bzzlink Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) 47 minutes ago, uname -i said: Til tross for det har Tesla stått først i rekken for å grafse til seg subsidier, mye av det på tvilsomt grunnlag, for eksempel overdrivelse av rekkevidde og ikke minst svindelen batteribytte. Store deler av Teslas overskudd er rene subsidier. Forresten, er du på fornavn med andre CEO-er eller er det kun Elon Musk? Ja, det er nettopp grunnene som du lister her han omtalte når han forklarte hvorfor han var i mot incentiver. Det blir et spill om hvem som er best til å utnytte systemet for statstøtte, og ikke hvem som lager de beste produktene. Overgangen til elbiler hadde gått raskere om ikke bilprodusentene kunne kjøpe seg ut av bøtene med å kjøpe Co2 kvoter av Tesla. Du har rett i at det hadde tatt flere år enn det har gjort for Tesla å bli lønnsomme, om de ikke hadde kunne tjene penger på å hjelpe de andre produsentene med å jukse på miljøregnskapet. Fant dette bildet på Google, så alle kan bli avbildet i et uheldig øyeblikk mens man ablegøyer på scenen. Endret 6 timer siden av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden bzzlink skrev (4 minutter siden): Fant dette bildet på Google, så alle kan bli avbildet i et uheldig øyeblikk mens man ablegøyer på scenen. Du er ikke i stand til å se hele konteksten i bevegelser du heller? Hvorfor har det plutselig blitt et overlapp mellom The Deplorables på politikkforumet og Tesla-fans nå? 6 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden 2 minutes ago, Gavekort said: Du er ikke i stand til å se hele konteksten i bevegelser du heller? Hvorfor har det plutselig blitt et overlapp mellom The Deplorables på politikkforumet og Tesla-fans nå? Nei, dette her er bare tøys, alt sammen. Og til og med NRK kaster seg på for å få klikkene, det bekymrer meg. Jeg er veldig for å kritisere maktmennesker, men kritiser meningene og handlingene deres da. Kritisere at han velger side I politikken i Tyskland ved å støtte AfD, hør på podkasten han gjorde med de og kritiser meningene hans, og til hun derre lederen der. Kritiser dobbeltmoralen ved at han sensurerer folk som doxxer han på X, men sier free speech til alt annet. Kritiser at han gir høyhastighetsinternett til hele den 3je verden, fordi han mener det er den eneste måten å få de med i verdensøkonomien. og gjennom det sitter på enorm makt ved å eie nettet Kritiser at han forsøker å implantere databrikker i hjernen på mennesker Kritiser at han har lovet selvkjøring i 6 år, og gjennom det løyet opp aksjekursen til selskapet sitt osv. Men å vri debatten til at en keitete fyr med asberger som danser på en scene er nazist er fordummende. Jeg er en skikkelig sucker for visjonærer som faktisk leverer på visjonene sine, og jeg er fascinert av at teknologi kan redde verden. Elon Musk har etter eget utsagn dedikert livet sitt for å forsøke å redde menneskeheten. Det vi må reddes fra i hans hode er: 1. Synkende fødselsrater (få flere barn, og lage roboter som kan gjøre jobbene for oss mens vi blir færre) 2. Extinction level event (Etablere oss på en annen planet I tillegg til jorden) 4 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) bzzlink skrev (31 minutter siden): Overgangen til elbiler hadde gått raskere om ikke bilprodusentene kunne kjøpe seg ut av bøtene med å kjøpe Co2 kvoter av Tesla. Hæ, hvordan kom du frem til denne morsomme konklusjonen? Hva vil det hjelpe Tesla om bilprodusentene i stedet for å betale til Tesla heller betaler bøter til staten? Og når det gjelder subsidier så får man opptil $13 000 i føderale og statlige incentiver i California for å kjøpe en Tesla. Du mener salget ville fått en oppgang om dette blir fjernet? Er det noe du har lært på Trump University? Det som er morsomt er at til tross for det gigantiske spleiselaget for å få folk til å kjøpe Tesla-biler så gikk salget i California NED mens andre elbil-merker økte. Hva tror du er grunnen til det? Og når det gjelder ditt stillbilde-"bevis" på at Obama og Harris gjør Hitler-hilsener i likhet med han du er på fornavn med så er det ettertrykkelig tilbakevist i flere innlegg over mange tråder her. Du har garantert fått det med deg og når du bare ignorerer det så er det, synd å si, klare kult-tendenser. Endret 6 timer siden av uname -i 3 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden OJ Doe skrev (10 minutter siden): Er jeg imponert over Musk? Nei. Det er jeg ikke. Tror jeg at det "hjelper" å la være å kjøpe en Tesla? Nei, det tror jeg ikke. Det føles litt som å vaske youghurtbegeret for klimaet når vi burde snakket om kullkraft. Musk sin rikdom er basert på en tullete overpriset TSLA-aksje, og ditto SpaceX. Bilsalget utgjør en brøkdel av aksjens verdi. Overhodet ikke imponert over Tesla, da tenker jeg på kvaliteten på bilen. Så derfor kjøper jeg ikke den, når de topper dette med mildt sagt mange dårlige kundeopplevelser fra mange. Men å begynne å mislike Trump fordi han mener noe politisk ? Det er helt hårreisende ! Han mente noe om Groomingsaken i England ! En skandale der mange unge jenter er blitt misbrukt og voldtatte av Pakistanske menn, i et enormt omfang over mange år. Om dere misliker at Musk mener noe om dette er dere ikke skrudd riktig sammen ! Så gjør han en håndbevegelse der han legger hånden på hjertet og kaster den ut og opp, snur seg og gjør det samme for publikum bak seg og sier "jeg gir hjertet mitt til dere", og så kommer hele forbanna MSM media i Norge og store deler av Europa og sier "det er en nazihilsen"... Det er da jeg forstår at det ikke er Musk som har Aspergers der er noe alvorlig galt med, det er store deler av den politiske venstresiden i Norge. Så dere med litt vett i hodet, det er snart valg i Norge. Tenk dere om ! 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden bzzlink skrev (11 minutter siden): Men å vri debatten til at en keitete fyr med asberger som danser på en scene er nazist er fordummende. Ok greit. Men å la tvilen komme Elon Musk til gode er noe helt annet enn å fornekte bevegelsen med å bruke statiske bilder av andre politikere ute av kontekst. Det virker mer ut som man forsøker å styre retorikken her. 4 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Dere med Aspbergers, er det et vanlig symptom med ufrivillige Hitler-hilsener og hvis ikke, hva synes dere om at Aspbergers stadiig brukes av Musk-kulten for å unnskylde det han gjør? 4 2 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Gavekort skrev (1 minutt siden): Ok greit. Men å la tvilen komme Elon Musk til gode er noe helt annet enn å fornekte bevegelsen med å bruke statiske bilder av andre politikere ute av kontekst. Det virker mer ut som man forsøker å styre retorikken her. Pokker da det er jo akkurat det som er gjort mot Musk også, jeg liker ikke fyren en gang, eller bilene hans Han som menneske kjenner jeg ikke godt nok. Men den senen der, klare å vri den til å være en nazi hilsen når man i tillegg hører hva han sier i videoen ? Det sier meg noe om hvor enormt forfallen mange på venstresiden er, hvor desperate de er, og hvor hardt de tar nederlaget ved at Trump vant valget. Det siste kan jeg kose meg litt over, for selv var jeg mildt sagt lite begeistret da Biden vant for 4 år siden, jeg fikk 100 % rett. Den dårligste presidenten i amerikansk historie. Det verste var måten han trakk seg ut av Afghanistan, kaos, vold og totalt uten etikk og moral. Men det betegnet jo hele hans person og embete mener jeg, så er det sikker mange som er uenig med meg. Jeg kaller de ikke stalinister av den grunn. 1 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden uname -i skrev (2 minutter siden): Dere med Aspbergers, er det et vanlig symptom med ufrivillige Hitler-hilsener og hvis ikke, hva synes dere om at Aspbergers stadiig brukes av Musk-kulten for å unnskylde det han gjør? Ta deg en bolle ! Det var ingen "nazi hilsen" Hadde du hilst på den måten til Hitler under 2 verdenskrig hadde du havnet rett i en konsentrasjonsleir. 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden En Gedi skrev (3 minutter siden): Ta deg en bolle ! Det var ingen "nazi hilsen" Hadde du hilst på den måten til Hitler under 2 verdenskrig hadde du havnet rett i en konsentrasjonsleir. Nok en fyr som ignorerer det som er rett foran trynet på ham 7 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden bzzlink skrev (41 minutter siden): Fant dette bildet på Google, så alle kan bli avbildet i et uheldig øyeblikk mens man ablegøyer på scenen. Som du sier, alle kan bli avbildet i et uheldig øyeblikk. Det var dog ikke tilfellet med Elon Musk, som gjorde en nazihilsen flere ganger. Og absolutt alle forstår at det du poster her er stillbilder som er tatt ut av kontekst. Du gjør egentlig også det. Her er videoene av stillbildene dine: 2 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Når de mektige figurene Georg Soros og Bill Gates blandet seg inn i politikken over hele jordkloden og mente mye om mangt og ikke minst drev lobbyvirksomhet over hele kloden da var det ikke en negativ kommentar fra venstresiden! Så kommer Musk ut med noen sprell angående massevoldtektsakene i England ! Da er det galt. Ikke plag oss mer med dette vanvittige hykleriet dere, greit dere er nedtrykt over at Trump vant valget, styrer alt i USA i fire år, rist det av dere og begynn å bevege dere ut av tåken, i alle fall prøv på det i løpet av et par måneder i alle fall. 2 1 Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, En Gedi said: Når de mektige figurene Georg Soros og Bill Gates blandet seg inn i politikken over hele jordkloden og mente mye om mangt og ikke minst drev lobbyvirksomhet over hele kloden da var det ikke en negativ kommentar fra venstresiden! Så kommer Musk ut med noen sprell angående massevoldtektsakene i England ! Da er det galt. Ikke plag oss mer med dette vanvittige hykleriet dere, greit dere er nedtrykt over at Trump vant valget, styrer alt i USA i fire år, rist det av dere og begynn å bevege dere ut av tåken, i alle fall prøv på det i løpet av et par måneder i alle fall. Det vet jeg ikke noe om men det kan være et poeng ja. Venstre siden er ikke clean heller nei. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden En Gedi skrev (1 minutt siden): Når de mektige figurene Georg Soros og Bill Gates blandet seg inn i politikken over hele jordkloden og mente mye om mangt og ikke minst drev lobbyvirksomhet over hele kloden da var det ikke en negativ kommentar fra venstresiden! Så kommer Musk ut med noen sprell angående massevoldtektsakene i England ! Da er det galt. Ikke plag oss mer med dette vanvittige hykleriet dere, greit dere er nedtrykt over at Trump vant valget, styrer alt i USA i fire år, rist det av dere og begynn å bevege dere ut av tåken, i alle fall prøv på det i løpet av et par måneder i alle fall. Tror du har godt av å logge deg av Facebook. 4 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Nok en fyr som ignorerer det som er rett foran trynet på ham Hva sier Hitler her da, og hva sier Musk ? Jeg gir mitt hjerte til dere sier han. Hva sier Hitler, og så snakker dere om å ta ting ut av sin kontekst ? Må bare le, okei så er han en nazist da ! Om det hjelper din psykiske helse ! 1 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Gavekort skrev (Akkurat nå): Tror du har godt av å logge deg av Facebook. Har ikke facebook. Tror ikke du skal fokusere på hva som er bra for meg ! Tenk på deg selv du, slik du pleier. 2 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) En Gedi skrev (4 minutter siden): Hva sier Hitler her da, og hva sier Musk ? Jeg gir mitt hjerte til dere sier han. Hva sier Hitler, og så snakker dere om å ta ting ut av sin kontekst ? Må bare le, okei så er han en nazist da ! Om det hjelper din psykiske helse ! Flotte greier, da har vi fått fastslått at det er en nazi-hilsen(noe du for 14 sekunder siden hardnakket benektet). Da kan man gå videre og diskutere hvorfor nazi-hilsener av og til kan være bra. Det overlater jeg til deg å legge ut om. Endret 5 timer siden av uname -i 2 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden uname -i skrev (1 minutt siden): Flotte greier, da har vi fått fastslått at det er en nazi-hilsen(noe du for 14 sekunder siden hardnakket benektet). Da kan man gå videre og diskutere hvorfor nazi-hilsener av og til kan være bra. Det overlater jeg til deg å legge ut om. Nei den forestillingen får du ta med Psykologen din, jeg egner meg ikke godt som din psykolog, eller noen andre sin. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden En Gedi skrev (1 minutt siden): Nei den forestillingen får du ta med Psykologen din, jeg egner meg ikke godt som din psykolog, eller noen andre sin. Det hadde vært tilstrekkelig om du hadde vært egnet til å delta i en diskusjon. Men det toget er gått for lenge siden. 1 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden 50 minutes ago, Gavekort said: Ok greit. Men å la tvilen komme Elon Musk til gode er noe helt annet enn å fornekte bevegelsen med å bruke statiske bilder av andre politikere ute av kontekst. Det virker mer ut som man forsøker å styre retorikken her. Så statiske bilder ute av kontekst = bad Video ute av kontekst = good Det irriterer meg at jeg ikke klarer å slutte å diskutere dette. Hele «everyone is hitler» greia er nettopp det du anklager meg for; en måte å styre retorikken. Når vi først er inne på retorikk, så er det nettopp det jeg kritiserer, at når alle får nyhetene sine fra TikTok og X, så blir all retorikk skviset ned i 30sekunder eller 160 eller hva det er tegn. Det er farlig, eller det vil si det er farlig hvis det tillegges masse vekt og påvirker opinionen i land og kontinenter. Så hele podcast konseptet som virker å vokse frem er jeg skikkelig tilhenger av. Der maktmennesker får prate i en time eller 3. Intervjuet av en journalist. Hvor de virkelig må, og kan forklare bakgrunnen for meningene og politikken sin. Jeg blir helt matt av hvor mange som «går på» hele denne bite-size TikTok retorikken. Det er fordummende, og kan ende med at folk putter stemmesedler av helt feil valør i urnen. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
1 reaksjon
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå