frohmage Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden obygda skrev (3 timer siden): Videre vurderer jeg om jeg skal begynne å unngå å handle made in usa varer. F.eks blir det garantert ikke noen tur på mcDonalds for meg de neste årene - og coca cola eller pepsi skal jeg heller ikke kjøpe. Det er enkle grep i hverdagen som for meg koster veldig lite å gjennomføre - så da gjør jeg det. Det er vel ikke sånn at alle amerikanske eiere oppfører seg som Musk. En ting er å boikotte Kina-varer, men noen bedrifter i USA er det vel fortsatt innafor å støtte, uten at jeg veit hvordan noen av de du nevner ligger an der. 4 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 2 hours ago, Salvesen. said: Folk flest handler fra temu, varer produsert av barn og finansiert av terrororganisasjoner osv. Nettopp dette. Talk is cheap. Når folk faktisk står der med lommeboka så er dydsposeringen og idealene veldig ofte midlertidig glemt. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Bing123 skrev (1 minutt siden): Nettopp dette. Talk is cheap. Når folk faktisk står der med lommeboka så er dydsposeringen og idealene veldig ofte midlertidig glemt. Jepp, I tillegg ville en til slutt gå tom for varer. Graver en så finner en skit overalt. Iallefall i selskaper på børs med tusenvis av eiere osv.. helt håpløst. Tesla er desidert ikke på topp 10 av alle produktene jeg omgis av engang.. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Bing123 skrev (5 minutter siden): Nettopp dette. Talk is cheap. Når folk faktisk står der med lommeboka så er dydsposeringen og idealene veldig ofte midlertidig glemt. For en boikott ja. Men omdømmet vil fortsatt bli skadet, og i bilindustrien så er dette så vesentlig at kineserne kjøper opp europeiske merkevarer for å kunne penetrere markedet. 7 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden frohmage skrev (29 minutter siden): Det er vel ikke sånn at alle amerikanske eiere oppfører seg som Musk. En ting er å boikotte Kina-varer, men noen bedrifter i USA er det vel fortsatt innafor å støtte, uten at jeg veit hvordan noen av de du nevner ligger an der. Forstår hva du sier,men man må bruke de verktøy man har..Dersom McDonald's f.eks blir boikottet i Europa så sender det et tydelig signal. 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Flere tyske selskaper har nå annonsert planer om å slutte å kjøpe Tesla-biler, inkludert to energileverandører - Badenova fra Baden-Württemberg og Lichtblick fra Hamburg. Det Niedersachsen-baserte byggefirmaet Viebrockhaus har allerede sluttet å kjøpe Tesla-biler. Årsakene oppgis å være Musks rolle i Trumps klimafornektende regjering, innblanding i tysk politikk og hans sterke støtte til det tyske høyreekstreme partiet AfD. Companies are increasingly turning away from Tesla https://www.krone.at/3665047 Individual companies such as the German energy supplier Badenova, the green energy provider Lichtblick and the drugstore chain Rossmann want to avoid new Tesla cars in future. According to the respective companies, this has been triggered by various statements and the actions of Tesla boss Elon Musk. Endret 18 timer siden av Snikpellik 6 2 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Fire av ti høres lite ut. Men så spiller det liten rolle hva de 97% i verden som velger andre nye biler enn Tesla synes. Det blir artig å følge med på salget framover. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden obygda skrev (50 minutter siden): Forstår hva du sier,men man må bruke de verktøy man har..Dersom McDonald's f.eks blir boikottet i Europa så sender det et tydelig signal. Ja, men det må da smerte amerikanerne mer om man boikotter Apple og Google. McDonalds her er vel vanligvis norskeide franshiser. Spørs om man finner gode alternativer til iPhone og Android, da.. 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden frohmage skrev (8 minutter siden): Ja, men det må da smerte amerikanerne mer om man boikotter Apple og Google. McDonalds her er vel vanligvis norskeide franshiser. Spørs om man finner gode alternativer til iPhone og Android, da.. Om man starter med å boikotte sosiale medier som Facebook, X og slutte å handle via Amazon så kan det smerte mer. 1 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden AlpakkaMafakka skrev (48 minutter siden): Om man starter med å boikotte sosiale medier som Facebook, X og slutte å handle via Amazon så kan det smerte mer. Er godt på vei. Tror jeg kvitter meg med Windows helt også. Linux har fungert helt flott i mange år så ser ikke behov for Windows lenger. Dette koster i alle fall meg lite..så de som nevnt over er nå ute av mitt liv 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden obygda skrev (13 minutter siden): Er godt på vei. Tror jeg kvitter meg med Windows helt også. Linux har fungert helt flott i mange år så ser ikke behov for Windows lenger. Dette koster i alle fall meg lite..så de som nevnt over er nå ute av mitt liv https://www.newyorker.com/science/elements/after-years-of-abusive-e-mails-the-creator-of-linux-steps-aside Ber folk om å drepe seg selv med mer... 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 5 hours ago, Salvesen. said: Folk flest handler fra temu, varer produsert av barn og finansiert av terrororganisasjoner osv. De som snakker hardest om dette her inne er de som har "hatet" Tesla siden de kom. Er bare en ny unnskyldning til å fortsette å snakke skit. Har du noe tall som beviser at "folk flest" handler fra Temu? Kjøper du Tesla i dag sponser du fascisme, enkelt og greit. 6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (4 minutter siden): https://www.newyorker.com/science/elements/after-years-of-abusive-e-mails-the-creator-of-linux-steps-aside Ber folk om å drepe seg selv med mer... Som bør si litt om alvoret i det Elon Musk driver med nå. Det er ikke slik at dette opprøret startet da Elon Musk kallet helten som reddet barna i Thailand for en pedo. Sosialt tilbakestående har han alltid vært. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Krig og fred skrev (4 minutter siden): Har du noe tall som beviser at "folk flest" handler fra Temu? Kjøper du Tesla i dag sponser du fascisme, enkelt og greit. Så godt som: https://www.postnord.no/tips-og-rad/nordisk-e-handelsrapport/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Gavekort skrev (3 minutter siden): Som bør si litt om alvoret i det Elon Musk driver med nå. Det er ikke slik at dette opprøret startet da Elon Musk kallet helten som reddet barna i Thailand for en pedo. Sosialt tilbakestående har han alltid vært. Hva mener du? Den posten omhandlet grunnleggeren av Linux og hvordan han oppfordret ansatte til å drepe seg selv under code reviews... Jeg bygger bare opp om at det er nesten umulig å ikke finne råtne epler når en søker i produktene en velger og det var ett eksempel. 1 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (4 minutter siden): Hva mener du? Den posten omhandlet grunnleggeren av Linux og hvordan han oppfordret ansatte til å drepe seg selv under code reviews... Jeg bygger bare opp om at det er nesten umulig å ikke finne råtne epler når en søker i produktene en velger og det var ett eksempel. Jeg anerkjenner at Linux har hatt en god del ukultur. Dessverre så har det vært mye "enabling" av slik oppførsel fra miljøet også, så det har bare blitt akseptert. Poenget mitt er at det er en ting å være et rasshøl, det har Elon Musk vært lenge, men det han driver på med nå er ikke rasshøl-oppførsel, men ekstremt skummelt. Det må være mulig å nyansere mellom "pedo guy" Elon i 2019 og nazi-Elon i 2025. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Gavekort skrev (1 minutt siden): Jeg anerkjenner at Linux har hatt en god del ukultur. Dessverre så har det vært mye "enabling" av slik oppførsel fra miljøet også, så det har bare blitt akseptert. Poenget mitt er at det er en ting å være et rasshøl, det har Elon Musk vært lenge, men det han driver på med nå er ikke rasshøl-oppførsel, men ekstremt skummelt. Det må være mulig å nyansere mellom "pedo guy" Elon i 2019 og nazi-Elon i 2025. Så oppfordring til selvdrap er rasshøl? Tenker det er langt forbi. Forøvrig var ikke Elon en del av samtalen, det var overgang i fra Windows til Linux. Om en absolutt skal velge hellige graler er ikke linux veien å gå. Og slik er det med det meste, en finner grums overalt. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 4 minutes ago, Salvesen. said: Så godt som: https://www.postnord.no/tips-og-rad/nordisk-e-handelsrapport/ Så, 76% handler på nett fra utlandet, og 42% av de som netthandler handler på Temu. Jeg er ikke flink i matematikk, så hvordan ser regnestykket som sier at de fleste handler på Temu ut? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Så, 76% handler på nett fra utlandet, og 42% av de som netthandler handler på Temu. Jeg er ikke flink i matematikk, så hvordan ser regnestykket som sier at de fleste handler på Temu ut? Var vell 85%. Ok jeg kan justere meg til veldig mange. Beklager så mye! 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Så oppfordring til selvdrap er rasshøl? Tenker det er langt forbi. Det er ikke en faktisk reell oppfordring til selvmord, men det er uansett utenfor poenget. Jeg vet at Linus Torvalds er kjent for å slenge ut krasse og barnslige personangrep som en måte å formidle hans misnøye på. Kall det garderobeprat om du vil, men likevel 100% uakseptabelt. Sitat Forøvrig var ikke Elon en del av samtalen, det var overgang i fra Windows til Linux. Om en absolutt skal velge hellige graler er ikke linux veien å gå. Og slik er det med det meste, en finner grums overalt. Det var en analogi for å illustrere at vi slettes ikke setter Elon Musk til en høyere standard enn Linus Torvalds. Det virker bare ikke ut som du skjønner alvoret av den retorikken som Elon Musk driver med nå. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå