Gå til innhold

Fire av ti har blitt mer negative til Tesla

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Krig og fred said:

Mener eieren av Toyota, at folk som demonstrerer lovlig i Storbritannia, skal sendes til straffekoloni på Falklandsøyene? For det tweetet nemlig Musk. 

2 hours ago, Krig og fred said:

https://www.bbc.com/news/articles/cp35w0kj2y4o

Ditt forsvar at Musk er patetisk. 

Jeg sjekket linken, og den støtter ikke beskyldningen din.

Glem for øvrig ikke forumets regler om saklighet og unngå personangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Raspeball said:

Hvorfor skulle det ikke være mulig å anerkjenne det Musk og Tesla har bidratt med for elbilindustrien som helhet, og samtidig vise sin avsky for den forkastelige skikkelsen han nå har blitt?

Jeg kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe Tesla, men så var det heller aldri aktuelt for meg før Musk gikk fullstendig av hengslene.

Jeg kjører VW, og det kommer selvfølgelig med en viss bismak og enkelte kameler som må svelges. Det gjør vel kanskje alle valg av bil, så vel som andre produkter? Musk gjør det i alle fall enkelt for meg å sementere mitt valg.

Hva er det som hr endret seg så fælt med Musk? Han er jo den samme som han alltid har vært virker det på meg. Men er en svertekampanje gående som ofte skjer i politikken.

Tror du alle varslerne mot statsrådene som har måttet gå her i Norge de siste årene var politisk nøytrale bekymrede borgere for eksempel?

Hvis masse folk innerst inne tror på at Musk ga skjult nazihilsen blir jeg bekymret for fremtiden

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (På 20.1.2025 den 13.14):

For dei aller aller fleste Tesla eigarane så kan vel ikkje politisk ståstad til eigaren av bilmerket være særleg tungvegande? Finnes det altså Tesla-eigarar i dag som køyrer rundt i Teslaen sin og tenker at no ser alle at eg kjøyrer Tesla og trur eg er Trump supporter?

Det vet jeg ikke, men jeg kjenner tre som i dag har en Tesla og som sier at de vil skifte bilmerke ved neste bilbytte på grunn av Elon Musks sanne ansikt.

Dette er et anekdotisk bevis og sier intet om hvor utbredt denne holdnigen er, men det viser at denne holdningen fins. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (18 minutter siden):

Hva er det som hr endret seg så fælt med Musk? Han er jo den samme som han alltid har vært virker det på meg. Men er en svertekampanje gående som ofte skjer i politikken.

Det som har endret seg er at Musk har gått fra å være en upolitisk gründer og forretningsmann i geniklassen som ble vidt og bredt beundret til å bli en politisk aktiv skikkelse på ytre høyre fløy som bruker sin enorme rikdom til å kjøpe seg makt og  innflytelse hos tidenes farligste president i USA. 

Folk flest frykter hva duoen Musk og Trump kan finne på. 

Endret av Tronhjem
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt ironisk at de som har kjøpt Tesla-bil har bidratt til å få innvalgt en president som vil fjerne elbil-.incentivene, melde seg ut av Paris-avtalen, kutte i bevilgningene til ladeinfrastruktur og klimaprosjekter(karbonfangst) og få et fullstendig frislipp i oljeutvinning.

De som heller kjøpte bensinbil kan se tilbake på den bestlutningen med god samvittighet.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (36 minutter siden):

Tror du alle varslerne mot statsrådene som har måttet gå her i Norge de siste årene var politisk nøytrale bekymrede borgere for eksempel?

Hvis masse folk innerst inne tror på at Musk ga skjult nazihilsen blir jeg bekymret for fremtiden

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal svare på dette. Hva er sammenhengen? Hva er det du spør om?

Du får et godt svar fra @Tronhjem på hva som er endret med Musk.

Evt. svertekampanjer mot Musk er ingen ting sammenliknet med den gigantiske svertekampanjen han har ført mot seg selv de siste årene, feks gjennom oppkjøpet av Twitter, samt alle uttalelsene som han har kommet med eller vært involvert i - og på sedvanlig vis "tøyset bort" på X. Disse angivelige svertekampanjene har jo åpenbart ikke hatt ønsket effekt, siden Musk nå er der han er.

Til slutt: Skjult nazihilsen? Dette opptrinnet foran hele verdenspressen er "skjult"? Dette er vel omtrent så lite skjult som du får det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (11 minutter siden):

Litt ironisk at de som har kjøpt Tesla-bil har bidratt til å få innvalgt en president som vil fjerne elbil-.incentivene, melde seg ut av Paris-avtalen, kutte i bevilgningene til ladeinfrastruktur og klimaprosjekter(karbonfangst) og få et fullstendig frislipp i oljeutvinning.

