Gjest 9fb01...c43 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hvorfor er det slik at det er så lang ventetid på å svar på søknad om dagpenger, aap eller sosialstønad? Jeg har jobba i årevis og betaler skatt. Vi her i Norge betaler skatt for å ha nav å falle tilbake på når vi blir uten jobb eller blir syke. Jeg har forklart nav at jeg sykemeldte meg og sa opp jobben på grunn av psykisk belastende arbeidsmiljø som gjorde at jeg ble utbrent. Men at jeg ikke kom til å komme meg fort på bena igjen og bli klar til ny jobb og at jeg søker aktivt. Jeg sendte inn søknad om dagpenger og fikk legen min til å dokumentere ovenfor Nav hvorfor jeg sa opp jobben for å slippe karantene på dagpenger. Men jeg fikk avslag fordi jeg har vært sykemeldt og man kan ikke motta dagpenger når man er sykemeldt. Det skjønner jeg og men jeg søkte jo i god tid for at dagpenger skal tre i kraft når jeg mister sykepengene hvis jeg ikke rekker å få ny jobb siden nav bruker flere uker og måneder på å behandle og godta. Hvis jeg nå må søke på nytt så tar det vel hundre år før det blir innvilget. Nå skal jeg få noe som heter friskmelding for arbeidsformidling i 12 uker. Så hvis jeg ikke får jobb innen de 12 ukene så må jeg søke om aap eller dagpenger på nytt etter det og kanskje vente lenge og bruke av sparekontoen. Hvorfor skal nav være så vanskelig? De sier jeg kan søke om sosialhjelp eller nødhjelp men da må man vel bruke opp sparekonto før man får noe? Jeg har sparepenger men synes det er kjipt å måtte bruke av de. Får man etterbetalt for den tiden man venter? Jeg har hatt aap for mange år siden så jeg husker ikke hvordan det var Anonymous poster hash: 9fb01...c43 Lenke til kommentar
Gjest 1aaaa...fd8 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 4 minutes ago, Guest 9fb01...c43 said: Hvorfor er det slik at det er så lang ventetid på å svar på søknad om dagpenger, aap eller sosialstønad? Jeg har jobba i årevis og betaler skatt. Vi her i Norge betaler skatt for å ha nav å falle tilbake på når vi blir uten jobb eller blir syke. Jeg har forklart nav at jeg sykemeldte meg og sa opp jobben på grunn av psykisk belastende arbeidsmiljø som gjorde at jeg ble utbrent. Men at jeg ikke kom til å komme meg fort på bena igjen og bli klar til ny jobb og at jeg søker aktivt. Anonymous poster hash: 9fb01...c43 Hvorfor sa du opp i stedet for å være sykemeldt før ting var i boks med NAV? Anonymous poster hash: 1aaaa...fd8 Lenke til kommentar
Gjest 9fb01...c43 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Gjest 1aaaa...fd8 skrev (9 minutter siden): Hvorfor sa du opp i stedet for å være sykemeldt før ting var i boks med NAV? Anonymous poster hash: 1aaaa...fd8 Hæ?? Anonymous poster hash: 9fb01...c43 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå