Gå til innhold

En snodig JavaScript historie

Anbefalte innlegg

Er ikkeno god på programmering. Kan bittelitt, slik at jeg kan (noen ganger) se på et script og forandre det til slik jeg vil ha det (hvis det ikke er for komplisert). Jeg googla JavaScript quiz - og fant en HAUG med løsninger - som enten ikke passa meg helt eller at det var noe som jeg syntes var teit eller noe som irriterte meg. Det jeg var ute etter var en enkel måte å lage en quiz på der svaret (scoren) kom som vanlig text etter at man var ferdig med quizzen (knapp med en kommentar). Har egen webserver så jeg kunne implementere/teste alt sporenstreks. MEN som sagt - alle løsninger var litt "off" (prøvde mange). Ok, det som er litt vilt: Prøvde chatGPT... WOW. Husker ikke hva jeg skrev men den kom med no kode som maika bra sense - og jeg kunne bruke løsningen. Akkurat da så var jeg veldig glad i at ai finnes (og er det ennå).
Eksempel: https://helledussen.com/quiz (har brukt løsningen jeg fant i de fire første quizzene)

Tilleggsdill: Jeg stressa en stund med å finne ut følgende: Typisk for en quiz er at man vil at det er ETT riktig svar, men jeg ville at TO (eller tre/fire) forskjellige "radio-buttons" skulle gi riktig svar, og det var super-enkelt med å ta || mellom to like "ja noe greier" også wow - det funka. (Kan paste koden for det hvis noen vil)

Hupp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...