Gå til innhold

Rockstar har satt ned foten for nok en GTA V-modifikasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Matteren skrev (1 time siden):

Det går sikkert mye dypere enn hva lille meg klarer å se for meg, men jeg forstår ikke hvorfor rockstar slår så hardt ned på slike mods som holder liv i spillminnene til folk. Det er jo bare positivt? Eller?

Mulig jeg tar feil, men det kan være det er samme regler for merkevarer som dette som det er med patenter hvor man er pålagt å forsvare rettighetene. På patenter kan man ende med å miste den dersom man velger å ikke forsvare den.

Lenke til kommentar
alike skrev:
Matteren skrev (1 time siden):

Det går sikkert mye dypere enn hva lille meg klarer å se for meg, men jeg forstår ikke hvorfor rockstar slår så hardt ned på slike mods som holder liv i spillminnene til folk. Det er jo bare positivt? Eller?

Mulig jeg tar feil, men det kan være det er samme regler for merkevarer som dette som det er med patenter hvor man er pålagt å forsvare rettighetene. På patenter kan man ende med å miste den dersom man velger å ikke forsvare den.

Det kan nok godt hende du er inne på noe der
Lenke til kommentar
Matteren skrev (2 timer siden):

De gjør det nok av egen interesse. Det er demmes IP, og jeg kan skjønne at de ikke har lyst å "vanne ut" variansen til spillserien sin.

Lenke til kommentar

At det i det hele tatt er et marked for sånt, og at folk er villige til å lage dette på eget initiativ burde jo fortelle Rockstar at her kan det være mye penger å tjene på å gjøre det ordentlig og offisielt.

Og da snakker jeg ikke om den begredelige "remasteren" som blei gjort av en tredjepart for GTA 3, Vice City og San Andreas.

Jeg burde kanskje ikke si dette på et offentlig fora, men jeg ville vært villig til å betale gode penger for en RDR1 remake med game enginen til RDR2 f.eks. (Sånn som Naughty Dog gjorde med The Last of Us)

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (2 timer siden):

At det i det hele tatt er et marked for sånt, og at folk er villige til å lage dette på eget initiativ burde jo fortelle Rockstar at her kan det være mye penger å tjene på å gjøre det ordentlig og offisielt.

Tenker det er nettopp det de har lyst å sørge for at de kan. Å la hvem som helst lage GTA-varianter vil jo lukke dørene for en eventuell offisiell versjon.

Jeg er både for tredjepartsmodder og bevaring av spill, men jeg synes det er helt innafor å stoppe folk i å lage spinoffs av en serie som fortsatt er aktiv.

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (2 timer siden):

At det i det hele tatt er et marked for sånt, og at folk er villige til å lage dette på eget initiativ burde jo fortelle Rockstar at her kan det være mye penger

Rockstar vet nok veldig godt at mange ønsker "GTA New York" med bedre grafikk enn det man får i GTA IV. 

Nettopp derfor er det i Rockstars interesse at det ikke allerede eksisterer et "GTA New York" med oppgradert grafikk den dagen de lanserer "GTA New York".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...