Gå til innhold

Problemer med Maxtor DV5000 firewire disk

Anbefalte innlegg

Som topic sier, jeg har problemer med en Maxtor DV5000 160GB ekstern firewire disk.

Etter å ha installert AVG fra Grisoft, så begynte den å oppføre seg rart. Om det er en sammenheng et jeg ikke, men det var ihvertfall det siste jeg gjorde med maskinen før den klikka.

En masse av filene på harddisken er ødelagt. De har fått endra navn, noen filer heter bare ( , eller !! .....

Jeg har nå fåt kopiert ut en masse av filene, men ca 40GB er fortsatt ikke fikset, pga av dette.

Prøver å kjøre Scandisk, men får bare beskjed om at det ikke er nok minne til denne jobben. Det fungere fint å scanne en vanlig intern disk.

Så, er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre, eventuelt hvilke programmer jeg kan bruke for å prøve å redde data? Det bør helst være fullverdige gratisprogram, men andreforslag tas imot med takk, det også.

Oh, ja, kjører Win98.

Edit:

Kan vel nevne at jeg også har prøvd å kjøre en FDISK /MBR, men da fikk jeg bare melding om at "No fixed disk present".....

Endret av Eddie123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd med chkdsk, men det var en god ide.

Har lagt inn Norton Utilities, og den har nå tygd seg gjennom disken, og klart å gjenskape mesteparten av filene mine. Det var en masse lost clusters, og feil i allocation table, og FAT mismatch, men nå ser det ut som om det meste som kan berges er rettet opp. Skal kjøre en grundig overflate-test på disken når jeg har fått kopiert ut alt som er igjen på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...