engavif Skrevet fredag kl 13:27 Del Skrevet fredag kl 13:27 Mange spill har jo dette med at man kan starte på nytt, når man er ferdig med spillet. Er det mange av dere som faktisk gjør det? Og hva er egentlig grunnen for det, er vel ikke så mye nytt med å spille gjennom samme spill igjen? 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet fredag kl 13:39 Del Skrevet fredag kl 13:39 Grunnen er kunstig gjenspillbarhet. Tenker at det kan være en grei nok måte å få mer verdi ut av et spill på, ihvertfall i noen tilfeller. Jeg kan ikke huske sist gang jeg spilte new game +, siden jeg holder meg mest til å spille noen få klassikere. 1 Lenke til kommentar
svenka Skrevet fredag kl 13:39 Del Skrevet fredag kl 13:39 Det er mange spill som har ekstra innhold på New Game+ Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet fredag kl 13:50 Del Skrevet fredag kl 13:50 Jeg liker å spille spill om igjen, og NG+ kan ofte tilby en annerledes måte å gjøre det på. For eksempel på en høyere vanskelighetsgrad, men med alt man unlocka i forrige gjennomspilling. 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet fredag kl 13:52 Del Skrevet fredag kl 13:52 Jeg starter normalt ikke NG+ rett etter første gjennomspilling, men noen måneder etter er det gøy å prøve en annen klasse og oppleve spillet litt annerledes gjennom det. 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet fredag kl 20:23 Del Skrevet fredag kl 20:23 Har hatt mange gode timer med gaming ved ta et gjensyn med spill noen år senere, det er bemerkelsesverdig hvor mye en har glemt eller ikke fått med seg fra første runde. 1 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet fredag kl 20:31 Del Skrevet fredag kl 20:31 ofte er NG+ vanskligere og mer utfordrene Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 20:50 Del Skrevet fredag kl 20:50 (endret) Jeg vil bli best i verden i spillet og få navnet mitt på toppen av rankinglistene på SRC. "New game" hver gang det gjøres en feil som gjør at det ikke lenger er WRP (World Record Pace). Jeg fikk ei brå oppvåkning på 80-tallet. Jeg joinet som Player 2 i et Arcade-spill og han som spilte fra før snudde seg mot meg og sa. "Er du noe god da?" Shit, det var første gangen i det spillet. Kunne ikke det spor. Det gikk ikke lenge før han ristet på hodet og sa. "Man er nødt til å være god." Så gikk han bare. Dilemmaet med arcade er at man ikke blir god av å spille dårlig fordi vanskelighetsgraden går ned når man dør mens den går opp når man spiller uten å dø. Man får ikke særlig trening av at vanskeligheten blir resatt. Men må greie hele spillet uten å dø en eneste gang for å greie å få nok poeng. I noen spill kommer det bare en femtepart så mange fiender hvis man dør og da får man ikke noe særlig med poeng. I de vanskeligste spillene, spiller man både på tid og poeng. Høyest mulige score går ned for hvert sekund man bruker og da er det ikke et sekund å miste. Å få navnet sitt på highscorelista var eneste mulighet for en som ikke var kul eller populær til å få aksept på skolen eller på kjøpesenteret og man kunne til og med få oppmerksomhet av damer. Det gjaldt å sette en highscore så man unngikk å få juling eller bli ranet for sigaretter og lunsjpenger. Hadde du ikke riktige klær, var ikke kjekk eller ikke god i sport, var det bortimot eneste mulighet. Endret fredag kl 22:00 av BadCat 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet fredag kl 21:02 Del Skrevet fredag kl 21:02 (endret) 10 hours ago, Elefantmesteren said: Grunnen er kunstig gjenspillbarhet. Tenker at det kan være en grei nok måte å få mer verdi ut av et spill på, ihvertfall i noen tilfeller. Jeg kan ikke huske sist gang jeg spilte new game +, siden jeg holder meg mest til å spille noen få klassikere. Har heller aldri hoppet på noe new game+ opplegg. Husker dette var en del av Puzzle-adventurespillet FEZ. Dette spillet er ganske avansert bygget opp med masse hemmeligheter man gjerne finner ut av etter hvert fordi man leser om spillet. Tanken er vel at man kan fortsette med alt man har opplevd og oppnådd men samtidig begynne på nytt for å enklere oppnå det som er igjen av innhold. Er sikkert de som synes noe slikt er kjekt å ha mulighet til, men tror nok også mange greit hopper over noe slikt til fordel for et nytt spill. De fleste har en rimelig heavy backlog som vil friste mer. Endret lørdag kl 00:04 av vidor 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 21:12 Del Skrevet fredag kl 21:12 Det er bare å sette i gang. Det er mange av de gamle spillene som fortsetter på høyere vanskelighetsgrad etter at man er ferdig. Super Mario Bros. og Castlevania på NES for eksempel. Men blir aldri ferdig med å spille. En verdensrekord står bare så lenge. Ta en pause og på han igjen. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 21:32 Del Skrevet fredag kl 21:32 (endret) Sjekk ut Kaizo. Terskelen det er kanskje litt høyt for enkelte. Men må ha ganske store ferdigheter for å greie et eneste brett og man må starte på nytt for hver glipp. https://en.wikipedia.org/wiki/Kaizo Sjekk det up på Twitch eller noe. Lavere terskel enn å begynne selv i alle fall. Eller så kan man prøve seg på "Battle Kid" vanskeligste vanskelighetsgrad "Unfair". 1 berøring = Game Over. Rekorden har stått over 6 år og dere geier vel å slå en svenske. Både hukommelsen og muscle memory skal få kjørt seg på brettene og bossene i det spillet. Det er bare å sette inn gang. Så kan du poste her hvor langt du kommet om et år. Eller så har man Action RPG eller til og med World of Warcraft med en permanent død. Det er noe for alle av som vil ha ei utfordring til å spille på nytt. Naxxramas-raid med permanent død, noen? Er du villig til å satse flere måneder med grinding og utstyrssanking på et raid i Naxx? Å øke vanskelighetsgraden gjør det interessant å fortsette. Selv i fotball rykker man opp når man vinner en divisjon, ellers blir det meningsløst. Endret fredag kl 21:58 av BadCat 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet fredag kl 22:14 Del Skrevet fredag kl 22:14 Jeg skjønner jeg er barn av en annen tid. For meg er det ikke noe unaturlig med å spille gjennom et spill flere ganger, akkurat som at man leser en bok flere ganger eller ser en film flere ganger. Da jeg vokste opp fikk vi kloa i kanskje 1-2 spill i året, og de spilte vi til vi hørte musikken i søvne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært gjennom f.eks. Sonic the Hedgehog til Sega Mega Drive. Og, jeg spiller det fortsatt! Dette med at spillene blir litt vanskeligere på senere runder er jeg litt delt til. For folk med utprega konkurransegen er det sikkert kult. For meg, som bare spiller for å slappe av og ha det gøy, så kan jeg like gjerne trykke 'reset' for å nullstille og slippe den ekstra utfordringen. Det er noe "zen" over å suse gjennom baner uten å tenke så mye. 1 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet mandag kl 09:52 Del Skrevet mandag kl 09:52 Det har nok mye med tilgjengelighet å gjøre. Prismessig i dag får en jo kastet ting etter seg til over 90% rabatt som tidvis har fantastisk kvalitet. Dette var ikke en greie i manges barndom med svært dyre konsoll-spill. De heldige på den tiden hadde enten rike foreldre eller en vennekrets som byttet spill seg imellom på hjemmedatamaskiner som C64 og Amiga 500 f.eks. Husker det var enkelte som kom med lister i barneskolegården hvor man kunne plukke ut spill fra en liste, og så plukket man ut hva de skulle kopiere over på kassett. Viser du et barn en kassett i dag ser de fleste rart på deg og spør hva det er for noe. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet mandag kl 09:58 Del Skrevet mandag kl 09:58 Jeg har runda Elden Ring 2 ganger på new game, og gleder meg til NG+ om et års tid. Holder på med NG+ på Horizon ultra hard for å se hvordan det er. Synes det er en god ting på gode spill, men mange spill har ikke kvalitet til at man gidder mer enn en runde. 1 Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Fatal Frame seriene har NG+ på alle så vidt jeg vet. Er ikke sikker på FF1 men FF2 og oppover så. Det er noe ekstra content der. Kostymer,mission mode og annet. Ser ikke problemet med NG+. Hvis man vil gjøre noe perfekt uten ''help'' så er det vel bedre og gå uten NG+. Det er vel alt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2 minutter siden Del Skrevet 2 minutter siden Det var meir aktuelt i mine yngre år då det ikkje var like stort utval av spel, samt at eg ikkje hadde inntekt, så eit spel måtte tynast. Nye spel fekk me stort sett til bursdager eller jul. Dei var ikkje så mange spel som hadde definert NG+ på den tida, men eg har ikkje tal på kor mange ganger eg har runda kampanjen til Red Alert 2. Rayman på PS1. Super Mario Bros. 1-3 på NES. Half-Life 2 og GTA på PC. LOTR-spel på PS2. Berre demoane til Worms 2 og GTA 1 har eg sikkert fleire timar med enn dei fleste andre spel eg har runda. Mange av spela eg likte den gang hadde spelmoduser i tillegg til kampanjen, som Age of Empires, Warcraft 2, Red Alert, Heroes of Might And Magic, Worms 2. Då kunne du spele nye rundar i litt ulike settinger så lenge du orka. Dei siste ti åra har det blitt mindre tid til spel, og det å spele eit spel på nytt er ikkje høgt prioritert. Eg kunne fint spelt gode spel på nytt, men det tar tid og om eg skal spele noko så vil eg heller prøve andre spel enn å gjenoppleve dei same, sjølv om enkelte endrar litt på ting i NG+. Bloodborne og Wings of Vi måtte eg runde to ganger, men det skjer nok ikkje med Elden Ring eller Hollow Knight, sjølv om begge er knallgode spel. Hadde eg hatt uendeleg med tid på jorda så hadde eg lett gjort det. Det er billegare å spele eit spel om igjen enn å kjøpe nye, men det er drøssevis med spel bakover i tid som eg kan kjøpe til ein rimeleg penge på Steam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå