Gå til innhold

Fire av ti har blitt mer negative til Tesla

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Salvesen. said:

Nordmenn elsker Tesla.

Folk har "alltid" hatet Elon og Tesla

Så folk elsker Tesla samtidig som de alltid har hatet Tesla ?

Nei det jeg sier er at......

Du trenger ikke forklare hva du sier, for det kan vi alle lese.

Som sagt, jeg har ingen tro på at dette kommer til å påvirke salget i Norge. Selv ikke etter hilsenen i går.

Hva med deg da?
Vil Musks klare og entydige nazi-sympatier, som jeg har dokumentert, endre din lyst til å kjøpe hans produkt, Tesla?
Eller er du like likegyldig?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Radon Ready skrev (5 minutter siden):

Så folk elsker Tesla samtidig som de alltid har hatet Tesla ?

Du trenger ikke forklare hva du sier, for det kan vi alle lese.

Hva med deg da?
Vil Musks klare og entydige nazi-sympatier, som jeg har dokumentert, endre din lyst til å kjøpe hans produkt, Tesla?
Eller er du like likegyldig?

Nei jeg snakker ikke om de samme folka. Altså, noen folk elsker Tesla(mange bilkjøpere i Norge), noen hater Tesla som pesten og noen er careless. Håper det var forklarende.

Nei, hva Elon driver på med har aldri påvirket mine kjøp i feks Tesla eller andre produkter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/20/2025 at 1:23 PM, Salvesen. said:

Noen brukere virker til og med å dedikere hele sin tid på å snakke ned Elon. Hver sin lyst.

Det er jo ikke rart. 

Overskriften er uansett litt enkel. Det er nok ikke bare støtte til Trump som har gjort at folk kvier seg for å kjøpe tesla. Det er like mye Musks iver etter å spre konspirasjonsteorier, falske nyheter, og fremme rasisme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
29 minutes ago, freedomseeker said:

Hva med japanske bilmerker, et konservativt land. Har folk også et negativt inntrykk av disse bilmerkene også? Siden de er japanske?

Eller hva med sørkoreanske merker?

Mener eieren av Toyota, at folk som demonstrerer lovlig i Storbritannia, skal sendes til straffekoloni på Falklandsøyene? For det tweetet nemlig Musk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (5 minutter siden):

Mener eieren av Toyota, at folk som demonstrerer lovlig i Storbritannia, skal sendes til straffekoloni på Falklandsøyene? For det tweetet nemlig Musk. 

Det har Musk aldri skrevet, nå må man slutte å spre falske og løgnaktige påstander.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (På 20.1.2025 den 14.15):

Trur det blir kortvarig isåfall. Jeg har aldri vært noe fan av Tesla sjøl (får altfor mye "Apple-vibes"), men det var vel gjerne det merket der som i stor grad var med på å gjøre elbil fra kjedelig og kjip til tøff og spennende.

Har ikke du hatt en model S? Jeg synes å huske deg i avisen pga parkeringsbøter på HC-plasser med den.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Simen1 said:

Har ikke du hatt en model S? Jeg synes å huske deg i avisen pga parkeringsbøter på HC-plasser med den.

Jeg har aldri eid en Tesla eller hatt for vane å parkere på HC-plasser så jeg aner ikke hvor du får det der ifra?

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Jeg ser bare på tallene jeg.

Og jeg tror du har rett, selv om vi nok vil se iallfall en liten nedgang så vil Tesla dominere salget her også. Og hvorfor? Fordi folk ikke bryr seg om verden rundt seg, fordi de ikke hører på rasjonelle fakta og aller fremst fordi folk ikke er villige til å innrømme at de de tok feil. 

Det har vært mange årsaker til å ikke velge Tesla tidligere også. Feks at det mangeårige teknologiska forspranget var en bløff, at bilene har hatt en byggekvalitet som følger tradisjonell amerikansk kvalitet, at den sensasjonelle OTA ikke har gitt oss bedre biler, at Musk bløffer om produktlanseringer og oppdateringer for biler som allerede er solgt, at han behandler sine ansatte som dritt, at han prøver å undergrave det skandinaviske trepartssamarbiedet og påvirke politiske systemer i andre land etc. 

Det er mange år siden jeg sa at Musk sin markedsføring minner voldsomt om Trump sin valgkampstrategi. Jeg ante ikke hvor rett jeg skulle få. Svarene jeg fikk på det, bla her på forumet minnet voldsomt om MAGA-folkets svar på Trumpkritikk. 

At folk ignorerer verden rundt seg er forsåvidt ikke noe nytt, men den holdningen som disse folkene viser er de samme som gjør at USA nå er i deep shit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (18 minutter siden):

Jeg har aldri eid en Tesla eller hatt for vane å parkere på HC-plasser så jeg aner ikke hvor du får det der ifra?

Beklager da forveksler jeg deg med en annen her på forumet. For ordens skyld, det var snakk om rettmessig parkering på HC-plasser og feilutskrevne bøter.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, PosteMonopolet said:

Nrdmenn burde ha blitt mer takknemlige til Musk som som sørget for at elbiler har blitt så bra og populært på kort tid. Andre bilprodusenter lager også gode elbiler nå fordi dem fikk hard konkurranse av Tesla.

De er det, og de driter egentlig i hele Musk og hva nå enn han sysler med. Men nå forsøker folk desperat å skaffe seg sosiale bonuspoeng ved å vise sin avsky på sosiale plattformer. Det er bare ett skuespill.

Lenke til kommentar
On 1/20/2025 at 1:50 PM, uname -i said:

Tesla-salget har falt mye mer enn markedet i et land som Tyskland. Det kan sikkert ha noe med kvaliteten på bilene å gjøre, men at Elon Musk tweeter 100 ganger om dagen til fordel for nynazistene i AfD har nok mye å si. Også i England er Elon Musk sin oppslutning på bunnivå, selv blant konservative, og de som støtter ham er nok ikke troende til å kjøpe elbiler uansett.

Det finnes vel knapt historiske paralleller til hvor mye en person er knyttet til et varemerke. Det klarte å lure en del mennesker når Elon Musk prøvde å bygge seg en myte som tekno-Jesus. Nå som alle ser hva slags ufyselig menneske han er så slår det tilbake. 

Uansett ikke så verst jobba.

Nynazistene slår O.G. Nazistene 😆

IMG_2591.jpeg

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det ikke være mulig å anerkjenne det Musk og Tesla har bidratt med for elbilindustrien som helhet, og samtidig vise sin avsky for den forkastelige skikkelsen han nå har blitt?

Jeg kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe Tesla, men så var det heller aldri aktuelt for meg før Musk gikk fullstendig av hengslene.

Jeg kjører VW, og det kommer selvfølgelig med en viss bismak og enkelte kameler som må svelges. Det gjør vel kanskje alle valg av bil, så vel som andre produkter? Musk gjør det i alle fall enkelt for meg å sementere mitt valg.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Femtekolonne said:

De er det, og de driter egentlig i hele Musk og hva nå enn han sysler med. Men nå forsøker folk desperat å skaffe seg sosiale bonuspoeng ved å vise sin avsky på sosiale plattformer. Det er bare ett skuespill.

Det er skremmende når hat kommer på moten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...