Lyncs Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Kan det være mulig å rettferdiggjøre en pris på kr 100 000.- for gjennoppretting av en bil som har fått skrapet opp siden? https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/soppelbilen-odela-for-100000-mangel-pa-respekt/17371120/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Virker helt søkt, 2 dører og noe flikking bakerst der? Ingen biloppretter men det virket absolutt i overkant. Men mulig den ble mer skadet enn en kan se her ift struktur og vinkler etc Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hva koster fabrikknye dører fra merkeforhandler mon tro? Oppretting og lakkering av hjulbuen er nok 5 siffer alene om man går gjennom Toyota. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Virker helt søkt, 2 dører og noe flikking bakerst der? Ingen biloppretter men det virket absolutt i overkant. Men mulig den ble mer skadet enn en kan se her ift struktur og vinkler etc For en god del år siden var det et nyhetsinnslag der en annen bilfører hadde fått skrapet opp siden og da ble også skaden taksert til samme beløp så de opererer med skyhøye prise. Man kan jo få en god bruktbil for samme beløpet. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden (endret) MailMan13 skrev (1 time siden): Hva koster fabrikknye dører fra merkeforhandler mon tro? Oppretting og lakkering av hjulbuen er nok 5 siffer alene om man går gjennom Toyota. Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader. Endret 4 timer siden av Lyncs Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden De fleste merker har kun hele dører, ikke ytterpanel om de må byttes. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Det står også at bonusen til forsikringen gikk ned. Kan dette være riktig? Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Lyncs said: Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader. Dørene er konstruksjon som er falsa og sveist. Du kan ikkje false og sveise det uten fabrikkutstyret. I tillegg er dører (og profil på plater) del av kollisjonssikkerheta, både sideveis og ved at dørene stiver av kupeen.. Eg hadde aldri akseptert at det vart fiksa med sparkel. Det er ikkje en bulk; plata er flerra opp og det er fort skade på strukturen inne i døra og. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 hours ago, Lyncs said: Må man kjøpe hele dører? Selger de ikke blikkdelen alene? Uansett så tror jeg at de kun bruker stålplast og lakk på slike skader. Og når døra slamres igjen en dag så detter det ut en kloss med stålplast? Men at ett par dører, demontering/ montering og lakk skal koste 100K sier vel mest om lønnsnivået i norge. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Femtekolonne skrev (2 minutter siden): Og når døra slamres igjen en dag så detter det ut en kloss med stålplast? Men at ett par dører, demontering/ montering og lakk skal koste 100K sier vel mest om lønnsnivået i norge. De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Lyncs said: De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering. Forsikringen kjøper dyre tjenester av en oppretter de har aksjer i? Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 14 minutes ago, Lyncs said: De kan vel også sveise på en tynnplate og sparkle. Det har opprettere gjort til alle tider. Jeg tror heller ikke at en ny dør koster allverden og at det heller er snakk om grådighet som vi også ser i div. andre bransjer som f.eks hos veterinærer der prisene har steget langt utover det som er normal indeksregulering. For meg ser det usom det er skade på strukturelle elementer inne i døra... Det går veldig fort ut over kollisjonssikkerhet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 58 minutter siden Del Skrevet 58 minutter siden Men bildører er vell ikke så dyre? 5000? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden Billigere å gå til vanlig oppretter verksted tipper jeg enn å gå gjennom Toyota Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 24 minutter siden Del Skrevet 24 minutter siden Maskinfører skrev (10 minutter siden): Billigere å gå til vanlig oppretter verksted tipper jeg enn å gå gjennom Toyota Det er det helt sikkert, men det er forsikringsselskapets problem. 😁 (Sånn bortsett fra prisøkning hos alle oss andre) Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 15 minutter siden Del Skrevet 15 minutter siden Trulss skrev (3 timer siden): Det står også at bonusen til forsikringen gikk ned. Kan dette være riktig? Slik jeg leser artikkelen har bilen blitt reparert ved å benytte egen kaskoforsikring. Når gjerningsperson ikke er kjent vil det være egenandel og tap av bonus. Ved at kjøretøyet som påførte skaden var kjent er dette litt underlig. Men, det skal ordne seg nå loves det i artikkelen. Dermed vil bonustap og egenandel blir trolig refundert. Sitat Bilen hans er ferdig reparert, og siden kommunen ikke formelt har tatt ansvar, måtte Ringvold ut med 6000 kroner i egenandel. Han forteller at bufferkontoen fra før var ganske skrapa. – Så jeg måtte låne de pengene privat. – Bonusen røyk også, var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg, legger han til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå