Gå til innhold

Skal kjøpe brukt elbil ca 150 000 kr


Simen1

Anbefalte innlegg

Hanhijnn skrev (43 minutter siden):

MX-30 en Kina-bil? Er du sikker på det? Eller forveksler du den med Mazda 6e?

Beklager dårlig reasearch. Jeg sjekket og MX-30 produseres i Ujina-fabrikkene, Hiroshima, Japan. Jeg sjekker litt til og tar den med på lista. Det er visst fossil-tvillingen CX-30 som produseres i Kina. Nå ser jeg at den også produseres i Japan, Thailand, Malaysia, Mexico og Russland også.

Edit: Bare 200 km WLTP rekkevidde er stusselig. Veldig stusselig. Jeg ble i tvil om den fortjener en plass på lista og hvorfor. Jeg hadde sett for meg minimum 300 km WLTP og lot meg friste pga pris (100k) å ta med Leaf med bare 270 km. Jeg tror nok Mazdaen ryker ut igjen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (42 minutter siden):

Beklager dårlig reasearch. Jeg sjekket og MX-30 produseres i Ujina-fabrikkene, Hiroshima, Japan. Jeg sjekker litt til og tar den med på lista. Det er visst fossil-tvillingen CX-30 som produseres i Kina. Nå ser jeg at den også produseres i Japan, Thailand, Malaysia, Mexico og Russland også.

Edit: Bare 200 km WLTP rekkevidde er stusselig. Veldig stusselig. Jeg ble i tvil om den fortjener en plass på lista og hvorfor. Jeg hadde sett for meg minimum 300 km WLTP og lot meg friste pga pris (100k) å ta med Leaf med bare 270 km. Jeg tror nok Mazdaen ryker ut igjen.

Ja og den er også produsert i erkekonsverative Japan.

Lenke til kommentar
23 hours ago, Salvesen. said:

Kan ikke være en god business case for <10% av elbilene og de fleste lader nok hjemme pga rekkevidden.

Det koster ikke noe å beholde funksjonaliteten som allerede er der. I nye installasjoner koster det bare kabelen (som er den ekle ikke vannkjølte typen), resten er bare software. Dette er ikke spesiellt dyrt.  

En del av det å tilby infrastrukturtjenester innebærer jo også å ta noe ansvar og ikke bare la selv små kundekrupper i stikken.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
sverreb skrev (2 minutter siden):

Det koster ikke noe å beholde funksjonaliteten som allerede er der. I nye installasjoner koster det bare kabelen, resten er bare software. Dette er ikke spesiellt dyrt.  

Men om de hadde byttet til CCS så kunne de jo solgt mye mer?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Salvesen. said:

Men om de hadde byttet til CCS så kunne de jo solgt mye mer?

De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware.

Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg.

Lenke til kommentar
sverreb skrev (4 minutter siden):

De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware.

Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg.

Aha, da gir det jo mening! Trodde de bare hadde chademo 

 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Salvesen. said:

Aha, da gir det jo mening! Trodde de bare hadde chademo 

 

Ser gjerne slik ut:

image.thumb.jpeg.a803ba7a1767748252f8fbe22a01ff49.jpeg

Så er det i tilegg gjerne bare en eller to av stasjonene som har ChaDeMo kabelen (og da gjerne på en av de langsomste om det er forskjeller slik at andre ikke okkuperer de unødig)

Lenke til kommentar
28 minutes ago, sverreb said:

De har allerede CCS i tilegg. Det er ikke normalt slik at ChaDeMo kabelen er der istedet for en CCS kabel. Du har gjerne begge som begge bruker samme underliggende ladehardware.

Så er det jo heller ikke slik at utnyttelsen av lederne er så høy. Det er bare noen få ganger i året det er fulle ladere, så selv der det er en dedikert lader for ChaDeMo er det veldig sjeldent en CCS lader istedet ville medført mer salg.

Tror du blander litt..
Moderne Leaf har ChaDeMo og Type 2.. 
Type 2 er jo samme som CCS bare uten mulighet for hurtiglading. Så du må fortsatt bruke ChaDeMo på farta.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...