Gjest e2d8a...094 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden For en 10 ish år siden måtte min far i fengsel. Vi ungene fikk forklart at det omhandlet mangel på betaling av moms og skatt og at det hele handlet om en misforståelse når hus ble bygget mens min far drev snekkerfirma. Jeg har aldri kjøpt forklaringen helt, men har ikke orket å grave i det. Min far har gått bort, så jeg kan ikke snakke med han om det. Så jeg lurer på om det er mulig å finne igjen saken? Evt om det er noen som kan hjelpe meg med dette? Advokat? Anonymous poster hash: e2d8a...094 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Får jeg spørre hvor lang straffen var? Det kan gi en indikasjon siden man har forskjellig strafferamme fra forskjellige forbrytelser. Lese en dom | Norges domstoler Når det er 10 år siden så virker dette vanskelig å finne ut av. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden det er noen begrensinger hvis du vil les en dom, les mer her. der står det også hvor du skal henvende deg. Lenke til kommentar
Gjest e2d8a...094 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (6 minutter siden): Får jeg spørre hvor lang straffen var? Det kan gi en indikasjon siden man har forskjellig strafferamme fra forskjellige forbrytelser. Lese en dom | Norges domstoler Når det er 10 år siden så virker dette vanskelig å finne ut av. Husker ærlig talt ikke helt, har nok fortrengt det endel. Mener det var i underkant av ett år og summen det var snakk om var 1M+ Anonymous poster hash: e2d8a...094 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest e2d8a...094 skrev (1 minutt siden): Husker ærlig talt ikke helt, har nok fortrengt det endel. Mener det var i underkant av ett år og summen det var snakk om var 1M+ Anonymous poster hash: e2d8a...094 Hvis det var under 1 år så kan det være snakk om omtrent hva som helst. Det kan fint passe med slik du har fått forelagt saken, men det kan også handle om noe annet. Jeg tror ikke det vil hjelpe deg å vite hva som var årsaken. Er du redd for at det f.eks var snakk om seksuelle overgrep eller annen vold? Det virker ikke til å stemme med lav straff samt høyt beløp. Det høres mye mer riktig ut at dette var en skatteunndragelse og at han måtte betale tilbake det han skyldte + straffegebyr og renter. Lenke til kommentar
Gjest e2d8a...094 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (12 minutter siden): Hvis det var under 1 år så kan det være snakk om omtrent hva som helst. Det kan fint passe med slik du har fått forelagt saken, men det kan også handle om noe annet. Jeg tror ikke det vil hjelpe deg å vite hva som var årsaken. Er du redd for at det f.eks var snakk om seksuelle overgrep eller annen vold? Det virker ikke til å stemme med lav straff samt høyt beløp. Det høres mye mer riktig ut at dette var en skatteunndragelse og at han måtte betale tilbake det han skyldte + straffegebyr og renter. Neida, jeg er ganske sikker på at det handler om manglende skatter/avgifter. Jeg kjøper dog ikke unnskyldningen om at det stammer i fra når far bygget hus og siden han drev for seg selv skulle dette ha blitt ført som lønn for arbeidet og en skulle derfor betalt skatt/moms. Det blir litt for enkelt. Skal også sies at når far døde viste det seg at han hadde en enorm gjeld. Har heller aldri fått en forklaring på hva dette stammer ifra. Så jeg ønsker bare å grave litt for å forstå hva min far har holdt på med i livet sitt som har ført til alle disse problemene. Anonymous poster hash: e2d8a...094 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest e2d8a...094 skrev (4 minutter siden): Neida, jeg er ganske sikker på at det handler om manglende skatter/avgifter. Jeg kjøper dog ikke unnskyldningen om at det stammer i fra når far bygget hus og siden han drev for seg selv skulle dette ha blitt ført som lønn for arbeidet og en skulle derfor betalt skatt/moms. Det blir litt for enkelt. Skal også sies at når far døde viste det seg at han hadde en enorm gjeld. Har heller aldri fått en forklaring på hva dette stammer ifra. Så jeg ønsker bare å grave litt for å forstå hva min far har holdt på med i livet sitt som har ført til alle disse problemene. Anonymous poster hash: e2d8a...094 Åja, så han hadde så mye gjeld at det ikke ble noe arv på dere? Dere måtte ta offentlig skifte for å unngå å arve gjelden? Ja skjønner at du trenger en forklaring. Jeg vil bare påpeke at hvis han ble dømt til å betale så løper det forsinkelsesrenter frem til beløpet er betalt, og dette er ikke billig, det baller fort på seg hvis man ikke har mulighet til å betale. En liten samtale med en advokat kan dog ikke skade, da får du kanskje noen tips om hvordan du kan forfølge saken videre. Håper du finner de svar du leter etter ❤️ 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gjest e2d8a...094 skrev (57 minutter siden): Jeg kjøper dog ikke unnskyldningen om at det stammer i fra når far bygget hus og siden han drev for seg selv skulle dette ha blitt ført som lønn for arbeidet og en skulle derfor betalt skatt/moms. Det blir litt for enkelt. Det er ganske vanlig at næringsdrivende håndverkere driter seg ut på noe slikt. Det fører lett til 1 års fengsel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå