billywillie Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Har en gammel pc fra ca 2010. (selvbygd). Men er lenge siden jeg har gjort dette så trenger noen tips. Maskinen fungerer greit men kan lugge litt innimellom. Monterte ny ssd disk i fjord, Det som jeg lurer på når jeg tittet på den så har jeg tydeligvis 3 stk corsair 6gb minne, men når jeg ser i system på windows så sier den at jeg har bare 4 gb! Har prøvd å ta dem ut for så å sette dem tilbake uten noen forskjell. Noen som vet? Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Du har ikkje 3x6GB. Du har 3x2GB, totalt 6GB. Enten har du en del reservert av ymse grunner, eller så er det ei brikke som ikkje spiller musikk. Kva viser task manager? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Hvis du sjekker det bildet du postet står det at du kun bruker to spor til minne.... (2 av 6) Da stemmer det med 4Gb.. Endret 14 timer siden av Woff Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Task Manager kan tulle litt av og til. Last ned CPUz så kan du se helt nøyaktig hva slags minne du har i hver slot. Samt se om de kjører på riktig hastighet. 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Du har 2GB på hver brikke. Brikkene er et sett med 3 stk brikker. Det kan være at en brikke ikke virker, eller det kan være at ene slottet i hovedkortet ikke virker. Den prosessoren kan bruke opp til 3 minnekanaler, og det er derfor at 3 brikker er brukt. Men en kunne sikkert også brukt 2 eller 4 brikker. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden takk for alle tips. Hvis jeg har tolket riktig så sier cpu-z at jeg har 6gb minne. Men har det noen hensikt å oppgradere dette på en så gammel maskin? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Nå vet du at hardwaren registrerer riktig mengde. Så må du sjekke om Windows bruker alt. Det ser du i Task Manager øverst der du ser oversikt over minnet. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Er nok mulig å få tak i minne. Uten jeg vet om det passer så koster f.eks disse 4GB brikkene 147 per stykk, og du kan bruke 2, 3 eller 4 trolig. https://www.prisjakt.no/product.php?p=2409726 G.Skill Aegis DDR3 1600MHz 4GB. Men jeg tenker at maskinen er såpass gammel at en heller skulle sett på noe nyere, eller bytte hovedkort/cpu/minne/strømforsyning. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Du kan faktisk laste ned mer ram. 😇🤪 https://downloadmoreram.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå