Maabren Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden On 1/24/2025 at 7:12 PM, qualbeen said: Godt at du har god dialog med offeret. De mellommenneskelig relasjonene er jo egentlig det viktigste (synes nå jeg). 🥰 Videre: helst ikke be den påkjørte om å skulle gi sin mening vedr ditt førerkort. Det er ikke opp til han å avgjøre uansett. Jeg klarer uansett ikke å se for meg at politi-juristen spør den påkjørte om råd. Så ikke belemere de med dine egne bekymringer. De tar sikkert gledelig imot kjærlighet og omtanke fra deg. Men hold denne bekymringen unna de. Derimot; drøfte det gjerne med venner og familie! --- Hvis du ønsker juridisk bistand, så ville jeg kontaktet en advokat, bare for å høre deres formening. Vil tro de vet litt bedre enn oss tilfeldige forumbrukere ... Hvis du eller partner er fagorganisert, så er det svært vanlig å ha tilgang på et par timers advokat helt gratis. Kanskje forsikringen evnt tilbyr noe slikt også? Utover det: ja, det kommer nok en bot. Og den vil smerte økonomisk. Men dere kommer til å klare det. Tross alt trenger du ikke betale ned alt på en gang. Har du huslån? Dere kommer i praksis aldri til å merke om lånet øker med 20k eller så. Klarer dere ikke økt utgift pr måned, så kan dere vurdere lenger å øke nedbetalingstiden? Bot går fint å dele opp i avdrag, eksp 10k i bot og 20 avdrag a' 500 kr. Men greit å legge det inn som fast trekk fra konto, for viss det glipper ein mnd må du betale resten av bota i eit jafs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå