Nimrad Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Er på utkikk etter en ny stasjonær PC til svigerfar med skjerm(er). Han har relativt små krav med div kontorarbeid, men innimellom driver han med enkel 3D-jobbing for å designe div ting han skal lage. Jeg tenker han kun trenger en nyere CPU med integrert grafikk. Spørsmålet er, hvor skal jeg titte etter en god deal? Komplett, elkjøp osv. har veldig gaming-rettet fokus. Hans øverste ønske er en stille PC som støtter Windows 11(kun derfor han bytter en 10 år gammel PC, så kravene er ikke store). Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Komplett har jo serien sin med "Komplett-PC Office" som for eksempel Komplett-PC Office i15 8 124,- Komplett Home R5 8 499,- Komplett-PC Office Søk Det spørs hvor mye han er villig til å bruke, Men det ryker fort på 10-12.000 kroner for maskin, skjerm osv. Men hvis du først kjøper en office pc til 8-10.000 kr så er det kanskje mer å hente ut av en av komplett sine "gaming" maskiner i samme prisklasse noe som kanskje er fordelaktig med tanke på 3D arbeidet? Hvis man ikke ønsker å kjøpe en komplett gaming pc med det kabinettet som følger med så kan man bytte det ved å tilpasse kjøp, kanskje til noe mer stilrent. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Ville sett på Komplett-PC Entry Lenke til kommentar
Patek Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Budsjett? Hvis du er komfortabel med å installere ram og ssd selv kan vel en barebone PC bli ganske billig. 5600H er en god CPU, 7000 kr blir det for dette: https://www.komplett.no/product/1216977/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/barebone-m-hovedkort/asus-pn52-barebone-med-ryzen-5-5600h https://www.komplett.no/product/1304073/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/kingston-fury-impact-ddr4-3200mhz-16gb https://www.komplett.no/product/1218174/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/kingston-nv2-nvme-ssd-1tb Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Eriksendrul skrev (13 minutter siden): Men hvis du først kjøper en office pc til 8-10.000 kr så er det kanskje mer å hente ut av en av komplett sine "gaming" maskiner i samme prisklasse noe som kanskje er fordelaktig med tanke på 3D arbeidet? Det er ikke komplisert 3D-arbeid. Som sagt så fungerer det fint på dagens 10 år gamle maskin, men jeg vet ikke specs på det. Patek skrev (3 minutter siden): Budsjett? Det er ikke noe fastsatt budsjett. Han ønsker en rolig PC som holder de neste 10 årene. Basert på behovet snakker vi nok dog under 10k vil jeg si. Eriksendrul skrev (14 minutter siden): Hvis man ikke ønsker å kjøpe en komplett gaming pc med det kabinettet som følger med så kan man bytte det ved å tilpasse kjøp, kanskje til noe mer stilrent. Vil unngå gaming PC-ene av nettopp den grunnen at de er så prangende med RGB og alt det der. Derfor jeg lurer litt på hvor jeg kan finne et godt kjøp på en helt standard maskin nå til dags. Har vurdert Mac Mini pluss ekstern harddisk, men han er egentlig vant til Windows. Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Intergrert GPU har blitt bedre med åra men blir fortsatt veldig tregt hvis det skal kjøre spill eller lignende. 3D programmer,rendering,photoshop eller noe annet. Bare Windows 11 med nettleser og opdatering som går automatisk i bakgrunnen. Hvis det atttpåtil er ett 3D program som kjører blir det lite igjen av GPU ressurser kanskje? Musa kan fort bli vanskelig å bevege da. Vil gå tregt ihvertfall. Endret 6 timer siden av Ryuuou Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hva med en av disse hos Elkjøp OUTLET: Lenovo IdeaCentre i3-12100 / 16 GB minne / 1000 GB SSD / Desktop stasjonær PC, kr 3172 HP M01 i5-12400 / 8 GB minne / 512 GB SSD / stasjonær PC, kr 4558 HP M01 F2804no i7-12700 / 16 GB minee / 512 GB SSD / stasjonær PC, kr 6134 OBS! Jeg plukket ut kun 12. gen. Intel CPU (det var også noen 13. gen.) Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 3D CAD programmer bruker ofte skjermkort. Kanskje noe du bør sjekke om det er krav til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå