet… har X(Musk) sensurert det med vilje…? Hmm

edit: min Twitterkonto som var buggy..

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar
10 hours ago, Camlon said:

Mitt fokus er på hva de mener og ikke hva de sier. Hvis noen sier at de vil deportere ikke-hvite fra USA, så vil jeg forklare at det er ikke mulig og spørre dem hva de skal gjøre med majoriteten som ikke kan deporteres.

Om de svarer ærlig finnes det 3 ulike typer 

1. De sier at resten skal fengsles og sterilisert. Da vil de utrydde "dårlige" raser som Hitler.

2. De sier at de bare snakker om de som kan deporteres og resten skal behandles som vanlige statsborgere. De sympatiserer ikke med Hitler og ville ikke gitt et seriøst hitlerhilsen.

3. De hevder det er mulig. Da er de ikke oppegående. 

Jeg sjekket ut Nick Fuentes og han er ikke oppegående. Han har til og med benektet at jødene ble gasset.

Så hvis Elon støtter Hitler og derfor ga et nazihilsen, så finnes det to muligheter. Han er ikke oppegående eller han vil utrydde "dårlige" raser. 

Visste du at det ble deportert flere under Obama administrasjonen enn forrige Trump administrasjon?

Jeg leste dette på en Kjetil Rolness post. Jeg har ikke faktasjekket den selv, men Hr. Rolness blir det regelmessig, så han pleier å faktasjekke seg selv før han skriver noe.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0V1ZctGsy42rACqfyfzkAGBdBYacKkaVttq1LCmt2m2xHVu2xPf3q455P2Arkyh1ql&id=560205498&_rdr

Screenshot 2025-01-23 at 09.03.14.png

Endret av bzzlink
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (59 minutter siden):

Vanskelig å se for meg at han ikke gjorde det bevisst, det er ikke en naturlig bevegelse akkurat(spesielt med samlede fingrer, asperger eller ikke. 

Men heller mer mot at det var ment som trolling, ikke at han er en fullblods nazist..

Han fremstår mentalt som en ungdom til tider som skal "tøffe seg og være kul" ref. D4 og PoE2 karakterene og røyke pot med Joe live på showet hans - skulle ikke forundre meg om en av vennene hans kvelden før kom noe sånt som "Uansett hvor mye penger du har så vedder jeg på at du ikke tør ta en variant av en Hitler hilsen på senen når alle verdens kameraer er rettet mot deg"

En annen mulighet er at det hele var nøye planlagt pga. av hvor mye oppmerksomhet han vil få av en sånn tvetydig hånd-på-hjerte - sieg-heil - hjerte-mitt-går-ut-til-dere-alle guestur.
Hvor alle på den ene siden av politikken bare ser Hitler og skriker høylytt, og alle på den andre siden ser en klein hjerte til folket hilsen og skriker like høylytt.
Som ren bensin på kulturkrig bålet.

Jeg er enig med deg i at det blir utrolig søkt at situasjonen skal være et bevis for at han er en nazist. Det er samme slipperyslope som å påstå at den tweeten som Snikpellik delte her tidligere av hakekorset er nazist fordi han delte et hakekors.
Det at intensjonen faktisk var satire er veldig relevant for den tweeten - hva intensjonen til Musk var i hans hilsen er det vel ingen som vet? Men mange som påstår å vite.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (7 minutter siden):

Han fremstår mentalt som en ungdom til tider som skal "tøffe seg og være kul" ref. D4 og PoE2 karakterene og røyke pot med Joe live på showet hans - skulle ikke forundre meg om en av vennene hans kvelden før kom noe sånt som "Uansett hvor mye penger du har så vedder jeg på at du ikke tør ta en variant av en Hitler hilsen på senen når alle verdens kameraer er rettet mot deg"

En annen mulighet er at det hele var nøye planlagt pga. av hvor mye oppmerksomhet han vil få av en sånn tvetydig hånd-på-hjerte - sieg-heil - hjerte-mitt-går-ut-til-dere-alle guestur.
Hvor alle på den ene siden av politikken bare ser Hitler og skriker høylytt, og alle på den andre siden ser en klein hjerte til folket hilsen og skriker like høylytt.
Som ren bensin på kulturkrig bålet.

Jeg er enig med deg i at det blir utrolig søkt at situasjonen skal være et bevis for at han er en nazist. Det er samme slipperyslope som å påstå at den tweeten som Snikpellik delte her tidligere av hakekorset er nazist fordi han delte et hakekors.
Det at intensjonen faktisk var satire er veldig relevant for den tweeten - hva intensjonen til Musk var i hans hilsen er det vel ingen som vet? Men mange som påstår å vite.

Var i grunn akkurat samme tanker jeg hadde.

Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (3 minutter siden):

Ja, man må nesten ha 3000 i IQ for å skjønne noe som helst av det etter at Elon Musk i flere år har gitt full støtte til de mest høyreekstreme i Europa.(Selv Farage i Reform UK er for moderat for ham).

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dere vet sikkert bedre enn ADL og Ervin Kohn @uname -i et al

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musk-er-ingen-nazist/o/5-95-2248555

Fra artikkelen:

Får støtte av ADL

Enhver som i god tro ønsker å vurdere om personen Musk siterte driver med antisemittisme må gjerne lese alt han har skrevet om jøder på X og finne bevis på dette angivelige jødehatet – det vil de ikke finne.

Ingen virkelig nynazist hadde heller fått støtte fra ADL, slik Musk nå får når ADL avviser påstanden om at Musk gjorde en nazihilsen. Ingen virkelig nynazist hadde fått støtte fra jødenes fremste talsmann i Norge, Ervin Kohn, som også avviser påstanden mot Musk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (10 minutter siden):

Dere vet sikkert bedre enn ADL og Ervin Kohn @uname -i et al

Hvorfor ADL har tatt en 180 på Elon Musk er det flere enn meg som lurer på. Dette er forøvrig en av mange antisemittiske konspirasjonsteorier han har støttet. I tillegg har man for eksempel den om at jødiske George Soros er en del av en hemmelig kabal som har som mål å ødelegge verden.

The Guardian: Elon Musk agrees with tweet accusing Jewish people of ‘hatred against whites’

The ADL’s CEO, Jonathan Greenblatt, decried Musk’s endorsement of the antisemitic conspiracy. He wrote: “At a time when antisemitism is exploding in America and surging around the world, it is indisputably dangerous to use one’s influence to validate and promote antisemitic theories. #NeverIsNow.”

Endret av uname -i
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 timer siden):

Jeg synes ikke noe særlig om Musk lenger, talen hans var heller ikke god. Men hvis man hører talen så gir det for meg ingen mening at dette faktisk skulle være ment som en nazihilsen. Han prater om at publikum til stede er de som har gjort det mulig å vinne valget, så gjør han hilsenen, deretter sier han "my heart goes out to you".

Jeg tror han er en klønete sosial type, litt som nerden som nettopp har fått innpass blant de kule i skolegården og ikke vet hvordan man skal være kul. Og ender opp med å gjøre rare ting. Dansen og jubelbrølet før talen begynte var også veldig sosialt "akward".

Man sjal være naiv langt inn i det perverse for å tro at Musk ikke vet hva han gjorde. Han visste veldig godt hva han gjorde.

• Liker 7
Lenke til kommentar
uname -i skrev (28 minutter siden):

I tillegg har man for eksempel den om at jødiske George Soros er en del av en hemmelig kabal som har som mål å ødelegge verden.

The Guardian: Elon Musk agrees with tweet accusing Jewish people of ‘hatred against whites’

The ADL’s CEO, Jonathan Greenblatt, decried Musk’s endorsement of the antisemitic conspiracy. He wrote: “At a time when antisemitism is exploding in America and surging around the world, it is indisputably dangerous to use one’s influence to validate and promote antisemitic theories. #NeverIsNow.”

Heldigvis har han og hele den republikanske gjengen Israel som den perfekte plausible benektelsen å gjemme seg bak. Synonymt med feighet.

EDIT: Og alle i norden som først nå synes det plutselig er interessant å snakke om Rotherham-skandalen igjen, synkront med at "bro"-ligarkene gjør det, er mildt sagt veldig avslørende for hvor dypt de er i kaninhølet. Dette er noe som skjedde i 2014, men først , når England på lenge har en regjering som bare er littegrann mindre fascistisk enn vanlig, skal man plutselig begynne å prate om det igjen. Folk har ventet helt til nå med disse tåredryppende hjertesukkene om hvordan England kunne la det skje. Og ikke kontinuerlig fra og med 2014. Det er så feigt og ynkelig. Så jævlig feigt og ynkelig. Starmer har bestemt seg i nyere tid for å vende seg imot trans rettigheter, men det er ikke nok for den reaksjonære bølgen. Det er som Pokemon, "gotta hate'm all".

og...

Milliardærer skulle aldri ha eksistert.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...