Gjest d1dfe...5de Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Hver eneste dag er jeg bekymret for å bli rammet av den såkalte Milkshake Duck fenomenet i tilfelle jeg blir en mer kjent person (jeg arbeider i det kreative). Jeg hadde det ganske vanskelig forrige år, og det var mange sterke følelser. Ikke hjalp det at jeg også er autist. Så intelligent som jeg var skrev jeg cringy greier online under pseudonymet mitt, som ikke kan slettes. Selv om det ikke var noe inkriminerende eller umoralsk (bare cringy), kan de raskt feiltolkes som at de kom fra et bittert og sint standpunkt, når jeg egentlig bare var en oppgitt autist i en emosjonell krise. Jeg er engstelig for at hvis jeg blir mer kjent, så kommer folk til å gjøre narr av meg online eller mobbe meg IRL. Dette er det som kalles for Milkshake Duck, en slags cancel culture. Er dette en rasjonell frykt eller dommedagstenker jeg nå? Hva skjer nå? Anonymous poster hash: d1dfe...5de Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Interessant spørsmål/bekymring. Dersom du blir "influenser-kjent" - så kan du være 100% siker på at folk vil gjøre narr av deg. Det er en del av "pakka" og noe man må være forberedt på, dersom man velger å utlevere seg fullstendig. Da må du tåle at folk kommer med svært personlig nedsettende kommentarer. Mest sannsynlig vil dem da angripe de sidene ved deg, som kanskje gjør deg noe annerledes grunnet autismen - enn andre mennesker. Selvsagt er det litt katastrofetenkning. Og utfallet trenger ikke bli slik. Men jeg tenker det er viktig å være forberedt på det. Kanskje gjør autismen din det vanskelig for deg, å skille mellom sunt innhold og det som - dessverre - ofte gir mer oppmerksomhet, kontroversielt innhold. Nå er det spesielt populært med høyreradikal ideologi som går på bekostning av enkelte grupper i samfunnet. Men uansett. Du skriver ikke så mye om hva slags "kreativt arbeid" du driver med. Kanskje kan du lage en avtale med en venn - som "godkjenner" det du har lyst å publisere. En slags "sensur" eller noe som kan gi deg tilbakemelding på ting du bør endre på, slette, legge til - eller lignende. En slags mini-redaksjon om du vil. Med tanke på din autisme, så kan det uansett være lurt og betryggende for din egen del. Men det gir heller ingen garanti for noe som helst. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå