Alfred_A Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden En og annen gang så legger blant annet gruppen "Trilogy Media" ut video på YouTube hvor de avslører pedofile. For meg er dette en enkel sak, helt innenfor, at de stoppes og hentes av Politi. Det er den delen med å henge dem ut med fullt bilde jeg ikke helt er enig med meg selv er faktisk greit. For meg som person er rettsvern en menneskerett for alle. Nå er dette riktig nok i USA så loven er klart annerledes der enn her i Norge. Slik jeg ser det så kan man samtidig dra med kretsen rundt personen, gjerne familien, med ned i dragsuget. Og Internettet kan være ganske ondsinnet når det gjelder spesielt pedofile. Er det noen andres syn på dette? Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Alfred_A skrev (1 time siden): En og annen gang så legger blant annet gruppen "Trilogy Media" ut video på YouTube hvor de avslører pedofile. For meg er dette en enkel sak, helt innenfor, at de stoppes og hentes av Politi. Det er den delen med å henge dem ut med fullt bilde jeg ikke helt er enig med meg selv er faktisk greit. For meg som person er rettsvern en menneskerett for alle. Nå er dette riktig nok i USA så loven er klart annerledes der enn her i Norge. Slik jeg ser det så kan man samtidig dra med kretsen rundt personen, gjerne familien, med ned i dragsuget. Og Internettet kan være ganske ondsinnet når det gjelder spesielt pedofile. Er det noen andres syn på dette? Jeg tror at vi alltid må tenke hvordan ting kan slå ut på oss selv når det gjelder slikt. Om det blir en vanlig praksis at pedofile henges ut på nett så kan det i neste omgang føre til at uskyldige personer som blir utsatt for hevnaksjoner opplever det samme. Livet til en slik person vil for alltid bli ødelagt. Derfor må vi stole på at politiet og rettsvesenet gjør jobben sin. Endret 2 timer siden av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Med tanke på at det hindrer pedofile å gå eller havne i behandling, så vil det bare føre til at flere barn blir overgrepet på. Nå vet jeg ikke hva som er viktigst for dere, men for meg er det viktigste at færrest mulig barn blir utsatt for overgrep enn at pedofile blir shamet for hva det de allerede er skamfult klar over. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (6 minutter siden): Jeg tror at vi alltid må tenke hvordan ting kan slå ut på oss selv når det gjelder slikt. Om det blir en vanlig praksis at pedofile henges ut på nett så kan det i neste omgang føre til at uskyldige personer som blir utsatt for hevnaksjoner opplever det samme. Livet til en slik person vil for alltid bli ødelagt. Derfor må vi stole på at politiet og rettsevesenet gjør jobben sin. Uansett hvor mye jeg hater pedofile, så 100% dette. Når det er så lett for politi å trå feil i sånne saker, tenk hvilket helvette det blir når x antall borgervernsgrupper, uten politiets ressurser, skal prøve å tråkke seg gjennom hengemyra av byråkrati, rettsdokumenter, informasjon som må 100% verifiseres osv? 1 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden I amerika har det en fin løsning på problemet - sexualforbryter register alle kan søke i https://www.nsopw.gov/search-public-sex-offender-registries Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Absolutt conflicted. Men generelt sett tenker jeg det er myndighetene sitt ansvar å håndtere disse personene. Usikker på hva det løser med disse som går rundt og banker de opp og legger de ut på sosiale medier. Fokuset må være å forebygge overgrep og jeg er usikker på om overnevnte gjør dette i særlig grad. Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Alfred_A skrev (23 minutter siden): En og annen gang så legger blant annet gruppen "Trilogy Media" ut video på YouTube hvor de avslører pedofile. For meg er dette en enkel sak, helt innenfor, at de stoppes og hentes av Politi. Det er den delen med å henge dem ut med fullt bilde jeg ikke helt er enig med meg selv er faktisk greit. For meg som person er rettsvern en menneskerett for alle. Nå er dette riktig nok i USA så loven er klart annerledes der enn her i Norge. Slik jeg ser det så kan man samtidig dra med kretsen rundt personen, gjerne familien, med ned i dragsuget. Og Internettet kan være ganske ondsinnet når det gjelder spesielt pedofile. Er det noen andres syn på dette? NEI. Hundretusener av mennesker over hele verden har opplevd hets, trusler og forfølgelse som anmelding fordi de har blitt utsatt for ondsinnede og falske erklæringer om disses ugjerninger og preferanser - og endog om disses tilhørighet som fysiske og psykiske skavanker. Selvmord er ikke uvanlig, mange hadde dessuten opplevd å få deres karriere og familieliv ødelagt - og som sett i Putins Russland, benyttes dette for å fjerne brysomme individer som kjemper for demokrati, menneskerettigheter og humane verdier. Dette skjer i flere land - også i USA - hvor farlige krefter angrep disse som oppfattes å være for brysomt. Det var flere eksempler hvor politi stormet hjem og drepte uskyldige fordi de hadde fått falsk anmelding med falske opplysninger. Faren for å henge ut tilfeldige for at disse er pedofile, er altfor stor fordi bevisbyrden må kunne rettferdiggjøres i hender på kyndige folk for å ikke ta feil - fordi feilsannsynligheten vil bli for stor, og man risikere dessuten å ramme kretsen rundt personen uansett om vedkommende er pedofil eller ikke. Disse som går rundt og overfalte folk risikere å gjøre feil og dermed endt opp med å ikke bli bedre enn disse man hadde anklaget, begå en alvorlig forbrytelse - og selv hvis man ikke tok feil, er vold og drap straffbart under enhver omstendighet. Det kan lede til tragedier og grufulle konsekvenser når uskyldige anklages og utsettes for alvorlige overtredelser samt angrep på disses integritet og livsverdi. Liv har allerede gått tapt. Borgervern kan ende opp med å ta mange uskyldige liv i disses iver - og ikke bli bedre enn disse man bekjempe. 3 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå