Gå til innhold

Ammoniakk (som er giftig) som drivstoff i skip.


Anbefalte innlegg

Ett av påfunnene i det grønne skiftet er å drive skip med gassen ammoniakk. Gassen er klassifisert som giftig og etsende. (Det er den samme gassen du kjenner når du tar av korken på en flaske salmiakk.) Det skjer flere ganger hvert år, at områder må evakueres på grunn av lekkasje av ammoniakk. Jeg antar at de fleste lekkasjene skjer i kjøleanlegg.

Hva mener dere: er det trygt at skip med store mengder ammoniakk i tankene får legge til kai? Og hva med passasjerbåter: vil passasjerene bli utsatt for unødig fare hvis det skjer en lekkasje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, NorsknRev said:

Hva mener dere: er det trygt at skip med store mengder ammoniakk i tankene får legge til kai? Og hva med passasjerbåter: vil passasjerene bli utsatt for unødig fare hvis det skjer en lekkasje?

Ja, industrien er gode på å handtere farlege kjemikalier. Det er ikkje som om diesel eller LNG er harmlaust heller.

Ammoniakk er ikkje veldig farlig heller, og skipsfarten håndterer i dag LNG, som også må kjølast ned og oppbevarast på termoser, og er farleg ved lekkasjer. T.d. går Fjordline sine fartøy på LNG, og har med seg mange passasjerer.

Det er mange ting som er meir iffy enn ammoniakk som blir sendt rundt på skip og bil i stort omfang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruk av ammoniakk som drivstoff har absolutt nokre utfordringar, det er likevel løysbare utfordringar. Eg er langt meir skeptisk til å bruk av hydrogen som drivstoff då hydrogen er veldig brennbart men samtidig veldig krevande å sikre mot lekkasje ettersom molekyla er så små.

Ammoniakk er langt enklare å handtere. Det er eit giftig stoff men du skal være veldig direkte eksponert før det er spesielt farleg. Ammoniakk lukter så sterkt og så ubehageleg sjølv ved små mengder at det nesten er umogleg å eksponere seg sjølv for farlege mengder.
Det som kan være ein stor fordel med ammoniakk i skip er at det er gode moglegheiter for å ha doble og tripple barrierer ved å ha dette skott. Har ein gasstette skott i maskinrommet så vil sjølv store lekkasjar kunne stengast inne i skipet fram til skipet er evakuert. Utfordringa med ammoniakklekkasjar på landbaserte anlegg er ofte at amoniakkrøyra ligg ubeskytta oppunder eller over taket, slik at dersom det fyrst oppstår ein lekkasje så får gassen spreie seg fritt.
Utfordringa med ammoniakk på kaier medfører heller ikkje så mykje nytt, då det typisk også er ved kaier at ein finn fryseri for fisk som bruker ammoniakk.

Forslaga om å bruke ammoniakk til drivstoff har stort sett vært retta mot transportskip. Det vil heilt sikkert ikkje være cruiseskip som tek i bruk dette drivstoffet fyrst.

Eg deler likevel bekymringa du har med at ein skal være litt tilbakehalden med å ta i bruk alle nye drivstoff. Det sagt så er eg langt meir positiv til slik bruk på skip, tog og generelt i industrien generelt der ein har gode interne rutinar for å både forebygge og aksjonere ved lekkasjar. Vi må for all del ikkje sleppe til ammoniakk som drivstoff i personbilar der det blir nesten heilt tilfeldig om køyretøyet blir vedlikeholdt og kontrollert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...