Trulss Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Leste på Digi at Telia har kjøpt seg opp i Chili. Hva kan dette bety for kundene? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden For meg virker det litt rart at Telia skal være eier i et lavprisselskap, når de allerede har OneCall som sitt lavpristilbud. Her ser jeg at det er duket for intern konkurranse, men jeg har ikke akkurat finlest tilbudene til Chili og OneCall. Hvis de to firmaene klart henvender seg til to forskjellige markeder, så er det kanskje fornuftig. Vi skal ikke se bort fra at Chili legges ned og kundene flyttes til OneCall. Da er det godt å vite at Nicemobil finnes. De er ett av de beste lavprisselskapene vi har. Hvis telefonen din støtter eSim kan du bli kunde dagen etter at du har bestilt. De har veldig bra kundeservice også. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden NorsknRev skrev (27 minutter siden): For meg virker det litt rart at Telia skal være eier i et lavprisselskap, når de allerede har OneCall som sitt lavpristilbud. Her ser jeg at det er duket for intern konkurranse, men jeg har ikke akkurat finlest tilbudene til Chili og OneCall. Hvis de to firmaene klart henvender seg til to forskjellige markeder, så er det kanskje fornuftig. Vi skal ikke se bort fra at Chili legges ned og kundene flyttes til OneCall. Da er det godt å vite at Nicemobil finnes. De er ett av de beste lavprisselskapene vi har. Hvis telefonen din støtter eSim kan du bli kunde dagen etter at du har bestilt. De har veldig bra kundeservice også. Telia skriver selv at de ønsker chili skal satse på mobilt bredbånd og datamengde/forbruk. En annen ting er hva de faktisk gjør. Synes Chili har tilført markedet mye bra gjennom tidene, og at de nå kjøpes opp av Telia ser jeg ikke på som positivt. Er 100% enig i det du skriver om Nice. Bra priser og tilfører markedet noe nytt. Får håpe at Chili nå tilfører markedet noe nytt da alle abonnement er relativt like hverandre om dagen. 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Har hatt Chilli siden de kom med fri data i 2018. Har nå fri data basis til 250kr måneden og har ikke funnet noen som er billigere, så jeg får bare krysse fingrer og tær for at ikke Telia kommer inn og ødelegger alt. 3 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden TheKims skrev (3 timer siden): Har hatt Chilli siden de kom med fri data i 2018. Har nå fri data basis til 250kr måneden og har ikke funnet noen som er billigere, så jeg får bare krysse fingrer og tær for at ikke Telia kommer inn og ødelegger alt. Er ikke det litt å treigeste laget med 3 Mbit? Har vurdert dette selv for å ha til TV på hytta, men har slått det fra meg. Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 8 hours ago, NorsknRev said: Da er det godt å vite at Nicemobil finnes. De er ett av de beste lavprisselskapene vi har. Hvis telefonen din støtter eSim kan du bli kunde dagen etter at du har bestilt. De har veldig bra kundeservice også. Jeg har sett litt på dekningskartet for ice, det frister ikke noe spesielt etter å ha tatt en titt på telenors dekning. Billigste telenor nett er plussmobil, deretter fulgt av saga til en tier mer pr mnd. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Kakkelfant skrev (2 minutter siden): Jeg har sett litt på dekningskartet for ice, det frister ikke noe spesielt etter å ha tatt en titt på telenors dekning. Billigste telenor nett er plussmobil, deretter fulgt av saga til en tier mer pr mnd. Men nå går jo ICE over til å ha Telenordekning der de ikke har dekning selv 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Trulss skrev (4 minutter siden): Er ikke det litt å treigeste laget med 3 Mbit? Har vurdert dette selv for å ha til TV på hytta, men har slått det fra meg. Når jeg brukte mobilen som hotspot, så holdt det til å se 1080P 30fps på Youtube. 60fps begynte å buffre så man er akkurat i grenseland for TV titting vil jeg tro. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden TheKims skrev (Akkurat nå): Når jeg brukte mobilen som hotspot, så holdt det til å se 1080P 30fps på Youtube. 60fps begynte å buffre så man er akkurat i grenseland for TV titting vil jeg tro. Får man faktiske 3 Mbit eller får man bare halve farten som feks. 1.5 Mbit i praksis? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Trulss skrev (2 minutter siden): Får man faktiske 3 Mbit eller får man bare halve farten som feks. 1.5 Mbit i praksis? Du får 3 mbits, flere i familien min har det abonnementet og jeg tok måling på Speedtest-appen på min nevø sin mobil som gikk til 3 mbits hver gang jeg testet. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Trulss skrev (12 minutter siden): Får man faktiske 3 Mbit eller får man bare halve farten som feks. 1.5 Mbit i praksis? De gangene jeg har testet så ligger den på 3Mbit. Edit: Testet akkurat TV2 på mobilen og gikk fint å se selv med 1080P. Ikke noe buffring. Endret 7 timer siden av TheKims 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden TheKims skrev (1 time siden): De gangene jeg har testet så ligger den på 3Mbit. Edit: Testet akkurat TV2 på mobilen og gikk fint å se selv med 1080P. Ikke noe buffring. Hmm, strupet hjemmenettet for moro skyld og det gikk ikke se HD på youtube, men noe 720P innhold gikk greit. NRK i nettleser ble litt utydelig uten at jeg fant ut kvaliteten på sendingen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Trulss skrev (11 minutter siden): Hmm, strupet hjemmenettet for moro skyld og det gikk ikke se HD på youtube, men noe 720P innhold gikk greit. NRK i nettleser ble litt utydelig uten at jeg fant ut kvaliteten på sendingen. Nå har jeg testet med mobilen som hotspot og laptopen spiller av 1080P 60 helt fint. Når jeg skrur på statistikk for nerder i Youtube så er connection speed mellom 3300 og 3500 Kbps, mens på speedtest får jeg kun 3Mbps Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden TheKims skrev (9 minutter siden): Nå har jeg testet med mobilen som hotspot og laptopen spiller av 1080P 60 helt fint. Når jeg skrur på statistikk for nerder i Youtube så er connection speed mellom 3300 og 3500 Kbps, mens på speedtest får jeg kun 3Mbps Ok, takk. Kanskje verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå