Gå til innhold

Kommentar: Er det for mye å be om, Nintendo?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Håpet for den neste konsollen er likevel at de har lagd noe som tåler tidens tann litt bedre enn det Switch har gjort.

Vi kan håpe, men det ser ikke helt lyst ut. På samme måte som Switch 1 vil Switch 2 lanseres ca. 2,5 år før Microsoft og Sony lanserer neste generasjon konsoller. På den annen side vil jeg tro at Switch 2 vil være kraftigere enn det Switch 1 var målt mot henholdsvis Playstation 5 og Playstation 4.

Når det gjelder spill er jeg overbevist om at MarioKart vil være blant lanseringstitlene/lanseres første året på Switch 2 (sammen med nytt 3D-Mario og Metroid 4). Mariokart Deluxe er det desidert mest solgte spillet på Switch 1. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det jeg synes er mest utrolig er når du ser på hva emulator systemene fra Kina og rundt om klarer.

Sammenligner man en switch med en ayn Odin 2 portal så ser man fort hvor mye Nintendo må tjene på hver solgte enhet...

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Switch og oppfølgeren er en litt dyr og litt dårlig måte å spille Nintendo sine IPer. Tredjepartsspill er bedre på andre systemer, og Nintendo sine egne er egentlig bedre via emulator. Joyconsene er forferdelige. Strategien hos Nintendo ser ut til å være "Hvor kjipe kan vi tillate oss å være, uten å skremme bort alle kundene?".

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja de har foreløpig klart å plassere seg på riktig side av det vippepunktet. Ikke spesielt bra produkt, ikke spesielt kundevennlig oppførsel, men kundene ønsker likevel å spille de ganske få IPene Nintendo eier.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg grenseløst er at man ikke kan kjøpe retro spillene. Man har kun tilgang ved abonnement. Nå har jeg alle klassikerne på de originale konsollene tilkoblet en gammel crt tv. Men det må være forferdelig frustrerende for de som ikke har dette, å ikke kunne kjøpe klassikerne til odel og eie på sin switch... 

Jeg lurer forøvrig på hvordan dette fungerer uten nett? Kan man spille retrospillene offline feks på fly med switchen? Eller må den ha nett for å kontrollere at du har et abonnement? 🤔 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Petter Stabell skrev (38 minutter siden):

Kan man spille retrospillene offline feks på fly med switchen? Eller må den ha nett for å kontrollere at du har et abonnement?

Du må verifisere kontoen din hver 7. dag. For øvrig kan du være offline og spille retro.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Virker som veldig mye av det du "ber" om her er håndtert allerede, Espen. I hvert fall om vi skal se på en del av de mer logiske ryktene og lekkasjene, da.

-Angivelig var ikke bare unveilingen men selve lanseringen utsatt av Nintendo selv fordi de skulle ha en pangstart med Switch 2 spill. Og tredjeparts utv/utg virker som de er veldig fornøyde med hva Switch 2 har i seg (ikke minst DLSS) og vil selvfølgelig surfe på denne gedige bølgen. Så virker absolutt at det blir nok å velge av for de fleste. Ryktes alt fra FF7R til Metal Gear 3 oppussingen. Har du det med Mario Kart og Metroid osv kan det bli knall lansering.

-Nintendo skal visst ha en helt ny spake i Joy Consen, så drifting burde ikke være en sak. Pluss de er åpenbart større.

-Ikke basert på rykter, men når vi så hvor flinke de var med markedsføringen til Switch, og hvor aggressive de var med den så tror jeg de vet godt hva de skal gjøre her. Med Switch1 viste de nøyaktig hva Switch var. De klarte å markedsføre den slik at den var til alle , dvs barn, familier til gamle gubber og tanter, og selvfølgelig folk i 20-30+ årene. Mario og Zelda, Skyrim og NBA som eksempler. Alle burde ha en sånn Svitsj lzm 😃

Og husk, det er faktisk ikke alle i verden, ikke her til lands heller, som kan ta seg råd til alle de nye duppedingsene. Om noen ser de kan få både FF7R OG Metal Gear OG Zelda OG Mario, så er det i seg selv en god grunn til å velge S2.

Det gjenstår selvfølgelig å se, men er passe sikker på Nintendo vet hva de driver med her. De har nok lært av flere av sine feil, og så må vi ikke glemme at Switch er den desidert største suksessen dems noen gang.

Jeg prøver ikke hye meg sev for mye opp her heller. Virker som C knappen trolig er til kommunikasjon, ikke noe mer fancy enn det. Men vi ser nok noe artig med nye JCs. 
Blir nok et par pils når de eventuelt viser frem aparatuset.

(og nei, Nintendo var ikke alltid helt bak på hestekrefter i konsollene sine, det begynte de mer med DS/Wii)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...