Gå til innhold

Ny 5000 kroners bærbar pc.

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe min gamle nabo å kjøpe en ny pc for inntil kr. 5000m. Den skal ha vanlig 15" skjerm og nummerisk tastatur. Den gamle blir for varm av å ha på lårene og den er litt treg men skal kun brukes til å se youtube og lese nettaviser.

Aner ikke hva som er bra tilbud om dagen, og forstår heller ikke om jeg bør kjøpe noe med Intel eller AMD. Hadde vært fint med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er den gamle god nok i massevis om den renses for støv og en bytter kjølepasta og oppgraderer RAM / setter i en god SSD.

5000 Kr for en ny maskin kommer til å overgå oppgraderingskost i stor grad, men dere trenger noen til å gjøre oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Svein M skrev (11 minutter siden):

Takk for tips! Vet du noe om hvem som blir minst varm når man har den i fanget hele dagen?
Har hørt noe at jo dårligere prosessor jo mindre varm, men aner ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (19 minutter siden):

Takk for tips! Vet du noe om hvem som blir minst varm når man har den i fanget hele dagen?
Har hørt noe at jo dårligere prosessor jo mindre varm, men aner ikke om det stemmer.

Det vet jeg ikke. Men Samsung maskinen har best CPU av de 3 Windows maskinene jeg linket til. Asus maskinen har best bilde/skjerm. Disse nye maskinene vil nok gi mye mindre varme enn eldre maskiner da CPU er mye mer effektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...