Simen1 Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden (endret) Hanhijnn skrev (43 minutter siden): MX-30 en Kina-bil? Er du sikker på det? Eller forveksler du den med Mazda 6e? Beklager dårlig reasearch. Jeg sjekket og MX-30 produseres i Ujina-fabrikkene, Hiroshima, Japan. Jeg sjekker litt til og tar den med på lista. Det er visst fossil-tvillingen CX-30 som produseres i Kina. Nå ser jeg at den også produseres i Japan, Thailand, Malaysia, Mexico og Russland også. Edit: Bare 200 km WLTP rekkevidde er stusselig. Veldig stusselig. Jeg ble i tvil om den fortjener en plass på lista og hvorfor. Jeg hadde sett for meg minimum 300 km WLTP og lot meg friste pga pris (100k) å ta med Leaf med bare 270 km. Jeg tror nok Mazdaen ryker ut igjen. Endret 13 timer siden av Simen1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Simen1 skrev (42 minutter siden): Beklager dårlig reasearch. Jeg sjekket og MX-30 produseres i Ujina-fabrikkene, Hiroshima, Japan. Jeg sjekker litt til og tar den med på lista. Det er visst fossil-tvillingen CX-30 som produseres i Kina. Nå ser jeg at den også produseres i Japan, Thailand, Malaysia, Mexico og Russland også. Edit: Bare 200 km WLTP rekkevidde er stusselig. Veldig stusselig. Jeg ble i tvil om den fortjener en plass på lista og hvorfor. Jeg hadde sett for meg minimum 300 km WLTP og lot meg friste pga pris (100k) å ta med Leaf med bare 270 km. Jeg tror nok Mazdaen ryker ut igjen. Ja og den er også produsert i erkekonsverative Japan. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) 23 hours ago, Salvesen. said: Kan ikke være en god business case for <10% av elbilene og de fleste lader nok hjemme pga rekkevidden. Det koster ikke noe å beholde funksjonaliteten som allerede er der. I nye installasjoner koster det bare kabelen (som er den ekle ikke vannkjølte typen), resten er bare software. Dette er ikke spesiellt dyrt. En del av det å tilby infrastrukturtjenester innebærer jo også å ta noe ansvar og ikke bare la selv små kundekrupper i stikken. Endret 12 timer siden av sverreb Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden sverreb skrev (2 minutter siden): Det koster ikke noe å beholde funksjonaliteten som allerede er der. I nye installasjoner koster det bare kabelen, resten er bare software. Dette er ikke spesiellt dyrt. Men om de hadde byttet til CCS så kunne de jo solgt mye mer? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 5 minutes ago, Salvesen. said: Men om de hadde byttet til CCS så kunne de jo solgt mye mer? De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware. Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden sverreb skrev (4 minutter siden): De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware. Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg. Aha, da gir det jo mening! Trodde de bare hadde chademo Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Trulss skrev (21 timer siden): Fordi de normalt sett er rimeligere og enklere å reparere. Jeg tenker at det reduserer risikoen…. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 13 minutes ago, Salvesen. said: Aha, da gir det jo mening! Trodde de bare hadde chademo Ser gjerne slik ut: Så er det i tilegg gjerne bare en eller to av stasjonene som har ChaDeMo kabelen (og da gjerne på en av de langsomste om det er forskjeller slik at andre ikke okkuperer de unødig) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) 28 minutes ago, sverreb said: De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware. Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg. Tror du blander litt.. Moderne Leaf har ChaDeMo og Type 2.. Type 2 er jo samme som CCS bare uten mulighet for hurtiglading. Så du må fortsatt bruke ChaDeMo på farta. Endret 11 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Just now, Complexity said: Tror du blander litt.. Moderne Leaf har ChaDeMo og Type 2.. Type 2 er jo samme som CCS bare uten mulighet for hurtiglading. Så du må fortsatt bruke ChaDeMo på farta. Jeg diskuterer ladere, ikke bilen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Just now, sverreb said: Jeg diskuterer ladere, ikke bilen. Aha, Så bare salvesen skrev det ble å selge mere om det var CCS så tenkte det var snakk om bilen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden DB Dinside: Prisene stuper på en rekke elbiler i år. Det er også spådd at bruktmarkedet følger etter. Jeg får smøre meg med tålmodighet og by lavt når jeg kommer så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå