mellomkjøttet Skrevet mandag kl 01:17 Del Skrevet mandag kl 01:17 Hvor finner jeg statistikk på hvor mange selskaper som betalte selskapsskatt i 2023,2022,2021 osv? Har lett hos ssb, men finner bare hvor mye som er betalt, ikke antall selskaper. Hvordan finner jeg antall selskaper? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet mandag kl 05:20 Del Skrevet mandag kl 05:20 Er sjefens nevø så ja 😉 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 05:37 Del Skrevet mandag kl 05:37 Det finnes neppe noe statistikk hvis det du lurer på er hvor mange som har hatt skattemessig overskudd. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet mandag kl 08:58 Del Skrevet mandag kl 08:58 (endret) Ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) viser at det var 658.000 aktive bedrifter ved inngangen til 2025. https://www.ssb.no/virksomheter-foretak-og-regnskap/virksomheter-og-foretak/statistikk/virksomheter https://www.ssb.no/virksomheter-foretak-og-regnskap/skatt-for-naeringsvirksomhet/statistikk/skatt-for-selskaper Endret mandag kl 09:02 av Jarmo Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 10:06 Del Skrevet mandag kl 10:06 Jarmo skrev (1 time siden): Ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) viser at det var 658.000 aktive bedrifter ved inngangen til 2025. Langt fra alle aktive bedrifter betaler selskapsskatt. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet mandag kl 10:11 Del Skrevet mandag kl 10:11 Nimrad skrev (1 minutt siden): Langt fra alle aktive bedrifter betaler selskapsskatt. Seff ikke, underskudd for mange. Tror ikke vi finner noe særlig mye på nettet. Er jo en hele haug med personlige selskaper også. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet mandag kl 10:31 Del Skrevet mandag kl 10:31 Her er det nok såpass mange individuelle forskjellar at det ikkje føreligg utfyllande statistikk. Alt som har med skatt å gjere blir komplisert å samle statistikk på, særleg fordi dei eksakte summane må koplast opp mot dei aktuelle bedriftene, og for å lage ein statistikk på kor mange som betalar selskapsskatt så må ein fyrst lage ei liste over bedrifter som går med overskot. Det er litt som å prøve å leite etter gjennomsnittleg lønnsnivå. Det er veldig lett å finne statistikk på kva som er gjennomsnittleg bruttolønn i Norge, men å finne statistikk på kva gjennomsnittsnordmannen får utbetalt i netto er det nesten umogleg å oppdrive då det er så mange ulike ting som kan gi skattefrådrag. Ein kan sjølvsagt gjennomføre estimerte gjettingar, men det er nok det nærmaste du kjem. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 10:47 Del Skrevet mandag kl 10:47 Jarmo skrev (35 minutter siden): Seff ikke, underskudd for mange. Tror ikke vi finner noe særlig mye på nettet. Er jo en hele haug med personlige selskaper også. Det var hvor mange som betaler skatt han spurte om. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet mandag kl 10:55 Del Skrevet mandag kl 10:55 Nimrad skrev (5 minutter siden): Det var hvor mange som betaler skatt han spurte om. Det er vanskelig å svare på da de flertallet av selskaper er ENK og der sauses vel overskudd sammen med personlig inntekt? Det er særlig relevant for de minste ENK'ene der eier har vanlig fast jobb og et lite selskap på si. 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 10:59 Del Skrevet mandag kl 10:59 nirolo skrev (3 minutter siden): Det er vanskelig å svare på da de flertallet av selskaper er ENK og der sauses vel overskudd sammen med personlig inntekt? Det er særlig relevant for de minste ENK'ene der eier har vanlig fast jobb og et lite selskap på si. ENK er ikke mitt sterke felt, så det tør jeg ikke svare på. Men hvis man utelater de så burde det være overkommelig, til og med ganske enkelt, for skatteetaten å tliby dette hvis de vil. Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 13:54 Del Skrevet mandag kl 13:54 Nimrad skrev (2 timer siden): ENK er ikke mitt sterke felt, så det tør jeg ikke svare på. Men hvis man utelater de så burde det være overkommelig, til og med ganske enkelt, for skatteetaten å tliby dette hvis de vil. Ja, de har alle regnskapsdata så dette burde være særdeles enkelt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 13:57 Del Skrevet mandag kl 13:57 nirolo skrev (2 timer siden): Det er vanskelig å svare på da de flertallet av selskaper er ENK og der sauses vel overskudd sammen med personlig inntekt? Det er særlig relevant for de minste ENK'ene der eier har vanlig fast jobb og et lite selskap på si. Ett ENK betaler ikke selskapskatt, da eier og firma er ett og samme, men de betaler næringsskatt av overskuddet i næring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå