Gå til innhold

Kommentar: Tannlaust førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du bommer litt her. Den presentasjonen vi fikk nå er nok et hastverksarbeid. De måtte gjøre noe når lekkasjene var så store, de sluttet jo å nekte for at det var ekte, det var bare ikke offisielt. 

Den store fordelen med denne tidlige avsløringen er at det kan annonseres spill til switch 2. Om det kommer flere gode annonseringer nå så blir hypen enda større til 2. April. 

Jeg ser heller ikke hvorfor de skal innovere så mye på formatet. Den er kraftigere og litt større. Den mangler oled, men det kommer kanskje? Den er alt jeg vil ha fra en switch. Jeg bruker den likt som jeg bruker min steamdeck. Ser også at de rundt meg gjør det samme. Kobler den kun til tv når det skal være noe sosialt. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:

Synes du bommer litt her. Den presentasjonen vi fikk nå er nok et hastverksarbeid. De måtte gjøre noe når lekkasjene var så store, de sluttet jo å nekte for at det var ekte, det var bare ikke offisielt. 

Den store fordelen med denne tidlige avsløringen er at det kan annonseres spill til switch 2. Om det kommer flere gode annonseringer nå så blir hypen enda større til 2. April. 

Jeg ser heller ikke hvorfor de skal innovere så mye på formatet. Den er kraftigere og litt større. Den mangler oled, men det kommer kanskje? Den er alt jeg vil ha fra en switch. Jeg bruker den likt som jeg bruker min steamdeck. Ser også at de rundt meg gjør det samme. Kobler den kun til tv når det skal være noe sosialt. 

Jeg er enig med overnevnte taler, du bommer litt. Nintendo er ikke arrogante her eller "too big to fail", men tåler ikke en WiiU til. Husk at før switch lå de omtrent med brukket rygg, og den neste konsollen MÅTTE bli en suksess. Switch er nå deres mestselgende konsoll by far, og at de derfor velger å kjøre det "safe" med det samme konseptet uten masse gimmicks er forståelig. 3.part support blir mye lettere når utviklerne vet hvordan konsollen fungerer og at det er en sterkere versjon med noen nye features. If it ain't broke, don't fix it... jeg er kjempeglad for at switch 2 blir en beefed switch 1 som fra NES til SNES
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Oh yes! Du ser det samme som meg Mr. Furevik. Dette er Wii U på nytt. Fansen får med seg at dette er en ny konsoll, og Nintendo fans er hardcore; jeg pleide å være en selv. 

Det er et lite håp om at spillene som vise i april er skikkelig mindblowing, men jeg lurer veldig på pris og hva som gjør at menigmann skal velge denne konsollen fremfor Switch 1, Playstation 5 eller Series X/S. 

Nintendo er tilbake til sitt arrogante selv.

Endret av JornHansen
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Synes du bommer litt her. Den presentasjonen vi fikk nå er nok et hastverksarbeid. De måtte gjøre noe når lekkasjene var så store

Nettopp dette (hastverksarbeidet) tar han opp i artikkelen, og kritiserer Nintendo berettiget for.

Sitat

Med mange lekkasjar og avsløringar i det siste er det godt mogleg Nintendo såg seg pressa inn i eit hjørne, og måtte gjere noko. Kanskje blei planen deira øydelagd, og alt eigentleg skulle vere hemmeleg fram til 2. april som er datoen då vi omsider skal få sjå, høyre og vite meir.

Det er deira eigen feil. Dei burde ha sett alle lekkasjane den siste tida kom frå lang avstand, og planlagt deretter.

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JornHansen skrev (12 minutter siden):

men jeg lurer veldig på pris og hva som gjør at menigmann skal velge denne konsollen fremfor Switch 1, Playstation 5 eller Series X/S. 

Svaret her er jo lett... Portabilitet.

Spesielt for barn, som typisk ikke har sin egen TV.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (9 minutter siden):

Nettopp dette (hastverksarbeidet) tar han opp i artikkelen, og kritiserer Nintendo berettiget for.

De gjør det beste ut av situasjonen. 

JornHansen skrev (21 minutter siden):

Det er et lite håp o at spillene som vise i april er skikkelig mindblowing, men jeg lurer veldig på pris og hva som gjør at menigmann skal velge denne konsollen fremfor Switch 1, Playstation 5 eller Series X/S. 

Synes godt du kan utdype det en del. Hva forventer du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (33 minutter siden):

De gjør det beste ut av situasjonen. 

Synes godt du kan utdype det en del. Hva forventer du? 

Jeg hadde forventet enten en solid maskinvareoppgradering eller i det minste noe nytt. Hva med en dock som faktisk kunne kjørt spillene på linje med en Series S? Men nå vet vi jo ikke hvilken maskinvare vi får her, men slik jeg kjenner Nintendo så er det nesten garantert at det blir "too little, too late".

EDIT: Ah...Nå skjønner jeg. Hva forventer jeg av spillene? For å være ærlig så har Nintendo skuffet meg siden Wii U, så forventningene er veldig lave. Hvis jeg hadde fått drømmene oppfylt så hadde vi fått et Metroid med ray tracing. Mario Kart med dynamisk vær. Zelda med samme grafiske stil men 60 fps og ray tracing. Jeg kan fortsette men du skjønner sikkert hva jeg vil frem til? Det er blank løgn at disse tingene ikke betyr noe for innlevelse og spillglede. Ett av mine beste spillminner er å entre fortet i begynnelsen av The Wind Waker og snike meg rundt fiendene mens skyggene danset rundt de cel-shadede veggene. Det handlet mye om at Gamecube var en svært kapabel maskin og det var få ting som så så pent ut i bevegelse på den tiden. Nå skal jeg liksom være fornøyd med at spillene ser ut som HD versjoner av ting som kunne vært laget på Wii.

Jeg kjøper det ikke.

Endret av JornHansen
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (30 minutter siden):

Ser på dette som en liten tease/forhåndsvisning for fansen og de mest ivrige, ikke som en tradisjonell avduking.

Lanseringen til våren og tilhørende kampanje blir noe helt annet.

Helt enig. Om vi setter det litt i perspektiv, uten fanboy brillene, ser vi at teaseren allerede har nådd ut til 17 millioner seere mens Wii U traileren har 14 millioner visninger i dag etter over 13 år! Merkevaren i seg selv anslår jeg å være rundt 10x større/sterkere i dag tipper jeg, bare etter suksessen til Switch. Ta det helt med ro folkens, Nintendo har kontroll, og de gjør det lurt i å bygge opp hypen i steden for å legge alle korta på bordet med en gang. Nå har vi noe å se fram til! 😉🕹️👊

• Liker 2
Lenke til kommentar

De kunne fint lagd en video i stil med switch 1 eller ps5, series x. Dette de kom med her hadde lav kvalitet.

Selv om de hadde hastverk så kunne de laget noe langt bedre ved å bare vise gamle switch spill slik Xbox gjorde.

Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

De kunne fint lagd en video i stil med switch 1 eller ps5, series x. Dette de kom med her hadde lav kvalitet.

Selv om de hadde hastverk så kunne de laget noe langt bedre ved å bare vise gamle switch spill slik Xbox gjorde.

«Hastverk»?? 🤔

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:

Du glømmer jo delen der de ifjor før juletider sa at de kommer med en ny konsoll neste år uten noen info. Min følelse nå er at det er ingen grunn til å kjøpe en 2ern, spesielt hvis de kommer med enda et zelda spill som handler om å plukke blomster.
Lenke til kommentar
svenka skrev:
Snikpellik skrev (30 minutter siden):

Ser på dette som en liten tease/forhåndsvisning for fansen og de mest ivrige, ikke som en tradisjonell avduking.

Lanseringen til våren og tilhørende kampanje blir noe helt annet.

Helt enig. Om vi setter det litt i perspektiv, uten fanboy brillene, ser vi at teaseren allerede har nådd ut til 17 millioner seere mens Wii U traileren har 14 millioner visninger i dag etter over 13 år! Merkevaren i seg selv anslår jeg å være rundt 10x større/sterkere i dag tipper jeg, bare etter suksessen til Switch. Ta det helt med ro folkens, Nintendo har kontroll, og de gjør det lurt i å bygge opp hypen i steden for å legge alle korta på bordet med en gang. Nå har vi noe å se fram til! 😉🕹️👊

Enig at videoen fikk lite hype, men hvorfor er merkevaren 10x større? Wii U kom rett etter Wii som solgte nesten like mange konsoller som switch.
Lenke til kommentar
Gavekort skrev:
JornHansen skrev (12 minutter siden):

men jeg lurer veldig på pris og hva som gjør at menigmann skal velge denne konsollen fremfor Switch 1, Playstation 5 eller Series X/S. 

Svaret her er jo lett... Portabilitet.

Spesielt for barn, som typisk ikke har sin egen TV.

Ser du tok bold tekst på ps5 og xbox men switch 1 er fortsatt et bedre alternativ da.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...