Gå til innhold

Mottok annen kaffemaskin enn bestilt, hvilke rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Bestilte en kaffemaskin fra cdon.no. Orderen skulle leveres fra computersalg.no. Fikk etterhvert bekreftelse og kvittering på kjøp.

Nå i dag fikk jeg pakken og det var en annen maskin som ble levert, jeg bestilte en "De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B" men har fått en "DeLonghi Magnifica Evo ECAM 290.61.SB". En maskin som er lik, men ikke er like "kraftig" som den jeg bestilte.

Dinamica har større kapasitet på bryggeren og kan lage sterkere kaffe.

Ikke den modellen jeg bestilte fra cdon.no. Alle bekreftelser, kvitteringer og ordrebekreftelser jeg har mottatt har spesifisert at det er DINAMICA ECAM 350.55 jeg skulle få levert.

Feil kan skje tenkte jeg, men når jeg skulle gå inn på cdon.no for å klage på orderen ser jeg de har endret orderen min til den maskinen jeg hart fått levert.

Hva skjer?? Har jeg ikke krav på og få det jeg har bestilt? Aldri opplevd noe slikt..

Screenshotfrom2025-01-1720-33-13.thumb.png.81dcd50b856b7fcb1c8e5c136bd1c2c0.png

kaffe2.thumb.jpg.53dbc96465e3ff7b06fd08c272a356c4.jpg

kaffe1.jpg

Endret av FuzzFuet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, Tussi said:

Du har vel den første ordrebekreftelsen på den du egentlig bestilte? Du må ihvertfall klage, og du har vel angrerett også...

Har det og den spesifiserer at jeg har fått bestilt "DINAMICA ECAM 350.55.B.

Det jeg ønsker er å få den maskinen jeg bestilte til den prisen jeg betalte.

Lenke til kommentar

Der er berre å sende inn klage for å få det produktet du har bestilt. 

I dette konkrete tilfellet så er det også eit alternativ å benytte angreretten og heller kjøpe kaffemaskin hos ein annan leverandør. Særleg når det er forsøkt å dekke spora ved å endre dokumentasjonen på kva du har fått så er det nok enklare å angre kjøpet enn det er å skulle bruke tid på å reklamere. 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, The Avatar said:

Der er berre å sende inn klage for å få det produktet du har bestilt. 

I dette konkrete tilfellet så er det også eit alternativ å benytte angreretten og heller kjøpe kaffemaskin hos ein annan leverandør. Særleg når det er forsøkt å dekke spora ved å endre dokumentasjonen på kva du har fått så er det nok enklare å angre kjøpet enn det er å skulle bruke tid på å reklamere. 

Tingen er at nå koster tilsvarende maskin vesentlig mere enn den jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...