DeadMeat Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Holder på å lage et program som regner ut pi. Formelen for å regne ut pi er 6 gange kvaderatroten av 1/1^2 + 1/2^2 + 1/3^2 + 1/4^2 ... videre så mange ganger du gidder(jo flere ganger jo mer nøyaktig). Programere dette er ikke noe serlig problem, har lagt med kodene mine. Problemet er at det bare er noen få siffer i svaret (long double), det jeg trenger er en måte å definere hvor mange siffer jeg kan ha. Er det noen som har noen ide om hvordan jeg kan gjøre dette? Setter stor pris på all hjelp. #include <math.h> #include <iostream.h> int main() { static int nTelle02; static long double nSvar, nTemp, nTemp02, nTemp03,nTelle01, nValg; cin >> nValg; for(; { nTelle01++; nTemp = 1/nTelle01; nTemp03 = pow(nTemp, 2); nTemp02 = nTemp02 + nTemp03; if(nValg == nTelle01) { break; } } nSvar = sqrt(6*nTemp02); cout << endl << endl; cout << nSvar << endl << endl; return 0; } Lenke til kommentar
wanka Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Lagre svaret i en string istedet for en double Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå