Gjest 11170...14a Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Var på et velkjent utested før jul hvor det her også var betalbar garderobe. Vi leverte jakkene våre her mot et beløp på 50kr. Da vi skulle hente jakkene igjen fikk 2/3 av oss rett jakke, men hvor min var feil. Sto på nytt i kø for å bytte jakken jeg fikk utlevert mot min korrekte, ingen eiendeler i min annet en verdiløs gjenstand som kunne ha bevisgjort at denne ville vært min. Etter nesten 40 minutter med leting konkluderer personen bak disken at jakken ikke er her og at den trolig er blitt levert ut til en annen person ved en feil, vedkomne i skranken gir meg en e-post å kontakte. Jeg reiser ned igjen tidligere på kvelden neste dag, hvor de fremdeles ikke finner noe, da ser jeg samtidig at utestedet forsøker fraskrive seg nesten alt ansvar ved å ha hengt opp en lapp under disken (her stå vanligvis køen foran, så helt umulig å se), lappen beskriver at dersom "utestedet" roter bort jakken din kompenserer de deg med opp mot NOK 500. Mail ble sendt og godt beskrevet med kvittering på jakken, bankutskrift av garderobe-betaling og dato og klokkeslett for ankomst og når vi dro. Etter nesten 4 uker får jeg endelig svar på mail hvor de godkjenner kravet mitt og at jeg er så heldig at jeg får hele beløpet på NOK 500 tilgode dersom jeg bare oversender bankopplysningene mine. Jakken har en verdi på over NOK 5000 Så for meg er tilbudet de har kommet med fullstendig uaktuelt, det er vel svært få jakker i dag en får kjøpt for 500,- Rent juridisk kan jeg ikke se hvordan de skal komme seg unna denne situasjonen uten å kompensere meg for hele beløpet, jeg har betalt for en tjeneste de tilbyr men som de ikke har levert som avtalt. Videre kan jeg ikke tenke meg at et skilt skal kunne fraskrive de nesten alt ansvar? Spesielt ikke når de er fullstendig skjult når folk står i skranken foran skiltet. Videre er det rent hypotetisk svært lett for en ansatt / eier å kunne foreta seg et "tyveri" av interessante og dyre jakker for deretter beklage, skylde på at den ble utlevert feil og bedriften enkelt straffes med en femhundrelapp? Har aldri benyttet meg av garderobe på utesteder før men tenkte dette var en trygg løsning enn å bare ha den henslengt i sofaen en sitter i, ettersom en betaler for en tjeneste de selv tilbyr. Hadde garderoben vært gratis kan jeg forstå at dette er mitt fulle og hele ansvar. Hva tenker dere her? Jeg har besvart mailen om at tilbudet er uakseptabelt og at jeg ønsker videre dialog før jeg eventuelt tar saken videre. Anonymous poster hash: 11170...14a Lenke til kommentar
Nonorium Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Ikke sikker på jussen rundt dette, men èn ting er sikkert: Jeg ville vært forsiktig med hvor jeg legger fra meg en jakke til 5000,- En bedre restaurant hadde jeg ikke hatt betenkninger med å legge fra meg denne. Men dra på fylla på byen og gi den fra meg? Glem det. Observerte en kar som sto og skreik til betjeningen på et treningssenter at skoene hans til 3000,- var borte fra skohylla og at de måtte finne ut hvem dette var, hvis ikke var de personlig ansvarlige. Ikke helt sammenlignbare situasjoner, men likevel bittelitt sammenlignbare 😛 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Skiltet vil være gyldig grunnlag for å hevde at du har akseptert dei vilkåra som er satt for garderobetenesta. Litt på samme måte som når du parkerer påbein parkeringsplass med skilta parkeringsvilkår. Det vil likevel være vanskeleg å hevde at du har akseptert vilkåra når informasjonen ikkje har vært tydeleg. Slik du beskriv dette så har du nok hatt rimeleg grunn til å forvente ein forsvarleg oppbevaring mot betaling, spørsmålet er om du klarer å vinne fram. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Rett et krav til din reiseforsikring. Det er lettere enn prosessen med dette stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå