leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Tussi skrev (10 minutter siden): Og.medisinutdeling krever kurs,.fordi tvang er ulovlig. Å knuse depottabletter kan ved store doser bli fatalt, etc etc. For ikke å snakke om hvis feil pasient får medisiner. Jeg har medisinkurs selv, så jeg vet dette. (har hatt fast helgestilling i helsevesenet) Endret 4 timer siden av leticia parentes 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Tastaturkriger skrev (18 timer siden): Vi drukner i gamlinger og helse er en kjempeutgift på statsbudsjettet. De fleste av oss som skriver her er over vernepliktig alder og ville ikke blitt kalt inn til en avtjeningsplikt, så egostisk så gir dette mening, minst like mye mening som verneplikten. Moralske vyer har ikke forhindret verneplikten, men så veldig redde for krig er vi ikke, med budsjettet vi gir forsvaret. Vi burde være veldig redde for de eksploderende kostnadene, og for å svømme rundt i vår egen avføring på sykehjem. En avtjeningsplikt vil bli en institusjon som de unge vanskelig får forandret. Evt kunne vi som er eldre nå, innført særregler for hvor mange som må være mot, for å avskaffe den. Jeg foreslår at vi tar fra de med dårlige karakterer fra videregående under en viss grense, for alle studiespesialiseringer. Vi bruker de presumptivt dummeste, som presumptivt tjener minst. Da taper vi mindre skatteinntekter på at de kaster bort et år av livet sitt på å tørke ræv, servere mat, dele ut medisiner, bære søppel osv. Så kan sykepleierene bruke tid på viktigere helseoppgaver. Som å skrive PLO-meldinger. Du snakker om slavearbeid? Må vi ta de med dårligst karakterer, kan vi ikke heller bare bruke jøder? Eller muslimer? De kan bo i teilt leire utenfor gamlehjemmene, og så kan vi bruke soldater i førstegangstjenesten til å passe på dem. 🙄 4 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Zepticon skrev (Akkurat nå): Du snakker om slavearbeid? Må vi ta de med dårligst karakterer, kan vi ikke heller bare bruke jøder? Eller muslimer? De kan bo i teilt leire utenfor gamlehjemmene, og så kan vi bruke soldater i førstegangstjenesten til å passe på dem. 🙄 Sånne Hitling-stråmenn som er så enkle og dumme, fungerer ikke engang i en muntlig setting. 2 1 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Zepticon skrev (1 minutt siden): Du snakker om slavearbeid? Jeg snakker om en ny verneplikt. I Norge kaller vi ikke dette for slavearbeid. Det er ingen varig slavetilværelse. Det er karakterbyggende og fordelaktig for fellesskapet, dvs de i fellesskapet som er over vernepliktig alder. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Tastaturkriger skrev (1 minutt siden): Sånne Hitling-stråmenn som er så enkle og dumme, fungerer ikke engang i en muntlig setting. Med uttalelser som dette; Sitat Jeg foreslår at vi tar fra de med dårlige karakterer fra videregående under en viss grense, for alle studiespesialiseringer. Vi bruker de presumptivt dummeste, som presumptivt tjener minst. så er det ikke jeg som hitler. Det klarte du fint på egenhånd. Dette er typisk totalitær tankegang, om å tvinge grupper av mennesker til å jobbe basert på ting de ikke kan noe for, som for eksempel IQ, hudfarge, legning, etnisitet, funksjonsnivå, alder osv. 3 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Zepticon skrev (1 minutt siden): Med uttalelser som dette; så er det ikke jeg som hitler. Det klarte du fint på egenhånd. Dette er typisk totalitær tankegang, om å tvinge grupper av mennesker til å jobbe basert på ting de ikke kan noe for, som for eksempel IQ, hudfarge, legning, etnisitet, funksjonsnivå, alder osv. Vi tvinger allerede menn til å bære våpen basert på deres kjønn og alder, og ingen sammenlikner dette med slavearbeid og jødeforfølgelse av den grunn. At du er imot verneplikten i din irrasjonelle ideologiske blindhet synes jeg du kan starte en egen tråd for å diskutere. 1 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tastaturkriger skrev (2 minutter siden): Jeg snakker om en ny verneplikt. I Norge kaller vi ikke dette for slavearbeid. Det er ingen varig slavetilværelse. Det er karakterbyggende og fordelaktig for fellesskapet, dvs de i fellesskapet som er over vernepliktig alder. Verneplikt er fundamentalt forskjellig fra det du snakker om. Det dreier seg om norges evne til å forsvare seg mot en invasjon. Og ikke en invasjon av besteforeldre med gikt og brukket lårhals. Men greit, vi kan spinne på denne ideen din da. Vi trenger en befolkning trent til krisetider. Dette krever mange forskjellige disipliner i befolkningen. Vi har allerede Forsvaret, og Sivilforsvaret. Vi kan god utvide dette til å inkludere flere nødvendige disipliner. Vi har dette som en påkrevd del for alle 19-åringer. De kan da velge avdeling: - Sanitet (helse, sykehus osv) - Infrastruktur (Veier og strøm) - Produksjon (etablere produksjon av nødvendige varer, krigsøkonomi) - Sivilforsvaret (generell kriseberedskap) - Forsvaret - osv Men dette blir å koste langt mer enn det koster å faktisk drifte norsk helsevesen ansvarlig, med bærekraftig arbeideidspress, god nok bemanning og mål om å ha nok ansatte til å ikke trenge vikarer. 2 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tastaturkriger skrev (6 minutter siden): Vi tvinger allerede menn til å bære våpen basert på deres kjønn og alder, og ingen sammenlikner dette med slavearbeid og jødeforfølgelse av den grunn. At du er imot verneplikten i din irrasjonelle ideologiske blindhet synes jeg du kan starte en egen tråd for å diskutere. Jeg er ikke imot verneplikten. Men jeg er for å gjøre den kjønnsnøytral. Ukraina har vist at det er god plass til kvinner i krig. Det du snakker om er IKKE verneplikt, det er slavearbeid som staten tvinger folk til å gjøre fordi staten ikke ønsker å betale folk full lønn for å gjøre samme oppgaver. Det er fundamentalt forskjellig fra vår forsvarsevne i krig. 1 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 17 minutes ago, Tastaturkriger said: Vi tvinger allerede menn til å bære våpen basert på deres kjønn og alder, og ingen sammenlikner dette med slavearbeid og jødeforfølgelse av den grunn. At du er imot verneplikten i din irrasjonelle ideologiske blindhet synes jeg du kan starte en egen tråd for å diskutere. Kvifor skal vi ikkje innføre planøkonomi i utdanningssystemet? Det vil jo vere endå meir effektivt. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tastaturkriger skrev (19 timer siden): Jeg foreslår at vi tar fra de med dårlige karakterer fra videregående under en viss grense, for alle studiespesialiseringer. Vi bruker de presumptivt dummeste, som presumptivt tjener minst. Du er en ekte altruist som setter deg selv i første rekke av de som skal avtjene. Respekt!🫡 1 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Zepticon skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke imot verneplikten. Men jeg er for å gjøre den kjønnsnøytral. Ukraina har vist at det er god plass til kvinner i krig. Den ER kjønnsnøytral. Velkommen til 2025. 4 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tastaturkriger skrev (31 minutter siden): Vi tvinger allerede menn til å bære våpen basert på deres kjønn og alder, Kvinner har også verneplikt. Er du overhodet ikke informert? 4 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Orion666 skrev (44 minutter siden): Du er en ekte altruist som setter deg selv i første rekke av de som skal avtjene. Respekt!🫡 Orion666 skrev (41 minutter siden): Kvinner har også verneplikt. Er du overhodet ikke informert? Hehe, du er godt i gang her 😄👍 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Zepticon skrev (2 timer siden): Det du snakker om er IKKE verneplikt, det er slavearbeid som staten tvinger folk til å gjøre fordi staten ikke ønsker å betale folk full lønn for å gjøre samme oppgaver. Det er fundamentalt forskjellig fra vår forsvarsevne i krig. Du skiller på motivasjon hos en personifisert stat. Hva som er summen av intensjonene til de som sørger for en ordning, tviler jeg på at du kan ha oversikt over. Tjeneste i forsvar og helsevesen er begge deler essensielt. Hva som er full lønn er heller ikke definert, lønn dannes i et marked. Igjen; vi sitter kun igjen med at du liker verneplikt, men ikke tjenesteplikt i helsevesenet. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Det viktigste misses da, er disse "dumme" folkene egnet til å gjøre denne jobben? Klart, det krever ikke mye å tørke noen bak, såfremt du ikke er veldig frein på lukt å inntrykk. Men det er en taushetsplikt som skal overholdes. Man må også ha empati. Hva om alle de "dumme" folka har rulleblad? Mange fallgruver. Endret 1 time siden av Duriello Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 1 minutt siden Forfatter Del Skrevet 1 minutt siden Duriello skrev (1 time siden): Det viktigste misses da, er disse "dumme" folkene egnet til å gjøre denne jobben? Klart, det krever ikke mye å tørke noen bak, såfremt du ikke er veldig frein på lukt å inntrykk. Men det er en taushetsplikt som skal overholdes. Man må også ha empati. Hva om alle de "dumme" folka har rulleblad? Mange fallgruver. Militæret klarer å skille ut de som ikke bør bære våpen, og helsevesenet bør klare å skille ut de som ikke bør være nær gamle. Det går også an å skille ut de som skal gjøre de mer empati-trengende jobbene, fra jobber som krever mindre forståelse for menneskelige behov og følelser. Det er ikke så jævla høy forståelse som trengs for å servere brødskiver, vaske kjøkken, bære ut søpla osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå