The Avatar Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Orion666 skrev (8 timer siden): Grunnen til at de ikke vil ja deg inn på legevakta er at du ikke trenger øyeblikkelig hjelp. Kjønn har ingenting med saken å gjøre. Kor øyeblikkelig behovet for hjelp var er det ikkje så lett å vurdere, så det kan være veldig ulik oppfatting mellom trådstarter og legevakta. Slik som eg forstod trådstarter så var ptoblemet at det var stramt og med ubehage og hevelse. Ein liten hevelse gjer ingenting men det når det et ein pågåande hevelse så er ikkje det å vente gjennom natta det beste alternativet. Det er også litt naivitet å tru at fastlegen har kapasitet til å sjå på dette alt morgonen etter. Legevakta er for ting som ikkje kan vente, ofte meiner ein då øyeblikkeleg hjelp, men ofte må legevakten også ta seg av det som ein ikkje kan vente til at fastlegen har ein ledig time. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar The Avatar skrev (1 time siden): Legevakta er for ting som ikkje kan vente, ofte meiner ein då øyeblikkeleg hjelp, men ofte må legevakten også ta seg av det som ein ikkje kan vente til at fastlegen har ein ledig time. Legevakta er for øyeblikkelig hjelp, ikke for å avlaste en fastlege med for mange pasienter. Det er legevakta -ikke du eller jeg- som avgjør hva som behøver øyeblikkelig hjelp. Opplever du at du ikke får tilgang til fastlegen din, bytter du fastlege. Du overbelaster ikke legevakta med en utrunka snabel. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Orion666 skrev (5 minutter siden): Legevakta er for øyeblikkelig hjelp, ikke for å avlaste en fastlege med for mange pasienter. Det er legevakta -ikke du eller jeg- som avgjør hva som behøver øyeblikkelig hjelp. Opplever du at du ikke får tilgang til fastlegen din, bytter du fastlege. Du overbelaster ikke legevakta med en utrunka snabel. Han fikk nå omsider inn til legevakt, regner med at det var ø-hjelp likevel da. 😁 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Orion666 skrev (3 timer siden): Nei. Han måtte bare utsette å runke en dag eller to. Det er ikke en helse- eller livstruende tilstand. Fra link; Dersom hevelsen er stor og tilstanden ikke behandles i tide, kan den arterielle blodforsyningen til penishodet bli redusert. I slike tilfeller er det risiko for celledød (nekrose) og koldbrann (gangren) i penis. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Duriello skrev (7 minutter siden): Han fikk nå omsider inn til legevakt, regner med at det var ø-hjelp likevel da. 😁 …eller medlidenhet i en tilfeldigvis stille nattetime. Dette kan bli en julebordhistorie på legevakta. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Duriello skrev (8 minutter siden): Fra link; Dersom hevelsen er stor og tilstanden ikke behandles i tide, kan den arterielle blodforsyningen til penishodet bli redusert. I slike tilfeller er det risiko for celledød (nekrose) og koldbrann (gangren) i penis. Jeg har uthevet nøkkelordet for deg. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Orion666 skrev (Akkurat nå): Jeg har uthevet nøkkelordet for deg. Og dette ordet er nok til at han fikk hjelp... Lenke til kommentar
Gjest 127b0...f68 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar @Orion666 Det hadde ikke hjulpet meg noe å vente til neste dag, mest sannsynlig hadde det bare blitt verre. Det er heller ikke noe bedre for helsevesenet at jeg kommer med problemet til fastlegen, som har et tett skjema med pasienter å følge, og som da må bruke tid for å gjøre det samme som legevakten, eller han hadde kanskje til og med sendt meg videre til legevakten eller sykehuset. Det var også svært ubehagelig for meg mens det pågikk, bare det å stå oppreist, og nesten umulig å gå. At de kanskje fikk seg en god latter på bakrommet og at jeg blir en tradisjonell julebordshistorie tar jeg med knusende ro, de kjenner ikke meg og de har taushetsplikt. Jeg er bare svært lykkelig over at jeg nå er tilbake til det normale igjen og slipper smerte, ubehag og bekymring. Jeg er innom legevakten kanskje en gang per femten år, så jeg har god samvittighet for å søke hjelp. Jeg synes ikke vi menn skal ha vegre oss for å søke hjelp, men heller oppfordres til det. Mange menn søker ikke hjelp til forskjellige ting som for eksempel mental helse eller intime tema, så din holdning vil jeg si er i feil retning. Anonymous poster hash: 127b0...f68 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Gjest 127b0...f68 skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke vi menn skal ha vegre oss for å søke hjelp, men heller oppfordres til det. Jeg synes også menn -som alle andre- skal oppsøke hjelp, og så skal ekspertene i helsevesenet når, hvor og hvordan hjelpen skal administreres. Jeg er glad for at du er frisk igjen uavhengig av hvordan hjelpen ble administrert. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Vokteren skrev (18 timer siden): Interessant at du drar inn religion i denne debatten. Lidelsen er en av naturens mange lunefulle mutasjoner som i utgangspunktet ikke reproduserer. Nå har lidelsen gjennom mange generasjoner fått lov til å øke i omfang fordi denne formen for kjønnslemlestelse er en viktig del av særlig jødisk og muslimsk kultur. Et morbid påfunn av presteskapet for å sikre et sterkt symbolfellesskap og for å hindre naturlig evolusjon. Tiltredes 😉 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar (endret) Få problemet utredet og utbedret hos en kyndig lege. Hos meg revnet det under samleie med et blodtap så stort at kvinnen besvimte. Ved dype støt av kraftigste sort rykket og revnet det så voldsomt i skinnfilla at det er rart at den fremdeles henger på. Strengen og det som var ble revet av. Se for deg at du støter av full kraft og det revner som når man spretter ei kjøttpølse med skinn. Endret 16. januar av BadCat Lenke til kommentar
Gjest 0e778...ea1 Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Operasjon anbefales. Selve kostet 900, konsultasjonen hos de kostet 400. Fikk henvisning fra lege, til sykehus, som hadde samarbeid med privat spesialist. Operasjonen gikk på 20 min og hele opplevelsen av å bli operert var veldig grei. Gikk fort og merka «ingenting», du får så mye lokalbedøvelse du trenger, og trenger du mer og spør så får du det. Etter ønske snittet de opp så det ser helt normalt ut, bortsett fra at jeg selvfølgelig har noe mindre hud over. Har ikke angret et sekund. Anonymous poster hash: 0e778...ea1 Lenke til kommentar
Gjest d1081...6dc Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Gjest 0e778...ea1 skrev (1 time siden): Operasjon anbefales. Selve kostet 900, konsultasjonen hos de kostet 400. Fikk henvisning fra lege, til sykehus, som hadde samarbeid med privat spesialist. Operasjonen gikk på 20 min og hele opplevelsen av å bli operert var veldig grei. Gikk fort og merka «ingenting», du får så mye lokalbedøvelse du trenger, og trenger du mer og spør så får du det. Etter ønske snittet de opp så det ser helt normalt ut, bortsett fra at jeg selvfølgelig har noe mindre hud over. Har ikke angret et sekund. Anonymous poster hash: 0e778...ea1 Ingen smerter i ettertid heller? Hvor lang tid tok det før den kunne brukes som normalt igjen? Anonymous poster hash: d1081...6dc Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Hos meg var forhuden fastgrodd rundt kanten på penishodet. Store mengder talg samlet seg under og det var både smertefullt og luktet skrekkelig. Dette løsnet gradvis og var ikke ferdig lønnet før uti tenårene. Da det omsider løsnet helt var det fremdeles trangt og stramt. Det var mye sprukket hud og smerte opp gjennom. Urin og sår hud er ikke den beste kombinasjonen. Min penis har vært mye til besvær, men den funker noenlunde i dag og det gjør i alle fall ikke vondt mer. Det gjelder å komme seg til lege hvis det gjør vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå