Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høye priser hos for oppretting av skader?


Lyncs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Virker helt søkt, 2 dører og noe flikking bakerst der? 

Ingen biloppretter men det virket absolutt i overkant. Men mulig den ble mer skadet enn en kan se her ift struktur og vinkler etc

For en god del år siden var det et nyhetsinnslag der en annen bilfører hadde fått skrapet opp siden og da ble også skaden taksert til samme beløp så de opererer med skyhøye prise. Man kan jo få en god bruktbil for samme beløpet.

Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (1 time siden):

Hva koster fabrikknye dører fra merkeforhandler mon tro?

Oppretting og lakkering av hjulbuen er nok 5 siffer alene om man går gjennom Toyota.

 

Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader.

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar
1 hour ago, Lyncs said:

Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader.

Dørene er konstruksjon som er falsa og sveist. Du kan ikkje false og sveise det uten fabrikkutstyret. I tillegg er dører (og profil på plater) del av kollisjonssikkerheta, både sideveis og ved at dørene stiver av kupeen.. Eg hadde aldri akseptert at det vart fiksa med sparkel. Det er ikkje en bulk; plata er flerra opp og det er fort skade på strukturen inne i døra og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Lyncs said:

Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader.

Og når døra slamres igjen en dag så detter det ut en kloss med stålplast? Men at ett par dører, demontering/ montering og lakk skal koste 100K sier vel mest om lønnsnivået i norge. 

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (2 minutter siden):

Og når døra slamres igjen en dag så detter det ut en kloss med stålplast? Men at ett par dører, demontering/ montering og lakk skal koste 100K sier vel mest om lønnsnivået i norge. 

De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Lyncs said:

De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering.

Forsikringen kjøper dyre tjenester av en oppretter de har aksjer i?

 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Lyncs said:

De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering.

KOSTBAR REPARASJON: Foto: PrivatFor meg ser det usom det er skade på strukturelle elementer inne i døra... Det går veldig fort ut over kollisjonssikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (3 timer siden):

Det står også at bonusen til forsikringen gikk ned. Kan dette være riktig?

Slik jeg leser artikkelen har bilen blitt reparert ved å benytte egen kaskoforsikring. Når gjerningsperson ikke er kjent vil det være egenandel og tap av bonus. Ved at kjøretøyet som påførte skaden var kjent er dette litt underlig. Men, det skal ordne seg nå loves det i artikkelen. Dermed vil bonustap og egenandel blir trolig refundert.

Sitat

Bilen hans er ferdig reparert, og siden kommunen ikke formelt har tatt ansvar, måtte Ringvold ut med 6000 kroner i egenandel. 

Han forteller at bufferkontoen fra før var ganske skrapa. 

– Så jeg måtte låne de pengene privat.
– Bonusen røyk også, var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg, legger han til.

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (2 timer siden):

Men at ett par dører, demontering/ montering og lakk skal koste 100K sier vel mest om lønnsnivået i norge. 

Sjølv om at det norske lønnsnivået er høgt, så er det nok ikkje lønna som gjer at ein kjem opp eit beløp på 100k. Sjølv om skadeoppretteren tek 1000 kr i timen så er det fortsatt snakk om 2,5 veke i arbeidstid. 

Det som er prisdrivande her er nok at om skaden skal være fullt ut reparert som om skaden aldri har skjedd så må ein bruke orginaldelar. For berre å dekke over skaden med sparkel og lakk så blir det langt billegare, men dei fleste bileigarar vil ikkje akseptere ein reprasjon som medfører verditap på bilen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...