De som heller kjøpte bensinbil kan se tilbake på den bestlutningen med god samvittighet.

Og alle som bestiller på Amazon, ser på UFC, meta, TikTok, Apple brukere osv inn i evigheten...

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Tronhjem said:

Det som har endret seg er at Musk har gått fra å være en upolitisk gründer og forretningsmann i geniklassen som ble vidt og bredt beundret til å bli en politisk aktiv skikkelse på ytre høyre fløy som bruker sin enorme rikdom til å kjøpe seg makt og  innflytelse hos tidenes farligste president i USA. 

Folk flest frykter hva duoen Musk og Trump kan finne på. 

For meg ser det ut som det som har endret seg er at han gikk fra å stemme på demokratene og snakke deres sak, til å stemme på republikanerne.

Han forutså forresten svertekampanjen selv for ganske lenge siden, og refererte til posten etter denne tullete nazi greia.

Han trenger politisk innflytelse for å klare målet sitt (bygge koloni på Mars). Så valgte nok den hesten som så ut til å vinne.

Lenke til kommentar
13 hours ago, uname -i said:

Elon har hele tiden vært i mot elbil incentiver. Han mener det hindrer konkurransen i markedet, og senker innovasjon og investeringsvilje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (11 minutter siden):

Elon har hele tiden vært i mot elbil incentiver. Han mener det hindrer konkurransen i markedet, og senker innovasjon og investeringsvilje.

Til tross for det har Tesla stått først i rekken for å grafse til seg subsidier, mye av det på tvilsomt grunnlag, for eksempel overdrivelse av rekkevidde og ikke minst svindelen batteribytte. Store deler av Teslas overskudd er rene subsidier.

Forresten, er du på fornavn med andre CEO-er eller er det kun Elon Musk?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tesla vil bli svært lite populære i EU dersom USA turer frem mot Grønland. Tror antall som vil vegre seg fra Tesla kjøp vil stige ganske mye. Det er mye motstand i EU mot Elon og Trump sin politikk. Tesla vil bli påvirket og politisert i media her i Europa..

• Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (13 timer siden):

Det er ennå mer ironi å spore når republikanerne, som de siste årene har hatt bært på en voldsom elbilmotstand og snakket ned elbilismen, plutselig kan snu på femøringen i den saken. Så da er ikke elbilene så udugelige likevel? Fordi, eller i hvert fall samtidig som Musk kobles til Republikanerne.

Screenshot2025-01-22at09-19-103in10AmericanswouldconsiderbuyinganelectricvehiclePewResearchCenter.png.df0e535e86e007066f62051c74edb364.pngScreenshot2025-01-22at09-19-203in10AmericanswouldconsiderbuyinganelectricvehiclePewResearchCenter.png.0ada553859bcdf17f06540db943b352e.pngScreenshot2025-01-22at09-19-513in10AmericanswouldconsiderbuyinganelectricvehiclePewResearchCenter.png.cffa4d8293a4c7631f36ac4c38e94d88.png

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Politikk er innsauset i absolutt alt. Var jo klart politisk med elbil-fremtoget i utgangspunktet da Fredrik Hauge først gjorde diverse PR-stunt med Tesla Roadster og senere ble applaudert frem på rød løper med den første Model S i Europa.

Men dersom man ikke er ekstremt ideologisk er det vel fortsatt kvalitet som trumfer. Her har jo de som ønsker elbil dilemmaet med at nesten alle har ymse problemer.

Endret av Bing123
Lenke til kommentar
uname -i skrev (14 timer siden):

Det er ikkje gitt at at Tesla kjøparane har vært motivert av miljø i det heile tatt.

For Norge sin del så var ein viktig grunn til at Tesla blei ein populær bil at dette vart folkesportsbilen, med Tesla og den norske avgiftspolitikken så vart det plutsleeg nesten billig å kjøpe bil med stor motorkraft.

Dei som kjøper elbil for å redde miljøet kunne kjøpt ein Leaf og spart både pengar og miljø.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Nå kommer jo Cybertruck til Norge. Det kommer til å ta helt av! :D

Cybertruck er eit ganske sært bilkonsept som har fått overraskande mykje oppmerksomheit.

Det er heilt i orden å synes at Cybertruck er ein tøff bil, men å kjøpe Cybertruck i Norge kjem i same kategori som å kjøpe kabriolet. Stor kos på dei 10 dagane i året at været er godt nok til at bilen kan brukast, men ellers er det garasjefyll. Skal Cybertruck kunne brukast i Norge så må ein som minimum finne ei løysing på utfordringa med at frontlyktene blir blokkerte av snøføyk, om ikkje så blir Cybertruck ein rein sommarbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...