Gå til innhold

Kommentar: Er det for mye å be om, Nintendo?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chaos_Niddhogg skrev (8 timer siden):

Har ikke WW en oppfølger allerede? ;)

Nja, njo. Det har en remaster på WiiU, som er en konsoll jeg ikke gidder å eie ettersom nesten alle de gode spillene er blitt portet til Switch eller andre. Jeg venter bare på en port av Wind Waker, Yoshi's Wooly World, Paper Mario Color Splash og Nintendoland. Sistnevnte er avhengig av 2 skjermer, så jeg håper inderlig Switch 2 blir en slags kombinasjon av Switch og WiiU, altså at man både kan porte konsollen, spille den bærbart OG bruke den som sekundærskjerm.

Utover denne remasteren har man jo Phantom Hourglass og Spirit Tracks, som blir en slags spinoff av Wind Waker, men spesielt sistnevnte er ikke noe spesielt bra. I tillegg holdes det tilbake av hardwaren. Jeg skulle likt å se en reell oppfølger i samme skala som Switch-Zeldaene.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (8 timer siden):

Har ikke WW en oppfølger allerede? ;)

Nja, njo. Det har en remaster på WiiU, som er en konsoll jeg ikke gidder å eie ettersom nesten alle de gode spillene er blitt portet til Switch eller andre. Jeg venter bare på en port av Wind Waker, Yoshi's Wooly World, Paper Mario Color Splash og Nintendoland. Sistnevnte er avhengig av 2 skjermer, så jeg håper inderlig Switch 2 blir en slags kombinasjon av Switch og WiiU, altså at man både kan porte konsollen, spille den bærbart OG bruke den som sekundærskjerm.

Utover denne remasteren har man jo Phantom Hourglass og Spirit Tracks, som blir en slags spinoff av Wind Waker, men spesielt sistnevnte er ikke noe spesielt bra. I tillegg holdes det tilbake av hardwaren. Jeg skulle likt å se en reell oppfølger i samme skala som Switch-Zeldaene.

Var Phantom Hourglass jeg tenkte på. Skal ikke det egentlig være en oppfølger til WW? Digger WW. Er ganske så enestående. Nå er traileren ute og var ikke noe hinting på at den får WiiU liknende funksjoner (kan ennå skje, da) så da holder jeg meg til WiiU'en min for de spillene som utnytte gamepaden så bra. Eneste som frister med XCX på Switch nå er ekstra historieinnholdet som åpenbart ikke kommer til WiiU, men er så digg med gamepaden...
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, bo1e said:

Trodde hall effect stikker var vesentlig bedre på drift. Folk bytter ihvertfall til sånne for å kvitte seg med problemet. De er ikke dyre heller.

De er mer solide, men introduserer nye problemer. 8bitdo har tatt i bruk Hall Effect til glede og besvær.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det overrasket meg veldig at Nintendo har 0 tolleranse for feil kjøp, kontaktet dem rett etter kjøp pga jeg kjøpte feil Fire Emblem spill, jeg så med en gang rett etter betaling at jeg ved en feil kjøpte det ene Action spillet av type Japansk fighter Action der fiender svever rundt i luften når man deiser til dem med overdimonsjonerte våpen, som jeg ikke klarer å spille, jeg ville ha Strategi spilet som FireEmblem pleier å være, selv om jeg ikke hadde startet spillet så var det blankt Nei fra Nintendo, kjøpt er kjøpt.

I stor kontrast til Steam som bare krediterer med en gang, som om grunnen bare er at du ikke likte spillet, da selv etter du har spilt det ...

Endret av simalarion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Angående driftingen er det ganske greit å fikse den selv. Bare litt elektronikk-spray tar deg langt, og er du villig til å skru stikken opp kan du gjøre mer omfattende vedlikehold. Sier på ingen måte at dette er bra, men problemet er som regel ikke slitasje så mye som at det samler seg dritt på komponentene. Liker ikke kontrollen spesielt godt, så spiller mest på Pro-stikka uansett.

Uansett er det viktigste for meg at de fikser e-shopen sånn at den blir mer responsiv og enklere å finne fram i. Et spesifikt ønske er også at de får opp frame-raten i action-titlene. Bayonetta 3 er i det minste spillbart; Astral Chain var et mareritt.

Og ikke for å være alt for sarkastisk, men hvis Sony har kommet seg unna med Playstation-navnet i 30 år tror jeg det går greit med Switch 2, altså.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En del kontrollere har kommet med stick drift fra fabrikken. Og jeg har druknet flere i ipa og elektroreingjøringslurium og qtips og luft på boks, uten at det har hjulpet. Det er ikke alltid det er så enkelt.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...