Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden obygda skrev (3 minutter siden): Vel. Min arbeidstid skiller seg i praksis ikke noe fra det en direktør eller statsminister har..og har du en slik stilling så er du pr def tilgjengelig 24/7. Selvfølgelig jobber enn ikke 24/7. Men i en stilling der du ikke i stor grad styrer din egen arbeidstid skal du timelønnes. Og som sagt skal en da ha minst 1/7 av tiden som en forventes tilgjengelig eller rundt 1000 timer pr år. Jeg har selv SUS og det er ingen krav til at jeg er tilgjengelig 24/7. Men jeg tar såklart telefonen om det kommer i fra noen i mitt team eller andre stakeholders. Men det er noe jeg velger selv. Ellers justerer jeg når jeg er på jobb og ikke mer eller mindre fritt(innenfor en forsvarlig tid på døgnet). Det høres egentlig ut som din arbeidsgiver driver med mye som ikke faller i god jord ift AML Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Én telefon (kun jobb) dekket av jobben: Ikke privat fordel To telefoner (jobb + privat) dekket av jobben: privat fordel Her bør man vel kreve reelt privat telefon av jobben for at de skal kunne hevde at den har privat fordel. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Simen1 skrev (8 minutter siden): Én telefon (kun jobb) dekket av jobben: Ikke privat fordel To telefoner (jobb + privat) dekket av jobben: privat fordel Her bør man vel kreve reelt privat telefon av jobben for at de skal kunne hevde at den har privat fordel. Joda - det kan jeg sikkert få også om jeg maser på det. Eller jeg bare kjøper en selv - bryr meg katta om pengene her - det er prinsippene som tegner seg og som trolig vil bli verre og verre for de som kommer etter oss som bekymrer. Og jeg er en slik person som lar meg rive med når jeg føler en form for urett - og dersom man sitter der med en jobb telefon (jeg forøvrig ikke kan velge merke på selv) som er så til de grader er tatt kontroll på av arbeidsgiver, og verre ser det bare ut til å bli , - så føles det bare tullete å sitte å betale fordelsskatt til staten på den. Jeg skjønner at ikke alle er moden for å tenke på dette som mobil telefon fra arbeidsgiver som en reell ulempe - men med tid og stunder så tipper jeg flere vil skifte mening. Jeg orker ikke diskutere dette mer - men tror jeg har fått frem mitt poeng her. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 42 minutter siden Del Skrevet 42 minutter siden Hvorfor skaffer du ikke en egen mobil med eget abonnement først som sist? Gir deg jo ingen fordeler at jobben din gir deg det, så hva er det egentlig å tenke så mye på? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå