Orion666 Skrevet søndag kl 00:16 Del Skrevet søndag kl 00:16 GP950mAh skrev (1 time siden): Det vil måtte skje over lang tid uansett, så amerikanske bedrifter vil ha mer enn nok tid til å klare å tilpasse seg og investere og fornye seg slik at de kan klare seg uten ulovlige innvandere på slavelønn. Her gir du meg rett. Dessuten: Jeff Bezos og de andre som finansierer Trump VIL IKKE ha de illegale innvandrerne ut. De illegale innvandrerne er en stor del av grunnen til at de er så rike at de kan kjøpe en president. GP950mAh skrev (1 time siden): Trump kan ikke stille til valg igjen, så han trenger ikke bry seg om det. Ta det for gitt at Trump selv vil peke ut sin etterfølger, så han trenger likefullt å være en populær president. 1 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet søndag kl 00:28 Del Skrevet søndag kl 00:28 Orion666 skrev (10 minutter siden): Her gir du meg rett. Dessuten: Jeff Bezos og de andre som finansierer Trump VIL IKKE ha de illegale innvandrerne ut. De illegale innvandrerne er en stor del av grunnen til at de er så rike at de kan kjøpe en president. Nei. Deres mening betyr heller ingenting for Trump, han skal uansett ikk stille til gjenvalg. Orion666 skrev (11 minutter siden): Ta det for gitt at Trump selv vil peke ut sin etterfølger, så han trenger likefullt å være en populær president. Det er det republikanske partiet som velger hvem de vil ha som sin kandidat ved neste valg, ikke Trump. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet søndag kl 01:13 Del Skrevet søndag kl 01:13 (endret) 2 hours ago, Joeal88 said: Altså, du forstår bare ikke. Hvis en pilot får advarsel etter advarsel om at hans fly er på kollisjonskurs med et annet objekt på 20000 ft, men at denne piloten tenker da bare "Ah, dette går så fint att det".. og fortsetter på samme kurs frem til det smeller. Slik kan man oppsummere A/S Norge og Europa forøvrig under de siste 30-40 åra. Da høres det ut som om det var veldig bra før det kræsjer. Hva vil du si det var 30, 40 år før det kræsjet i forhold til metaforen din? Hva var det som var bra med Norge akkurat da som vi har manglet etter kræsjet? Hvis du vil bare være en npc eller en bot så er det greit det, men jeg skulle ønske du sa det du mente istedenfor å drive med dogwhistles Endret søndag kl 01:21 av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 06:17 Del Skrevet søndag kl 06:17 GP950mAh skrev (5 timer siden): Nei. Deres mening betyr heller ingenting for Trump, han skal uansett ikk stille til gjenvalg. Det er det republikanske partiet som velger hvem de vil ha som sin kandidat ved neste valg, ikke Trump. Du forstår visst ikke hvordan amerikansk politikk, det republikanske partiet og Donald Trump virker. Vel, de neste fire årene har du muligheten til å lære. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet søndag kl 06:29 Del Skrevet søndag kl 06:29 (endret) 12 minutes ago, Orion666 said: Vel, de neste fire årene har du muligheten til å lære. Det kunne bli morsomt dersom Trump fikk Nobels fredspris for hva han *gjorde* - og Obama fikk fredsprisen for hva han *sa* 🙂 Og tenk deg Mette Marit danse med Trump... Endret søndag kl 06:31 av lada1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 06:31 Del Skrevet søndag kl 06:31 lada1 skrev (Akkurat nå): Det kunne bli morsomt dersom Trump fikk Nobels fredspris for hva han *gjorde* - og Obama fikk fredsprisen for hva han sa 🙂 Det ville vært fantastisk om Trump utførte noe som ville gjort ham til en n verdig mottaker av Nobels fredspris. Jeg tror alle er enig i det. Det samme gjelder jo strengt tatt alle statsledere. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet søndag kl 06:35 Del Skrevet søndag kl 06:35 (endret) 3 minutes ago, Orion666 said: Det ville vært fantastisk om Trump utførte noe som ville gjort ham til en n verdig mottaker av Nobels fredspris. Jeg tror alle er enig i det. Det samme gjelder jo strengt tatt alle statsledere. Selvsagt. Men angående Trump ville det også blir morsomt og politisk forvirrende. Endret søndag kl 06:35 av lada1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 06:59 Del Skrevet søndag kl 06:59 lada1 skrev (24 minutter siden): Selvsagt. Men angående Trump ville det også blir morsomt og politisk forvirrende. Nobels fredspris er ikke en humorpris. 1 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet søndag kl 07:07 Del Skrevet søndag kl 07:07 7 minutes ago, Orion666 said: Nobels fredspris er ikke en humorpris. Den fungerte slik for mag da Obama fikk den. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 09:16 Del Skrevet søndag kl 09:16 Trump-fans har donert flere milliarder dollar til Trump: https://www.cbsnews.com/news/trump-launches-own-meme-coin-cryptocurrency/ 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet søndag kl 09:32 Del Skrevet søndag kl 09:32 Red Frostraven skrev (11 timer siden): Sammenligningen er nå kommet til rundt 1937 -- 4 år etter det feilede kuppforsøket. Ingen sammenligner ham med Hitler i 1939 eller 1940-1945, men 1928 og utover, absolutt. De eneste store ulikhetene er at han har mindre kontroll på de høyreekstreme brunskjortene sine, og at flere av dem er på propaganda-siden, og betydelig færre på terror- og politisk vold siden. Trump er også betydelig latere og mindre engasjert, som demper trusselen fordi han ser Fox News 7 timer dagen, i tillegg til at USA ikke er i en like stor økonomisk krise. Hvis det å koke bort vann slik at bare essensen ligger igjen er å vanne det ut, så ja. Men det er mer som å destillere for å se hva som skjuler seg i grumset, enn å vanne ut. Vi kommer stadig nærmere å se hvor farlig Trump er om han får viljen sin, og ser en stadig farligere retorikk. https://www.pbs.org/newshour/show/how-trumps-rhetoric-compares-to-historic-fascist-language Om han ikke ønsker å utøve vold mot sine motstandere og å starte krig og okkupere land, så kunne han når som helst latt være å si og implisere at det er hva han ønsker og konspirere mot det utfallet. ... Å sammenligne han med en lat Hitler anno 1937 er jo veldig spesifikk. Hvorfor ikke med Stalin anno 1936 eller noe slikt? Jeg liker ikke Trump selv, men tror det blir feil å sammeligne han med Hitler uansett årgang. De som sammeligner han med Hitler, som oftest hater Trump, men har ingen konstrultiv kritikk å komme med, så de bare spyr ut; Trump er Hitler! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 09:35 Del Skrevet søndag kl 09:35 (endret) Mr.Duklain skrev (4 minutter siden): Å sammenligne han med en lat Hitler anno 1937 er jo veldig spesifikk. Hvorfor ikke med Stalin anno 1936 eller noe slikt? Jeg liker ikke Trump selv, men tror det blir feil å sammeligne han med Hitler uansett årgang. De som sammeligner han med Hitler, som oftest hater Trump, men har ingen konstrultiv kritikk å komme med, så de bare spyr ut; Trump er Hitler! Jeg deler dette opp i mange enkle spørsmål. Hva vet du og mener du om kuppforsøket til Trump? Endret søndag kl 09:36 av Red Frostraven 3 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet søndag kl 09:48 Del Skrevet søndag kl 09:48 Nei, Norge trenger ikke en kriminell politiker/statsminister. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet søndag kl 09:54 Del Skrevet søndag kl 09:54 Red Frostraven skrev (15 minutter siden): Jeg deler dette opp i mange enkle spørsmål. Hva vet du og mener du om kuppforsøket til Trump? Har han blitt dømt for å lede et kuppforsøk? Jeg støttet ikke at en gjeng fanatikere stormet kongressbyggningen, og Trump kunne ha håndert det bedre. Jeg vet ikke om bevis for at han isenesatte eller hadde kjennskap til at det kom til å skje. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 10:08 Del Skrevet søndag kl 10:08 Mr.Duklain skrev (12 minutter siden): Har han blitt dømt for å lede et kuppforsøk? Er Hitler blitt dømt for å storme og brenne Riksdagen? Ser du? Enda en spesifikk likhet. 1 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet søndag kl 10:13 Del Skrevet søndag kl 10:13 (endret) Orion666 skrev (12 minutter siden): Er Hitler blitt dømt for å storme og brenne Riksdagen? Ser du? Enda en spesifikk likhet. Er nok ikke den hendelsen Red sikter til. Han refrere til Ølhallkuppet i Munchen, der Hitler ble dømt og fengslet. Endret søndag kl 10:20 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 10:13 Del Skrevet søndag kl 10:13 (endret) Mr.Duklain skrev (Akkurat nå): Er nok ikkke den hendelsen Red sikter til. Han refrere til Ølhallkuppet i Munchen, der Hitler ble dømt og fengslet. True. Men Riksdagen er relevant. Endret søndag kl 10:14 av Orion666 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet søndag kl 11:24 Del Skrevet søndag kl 11:24 Orion666 skrev (5 timer siden): Du forstår visst ikke hvordan amerikansk politikk, det republikanske partiet og Donald Trump virker. Vel, de neste fire årene har du muligheten til å lære. Jeg forstår dette godt, men du skjønner åpenbart ikke hvordan partidemokrati fungerer Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 11:43 Del Skrevet søndag kl 11:43 (endret) Mr.Duklain skrev (1 time siden): Har han blitt dømt for å lede et kuppforsøk? Jeg støttet ikke at en gjeng fanatikere stormet kongressbyggningen, og Trump kunne ha håndert det bedre. Jeg vet ikke om bevis for at han isenesatte eller hadde kjennskap til at det kom til å skje. Så. Vet du om plottet med falske valgmenn? Jack Smith sin rapport og hans konklusjoner..? https://apnews.com/article/trump-special-counsel-aileen-cannon-d7be86dad89227f12a6f5aac3433b202 Du vet ikke at Trump sine lakeier koordinerte med Proud Boys og Oath Keepers? https://www.pbs.org/newshour/politics/trump-associates-ties-to-extremists-probed-by-jan-6-panel Det var også relativt tilfeldig at de lot riflene sine ligge den dagen, sannsynligvis ut av frykt fordi Enrique Tarrio ble arrestert dagen før, 5. januar, og Oath Keepers leder har uttalt at han angrer på at de ikke turde ta med halvautomatiske rifler til kongressen den dagen. https://www.nbcnews.com/politics/justice-department/oath-keepers-leader-regretted-not-guns-jan-6-prosecutors-say-seditious-rcna50244 --- ...Dette er dog bare det første alvorlige elementet i sammenligningen. Det er for meg uforståelig at folk er så misinformert eller uinformert om kuppforsøk i USA. Endret søndag kl 11:49 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet søndag kl 12:51 Del Skrevet søndag kl 12:51 (endret) Orion666 skrev (6 timer siden): Du forstår visst ikke hvordan amerikansk politikk, det republikanske partiet og Donald Trump virker. Vel, de neste fire årene har du muligheten til å lære. USA = vestlig kapitalisme, demokrati og frihet. Venstresiden/sentrum kan imidlertid ikke få spydd ut negative karakteristikker nok om våre nærmeste allierte. Det inkluderer også samtlige norske medier. Derimot har de ingen innvendinger mot sosialistiske og muslimske diktatur, tvert i mot går de i bresjen for å slippe inn flest mulig mennesker som hegner om slike verdier. Utrolig nok så forventer disse millitærnekterne umiddelbar inngripen og offer fra amerikanere om deres politiske forbilder skulle true og angripe Norge. SV f.eks. som i alle år har hatt som hjertesak å melde seg ut av NATO snudde ved første lille prøvelse. De setter virkelig ord på begrepet patetisk. Endret søndag kl 12:55 av Neptun1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå