svenka Skrevet torsdag kl 22:01 Del Skrevet torsdag kl 22:01 JornHansen skrev (13 minutter siden): Denne må koste under 4000 og være minst like kraftig som en PS4 pro for at jeg skal gidde. Ellers så venter jeg på billigsalg på Switch 1. Sykt lei av at Nintendo gir ut svak hardware og at folk forsvarer det. Nintendo var best da de fortsatt var på høyden i grafikk. NES, SNES, N64 og Gamecube. Det var de mini-dvd spillene som fucka opp GameCube. Egentlig var det et trygt og godt sjakk trekk av Nintendo. De såg jo hvordan det gjekk med Dreamcast (piratkopiering). I tillegg førte mindre CD’er til kortere lastetid siden laseren har da smalere areal til å innhente data. Men Nintendo hadde egentlig allerede tapt den konsoll krigen siden PS2 var 1 år tidligere på markedet og attpåtil kunne kjøre DVD’er! Gamecube «måtte» gjøre noe annerledes, kansje en nisje å regne som. Lenke til kommentar
Concker Skrevet torsdag kl 22:49 Del Skrevet torsdag kl 22:49 kilik skrev: Switch 1 (uten OLED) koster nesten 4000 kr. i Norge, så tipper prisen jekkes opp til 5000-6500 kr. Noe som tilsier at prisen kommer til å bli alt for høy for hva man faktisk får. 6000kr kan også (riktig nok på et lite tilbud) kjøpe en rog ally som gjør langt mye mer om man absolutt skal ha portabel. Eller en Xbox/PS5 om man sammenligner mot konsoll. Joda jeg koste meg mye med Odyssey, men har aldri vært noe zelda fan (Immortals Fenyx) gjør det samme, bare langt bedre. Og mario kart er heller ikke noe "Must have" i seg selv. Øvrige Mario spill på switch (1) er heller langt ifra banebrytene.. mye av det samme som vi så på wii u. Smash Bros? Sett bort ifra kjente karakterer ifra Nintendo universet så finner man svært mye annet i denne kategorien også. Hvilke andre store eksklusive titler på switch fikk vi egentlig? Ikke veldig mye å hoppe i taket for. Kunne likså godt blitt lansert en switch 2, helt uten skjerm til en svært gunstig pris så kunne jeg muligens vurdert det. Å betale "premium" for Nintendo karakterer på et svært begrenset antall spill vil bli for de få dedikerte. Men dette har jo Nintendo spesialisert seg på.. dessverre. Ser man på mengden svært enkle spill, gjerne imot hva som er "inn" på barnetv fronten som selges til 600kr stykket er det nesten flaut.. 1 Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet torsdag kl 23:12 Del Skrevet torsdag kl 23:12 Gavekort skrev (1 time siden): Billig, kraftig og portabel? Kan den lage meg en sandwich også? Det rareste med Switch suksessen er alle som snakker om at den er portabel. Kontrollene er horrible i håndholdt modus og jeg har sett 1 (EN) person i offentligheten med en Switch på et tog en gang. Her er det to ting som overrasker 1. at folk er for flaue til å game Nintendo offentlig (pyser!) 2. At man ofrer penger og ytelse for å ha en håndholdt skjerm slik at man kan ligge under dyna og spille. Damn! Har ikke folk sofa eller stressless? 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet i går, 00:31 Del Skrevet i går, 00:31 (endret) Jeg gav opp å håpe på en stasjonær Switch. Det kom en håndholdt som ikke switcher så ga kunne de ha gitt oss en stasjonær som ikke switcher også. Gimmicker begynner å gå ut på dato. Pengene som går til docken kunne ha gått til et anstendig chassi. Pengene som går til skjermen kunne ha gått til en bedre egnet eller i det minste høyere klokket brikke og mer lagring. Nei, ta til takke med et leketøy i plast som gjør alt middels bra til nokså dårlig og ingen ting bra. Aller helst lag en proprietær sdkort- og spillkassettleser til PC og lat folk kjøre spillerne på RTX-kort. Det må være lov til å tenke nytt 42 år etter Famicom. Endret i går, 00:37 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet i går, 06:19 Del Skrevet i går, 06:19 JornHansen skrev (7 timer siden): Det rareste med Switch suksessen er alle som snakker om at den er portabel. Kontrollene er horrible i håndholdt modus og jeg har sett 1 (EN) person i offentligheten med en Switch på et tog en gang. Her er det to ting som overrasker 1. at folk er for flaue til å game Nintendo offentlig (pyser!) 2. At man ofrer penger og ytelse for å ha en håndholdt skjerm slik at man kan ligge under dyna og spille. Damn! Har ikke folk sofa eller stressless? At den er portabel betyr ikke at man trenger å spille mens sitter i parken, går tur i fjellet eller står på toppen av et stupetårn. Det betyr at den er lett å ta med seg hvis man skal oppholde seg et annet sted. Og det er nok vanlig. Til punkt nummer 2, ja - å spille «under dyna» eller hvor som helst ellers i huset er for meg og mange uendelig mer praktisk enn å okkupere stua. Jeg spiller nok 98 % håndholdt, og hadde jeg ikke hatt den muligheten hadde jeg antakelig lagt hobbyen på hylla. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 09:13 Del Skrevet i går, 09:13 JornHansen skrev (9 timer siden): Det rareste med Switch suksessen er alle som snakker om at den er portabel. Kontrollene er horrible i håndholdt modus og jeg har sett 1 (EN) person i offentligheten med en Switch på et tog en gang. Her er det to ting som overrasker 1. at folk er for flaue til å game Nintendo offentlig (pyser!) 2. At man ofrer penger og ytelse for å ha en håndholdt skjerm slik at man kan ligge under dyna og spille. Damn! Har ikke folk sofa eller stressless? Kall det hva du vil. Formfaktoren og faktumet at den har et batteri betyr ytelse- og kostkompromisser. 1 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet i går, 10:14 Del Skrevet i går, 10:14 Bananababb skrev (19 timer siden): Ai, skuffende å måtte vente helt til april med å få detaljer om ny funksjonalitet og innmat i selve konsollen. Slik jeg skjønte det, så skal de gi mer detaljer i Februar, men i april så blir det mulig å se den på visse steder, men mulig det jeg husker feil fra i går. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet i går, 10:21 Del Skrevet i går, 10:21 JornHansen skrev (11 timer siden): Det rareste med Switch suksessen er alle som snakker om at den er portabel. Kontrollene er horrible i håndholdt modus og jeg har sett 1 (EN) person i offentligheten med en Switch på et tog en gang. Her er det to ting som overrasker 1. at folk er for flaue til å game Nintendo offentlig (pyser!) 2. At man ofrer penger og ytelse for å ha en håndholdt skjerm slik at man kan ligge under dyna og spille. Damn! Har ikke folk sofa eller stressless? Flere bruker den håndholdt enn i docken. De fleste switcher en del. "According to Nintendo’s latest six-month financial results briefing (via Nintendo Life), there is a lot of new information about how people actually use the Nintendo Switch. As expected, a large number of players swap between both handheld mode and docked somewhat evenly. Interestingly enough, about 30 percent of users play the Switch in handheld mode a majority of the time. In contrast, just under 20 percent of players keep the Switch docked most of the time." It's official: Nintendo Switch owners prefer handheld to docked use https://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-switch-handheld-vs-docked/ 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet i går, 10:50 Del Skrevet i går, 10:50 Snikpellik skrev (27 minutter siden): about 30 percent of users play the Switch in handheld mode a majority of the time. In contrast, just under 20 percent of players keep the Switch docked most of the time." Så 50% bruker den altså like mye i begge modusene. Det er ganske overraskende. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 10:55 Del Skrevet i går, 10:55 Iki skrev: Snikpellik skrev (27 minutter siden): about 30 percent of users play the Switch in handheld mode a majority of the time. In contrast, just under 20 percent of players keep the Switch docked most of the time." Så 50% bruker den altså like mye i begge modusene. Det er ganske overraskende. Er jo mye av poenget med den da, så ser ut hybrid idèen fungerte bra hos mange. Lenke til kommentar
phraze Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Jeg har ventet på dette lenge. For meg var Switch "1" allerede begredelig svak da den kom i 2017, men til tross for det så har jo Nintendo selv fått til underverker med sine spill. (ikke inkludert GameFreak som lager Pokemon, de har jo kjørt crap). Jeg bare håper at Nintendo heller prioriterer 60fps med lavere oppløsning (for eks 1440p) enn 4K.. 1440p ser aldeles nydelig ut på en 4K skjerm med bra oppskalering. 1 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden phraze skrev (29 minutter siden): Jeg bare håper at Nintendo heller prioriterer 60fps med lavere oppløsning (for eks 1440p) enn 4K.. 1440p ser aldeles nydelig ut på en 4K skjerm med bra oppskalering. Igjen så er det ikke konsollprodusenten Nintendo som velger hva tredjepartsutviklere skal targette. 1 Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden phraze skrev (1 time siden): Jeg har ventet på dette lenge. For meg var Switch "1" allerede begredelig svak da den kom i 2017, men til tross for det så har jo Nintendo selv fått til underverker med sine spill. (ikke inkludert GameFreak som lager Pokemon, de har jo kjørt crap). Jeg bare håper at Nintendo heller prioriterer 60fps med lavere oppløsning (for eks 1440p) enn 4K.. 1440p ser aldeles nydelig ut på en 4K skjerm med bra oppskalering. Hvis det enda blir såpass. Siden Wii kom ut så har Nintendo hatt det med å alltid være "litt for svak" for meg personlig. Jeg trenger ikke at Switch 2 er like kraftig som Series X, men jeg trenger at Metroid Prime 4 ikke bare ser ut som en litt oppskalert utgave av det første spillet Forøvrig kan vi godt snakke om hvor fortreffelige Nintendos egne spill er, det er jeg enig i. Når det kommer til stykket er det allikevel slik at jeg bare kan telle 3 spill som jeg føler jeg har gått glipp av under hele Switch generasjonen. For min del var dette Odyssey, ToTK og Metroid Dread. Hvis jeg tar på meg Nintendo-fan hatten så gikk jeg vel glipp av Pikmin 4 også. Det er uansett latterlig lite first-party must-have for en dyr konsoll med specs fra helvete. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå