Tmz Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hei Hvor kan jeg laste ned vitnemål fra vidregående+fagskole? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden https://www.vitnemalsportalen.no/ 1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville startet med å kontakte skolen du gikk på. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 6 minutes ago, Tmz said: Hei Hvor kan jeg laste ned vitnemål fra vidregående+fagskole? https://www.samordnaopptak.no/info/soke/soke-fsu/elektronisk_vitnemal/#:~:text=For å sjå om vitnemålet,lagre vitnemålet ditt i NVB. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) fant ingenting på vitnemålsportalen, er det ingen plass jeg kan logge inn med bankid f.eks å laste ned vitnemål uten noe mer hassle? Teknisk fagskole fant jeg på samordnaopptak.no men får ikke lastet det ned, bare vise det... Endret 2 timer siden av Tmz Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Vitnemålsportalen er for høyere utdannelse, altså universitet og høyskole. Du må ta kontakt med skolene selv om du vil ha nytt fysisk papir: Quote Utskrift eller PDF av elektronisk vitnemål frå NVB er ikkje gyldig som dokumentasjon. Det er berre den vidaregåande skulen som kan skrive ut vitnemål som er gyldig som dokument. https://www.samordnaopptak.no/info/soke/soke-uhg/elektronisk_vitnemal/ Endret 2 timer siden av MailMan13 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden Som andre har nemt så må du ta kontakt med den vidaregående skulen som i sin tid gav deg vitnemålet. Om den vidaregåande skulen ikkje kan hjelpe deg eller kanskje til og med er nedlagt så må du ta kontakt med fylkeskommunen som også skal ha arkivert dette. Merk at det er ikkje gitt at ein har arkivert sjølve vitnemålet, ofte er det berre karakterprotokollane som er arkivert. I praksis betyr det ikkje så mykje sidan protokollane gir grunnlag til å skrive ut nytt vitnemål. Einaste forskjellen er at ditt nye vitnemål då vil ha dagens layout, logoar, osv. Du spurte ikkje om det, men treng du dokumentasjon frå barne eller ungdomsskule så er det mykje likt berre at du då kontakter den aktuelle ungdomsskulen eller kommune. Vil også legge til at sjølv om det er greitt å få skaffa seg vitnemål og slikt på nytt etter å ha mista det så er det ikkje sikkert du treng det. At samordna opptak berre gir deg utskrift som ikkje er gyldig som dokumentasjon har vanlegvis ingen praktisk betydning med mindre du skal søke om utdanningsplass på bakgrunn av vitnemålet. Til jobbsøking så aksepteres vanlegvis kopiar, og ofte er det nok å skrive kva vidaregåande skule du gjekk på om det i det heile tatt er relevant for jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå