nebrewfoz Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 15 minutes ago, karekbo said: Ogher er vel forklaringa: ruteren sender bare på 5GHz. Her skal eg bare dra ned gardina til 5 GHz og 2.4 GHz, så er nok skrivaren kopla til nettverket. Nå har eg et møte, når eg er tilbake er det i orden, håper eg Jeg tror ikke du kan trekke den konklusjonen utfra det dette bildet viser ... Hvis du velger tab'en 'Professional', så får du opp et kontrollpanel der du kan slå av og på de ulike radioene (2.4GHz, 5GHz). (Hvis du ikke har vært inne her før, så er antageligvis begge 'enabled'.) Hvis du går til General > Network Map (i menyen til venstre), så skal du få opp et status-panel til høyre som viser tilstanden til 2.4GHz- og 5GHz-nettene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) karekbo skrev (1 time siden): Endeleg har eg funne administrasjonssida til ruteren på nett. Det gir ein mye bedre oversikt enn mobilappen. Ogher er vel forklaringa: ruteren sender bare på 5GHz. Her skal eg bare dra ned gardina til 5 GHz og 2.4 GHz, så er nok skrivaren kopla til nettverket. Nå har eg et møte, når eg er tilbake er det i orden, håper eg Prøv gjestenett funksjonen som jeg har sagt ett par ganger før, ringet rundt i rødt. Bare la Access Intranett være "Enabled", så funker det. Blir eget SSID og passord for det nettet Hvis du skrur av Smart Connect, og lar 2,4GHz være eget nett, så får du nok printeren opp, men hvis andre komponenter koblet mot begge, så blir de værende på 2,4GHz, siden det er det kraftigste nettet, med resultat at du får maks 60MB hastighet til de komponentene. Endret 17 timer siden av AndersT2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden karekbo skrev (5 timer siden): Kunne du være grei og forklare hva "enable radio" betyr? Betyr det bare "ta i bruk sending via f ex 5GHz kanalen"? Og hva er konsekvensen av å deaktivere, og hvorfor skulle det gi kontakt mellom skriver og ruter? Ja det betyr å bruke 5GHz og konsekvensen av å deaktivere vil være at kun 2,4GHz ville blitt brukt siden skjermbildet av appen viser at 2,4GHz er i bruk. Nå som du har funnet administrasjonssiden til routeren skal du la være å bruke appen. Skjermbildet av administrasjonssiden du postet viser ikke at routeren bare sender på 5GHz. Det viser bare innstillingene for "5 GHz-2 (Backhaul)" Jeg foreslår følgende: På den siden du har tatt bilde av endrer du "5 GHz-2 (Backhaul)" til "2,4 GHz, 5 GHz-1", deretter endre "802.11ax / Wi-Fi 6 mode" fra Enable til Disable, klikk Apply. Forsøk å koble skriven til det trådløse nettverket. Evt. restart routeren og forsøk å koble til skriveren. karekbo skrev (1 time siden): Endeleg har eg funne administrasjonssida til ruteren på nett. Det gir ein mye bedre oversikt enn mobilappen. Ogher er vel forklaringa: ruteren sender bare på 5GHz. Her skal eg bare dra ned gardina til 5 GHz og 2.4 GHz, så er nok skrivaren kopla til nettverket. Nå har eg et møte, når eg er tilbake er det i orden, håper eg 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Enig med @mobile999 her - innstillingen som blir vist her, vil også endre seg hvis man deaktiverer AIMesh. Hvis du vil sjekke om 2.4GHz er aktivert, kan du sjekke på "Professional"-fanen. Eller f.eks. kjøre programmer som Netspot eller InSSIDer fra pc-en din, for å få opp detaljer om alle wifi-nett i området. For din SSID, skal det da være flere listinger på forskjellige bånd og evt. på forskjellige enheter (siden du har en annen enhet kjørende i forbindelse med AiMesh). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå