Gå til innhold

Hjelp med lønnsutregning

Anbefalte innlegg

Jeg har tabell 9040. Jobber 85% og har 45 500 kr utbetalt med alle tillegg 85%

Hva vil utbetaling med denne tabellen bli i 50%, 55% og 60% stilling?

Må redusere stillingen min under studier,. Men vet ikke hvor mye jeg har råd til 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (13 minutter siden):

Jeg har tabell 9040. Jobber 85% og har 45 500 kr utbetalt med alle tillegg 85%

Hva vil utbetaling med denne tabellen bli i 50%, 55% og 60% stilling?

Må redusere stillingen min under studier,. Men vet ikke hvor mye jeg har råd til 

45 500,- før eller etter skatt ? 😉

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo det synes skatten var høy da 22 500,- ☹️

Nei, jeg har ca 30 000 utbetalt, og jeg tror jeg skal klare meg på 10 000 mindre, men må kutte ut sparing og pt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har ca 30 000 utbetalt, og jeg tror jeg skal klare meg på 10 000 mindre, men må kutte ut sparing og pt

Åja du har 30 000,- utbetalt ja jaja du får prøve du har jo uansett 10 000,- å gjemme bort 😀 å du tenker på Formueskatt ?☹️

Lenke til kommentar

Kanskje du kan prøve å se om du kommer over på annen tabell/prosent ved å endre skattegrunnlaget? Du kan legge inn de nye tallene der på Skatteetatens nettsider, og du får en beregning uten at du nødvendigvis må trykke «Endre»/Send inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
hoodoo skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan prøve å se om du kommer over på annen tabell/prosent ved å endre skattegrunnlaget? Du kan legge inn de nye tallene der på Skatteetatens nettsider, og du får en beregning uten at du nødvendigvis må trykke «Endre»/Send inn.

Ja, jeg må vurdere det... for den tabellen er ift full lønn...

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Åja du har 30 000,- utbetalt ja jaja du får prøve du har jo uansett 10 000,- å gjemme bort 😀 å du tenker på Formueskatt ?☹️

Nei, jeg skal studere 50%, og vet ikke om jeg orker jobbe så mye i tillegg....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Du vil sannsynligvis få en annen tabell ved en mye lavere inntekt. Tilleggene er kanskje heller ikke sammenlignbare i de forskjellige stillingsprosentene. Kommer an på hva tilleggene er. Blir det like mye prosentvis helgejobbing, like mye prosentvis kvelder nå osv? 

Jeg syns det er bedre med prosentvis skattetrekk enn tabell, men det avhenger av om du har en arbeidsgiver eller flere. 

Jeg syns også du bør se på om du har mulighet for å få stipend hos lånekassen uten å ta opp lån, hvis dette blir regnet som høyere eller annen utdanning, altså ikke utdanning på vgs. Stipend er "gratis" penger som ikke skal betales tilbake. Det er også mulig å ta opp lån fra lånekassen, investere / spare dem og betale dem tilbake før pengene skal tilbakebetales. Da har du fått en avkastning på dem. 

En annen ting, etter hva jeg har fått med meg så har du tidligere vært uføretrygdet? Husk at hvis du har fått ettergitt studielån tidligere, så kan du ikke ta utdanning med støtte fra lånekassen før 10 år etter uførheten. Da må du isåfall betale pengene du tidligere har fått ettergitt tilbake. 

Lykke til med utdanningen :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (17 minutter siden):

Du vil sannsynligvis få en annen tabell ved en mye lavere inntekt. Tilleggene er kanskje heller ikke sammenlignbare i de forskjellige stillingsprosentene. Kommer an på hva tilleggene er. Blir det like mye prosentvis helgejobbing, like mye prosentvis kvelder nå osv? 

Jeg syns det er bedre med prosentvis skattetrekk enn tabell, men det avhenger av om du har en arbeidsgiver eller flere. 

Jeg syns også du bør se på om du har mulighet for å få stipend hos lånekassen uten å ta opp lån, hvis dette blir regnet som høyere eller annen utdanning, altså ikke utdanning på vgs. Stipend er "gratis" penger som ikke skal betales tilbake. Det er også mulig å ta opp lån fra lånekassen, investere / spare dem og betale dem tilbake før pengene skal tilbakebetales. Da har du fått en avkastning på dem. 

En annen ting, etter hva jeg har fått med meg så har du tidligere vært uføretrygdet? Husk at hvis du har fått ettergitt studielån tidligere, så kan du ikke ta utdanning med støtte fra lånekassen før 10 år etter uførheten. Da må du isåfall betale pengene du tidligere har fått ettergitt tilbake. 

Lykke til med utdanningen :) 

Takk 😊 jeg fikk ettergitt i 2011 tror jeg... jeg skal undersøke mulighetene for å få stipend... 

Og høre med skatteetaten ift å bytte skattekort når den tid kommer, kanskje det er bedre enn å bytte nå, at jeg da får mer på.deb tiden. Håper jeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...